שתף קטע נבחר

תינוקת בת 25

בטנסי נולדה תינוקת שהביצית שממנה נוצרה נשמרה לפני 25 שנה. איך זה קרה?

אמה גיבסון היא כנראה התינוקת המבוגרת ביותר בהיסטוריה. היא אולי באה לעולם ב-25 בנובמבר 2017, אבל נוצרה ב-14 באוגוסט 1992. לפני 25 שנה הוקפאה גיבסון כעובר ונתרמה למרכז הלאומי לתרומות עוברים בנוקסוויל, טנסי. היא חיכתה בסבלנות הרבה שנים ועכשיו סוף סוף באה לעולם. “אני בת 25”, אמרה אמה, טינה גיבסון, “אם היא היתה נולדת כשהיתה אמורה להיוולד, יכולנו להיות חברות טובות”.

 

בן וטינה גיבסון מנוקסוויל לא רצו לשבור שום שיא, הם רק רצו תינוק. “לא אומרים לך מתי העוברים הוקפאו”, אמרה טינה ל-CNN, “נתנו לנו 500 פרופילים של עוברים ולא היה לנו מושג איך לבחור בכלל, חיפשנו פרופיל שנדמה היה לנו שיכול לייצר תינוק שיהיה דומה לנו”. רק אחרי שההפריה נקלטה, שמעו בני הזוג גיבסון כי התינוקת שלהם רק מעט יותר צעירה מאמה. “אמרו לי שזה שיא עולמי, והתחלתי לצחוק”, אמרה טינה, “אמרתי להם ‘אתם עובדים עלי, 25 שנה’?”

 

 

רשומות של מרפאות הפריה מלאכותית שמורות בסוד ואין מסדי נתונים רשמיים על הגילאים של עוברים המועברים לרחם אישה. מנהל המרכז הלאומי לתרומות עוברים, ד”ר ג’פרי קינן, אמר כי אי אפשר לדעת בוודאות האם אכן מדובר בשיא של כל הזמנים, אבל סביר להניח שזה אכן כך. “הספריה הרפואית שלנו טובה מאוד במציאת דברים, והם לא הצליחו לאתר מישהו מבוגר יותר”, אמר קינן ל-NBC, “זה ממש מדהים ואני חושב שגם מאוד מרגש שהעובר הזה נוצר שנה לפני שהאמא נולדה”.

 

יש לציין כי מבחינה רפואית אין משמעות לאורך הזמן בו היתה הביצית מוקפאת. “המדע כל כך התקדם בתחום הזה, שזה בכלל לא משנה כמה זמן מקפיאים. הסיכונים כולם באים ברגע שהעובר מופשר”, אמר קינן, “אם הוא שורד את ההפשרה, יש לו סיכוי להיות בריא כמו לכל עובר אחר”.

 

המרכז לתרומות עוברים הוקם בידי נוצרים מאמינים, למרות שאנשי דת חלוקים מאוד ביחסם לשיטות הפריה מלאכותיות. הוא מקבל מימון ממשלתי וגובה כסף רק ממקבלי העוברים, לא מהתורמים. קינן אמר כי לא היה שום דבר מיוחד בבני הזוג גיבסון שגרם להם לקבל את התינוקת הספציפית הזו: “זה היה סיפור הפריה שגרתי, ניסינו להעביר לה שני עוברים, ואחד שרד. זה נפוץ מאוד”.

 

“אני חושב שהיא נראית די מושלמת בשביל מישהי שהיתה בהקפאה כל כך הרבה זמן”, אמר האבא, בן גיבסון. “אנשים אומרים שזה מדע”, הוסיפה טינה בדמעות, “אבל זה לא רק מדע, זה אלוהים, זה נס, תמיד ידעתי שהיא תגיע אלינו אפילו אם היא חיכתה 25 שנה”.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים