שבוע אינטנסיבי עבר על מארגני פסטיבל הקולנוע היוקרתי בברלין, כמו גם שופטי התחרות, העיתונאים ואנשי התעשייה שצפו בעשרות מסרטי התוכנית במתכונת מקוונת לאורך חמישה ימים וניסו להתרשם ככל האפשר מהבציר הדל יחסית של 2021 אחרי שנה מוכת קורונה. על אף כל הקשיים, הפסטיבל התקיים בפעם ה-71 וששת חברי צוות השיפוט הראשי, בהם נדב לפיד הישראלי הכריעו: הסטירה הרומנית Bad Luck Banging or Loony Porn הוא הזוכה הגדול בפרס דוב הזהב לסרט הטוב ביותר.
כפי שאפשר להתרשם משמו, סרטו של ראדו ג'ודה נוגע בפורנו, אולם רק כחלק שולי שלו. הסרט נפתח בסצנת סקס בוטה, אולם בהמשך מסתבר שזו קלטת לוהטת של מורה רומניה שאיכשהו עלה לרשת, ושם אותה במוקד תשומת הלב. ג'ודה השובב מפרק את המבנה הנרטיבי של הסרט ובסופו היא עומדת למשפט בפני הורי בית הספר שצריכים להכריע האם לפטרה בגין התקרית המביכה. בהזדמנות זו עולות על הפרק כטיעונים אפשריים לעונש תפיסות שמרניות, מיזוגניות, גזעניות וגם אנטישמיות עם זיקה לשואה מלווה בקונספירציות מופרכות. והכל במסכות בהתאם לתקנות הקורונה.
(הסרט הזוכה Bad Luck Banging or Loony Porn)
בפרס מיוחד מצוות השופטים זכתה הדרמה היפנית Wheel of Fortune and Fantasy של ריוסוקה המאג'וצה, ואילו בפרס דב הזהב מטעם השופטים זכה הסרט התיעודי מתוצרת גרמניה "מר בכמן וכיתתו" של מריה ספט, המתחולל רובו ככולו בבית ספר. דניס נאג'י ההונגרי זכה להוקרה כבמאי הטוב ביותר בדרמה ההיסטורית Natural Light על פלוגת חיילים הונגרים בשירות הצבא הנאצי הפולש מזרחה.
בשני פרסי המשחק זכו שתי שחקניות: מארן אגרט הגרמניה על תפקיד ראשי בדרמת המדע הבדיוני של מריה שריידר I'm Your Man ולילה קיזלינגר על תפקדי משני בסרטו של בנצה פליגהאוף ההונגרי Forest - I See You Everywhere. בפרס התסריט זכה הקוריאני הונג סאנגסו על הדרמה הקצרה Introduction בעוד שבפרס על הישג אמנותי יוצא דופן זכה ייבראן אסואד, עורכו של הסרט A Cup Movie של אלנסו רואיספלאסיוס

1 צפייה בגלריה
חאכח
חאכח
(הדס בן אוריה)
שני הסרטים הישראלים שנכללו בתוכנית הפסטיבל השנה "מישהו יאהב מישהו" של הדס בן ארויה ו"54 השנים הראשונות - מדריך מקוצר לכיבוש צבאי" של אבי מוגרבי לא היו בתמונת הפרסים, אולם מי שחגגה כבר שלשום על הישג יפה מבחינתה היא הקולנוענית אנמארי ג'סיר. הבמאית הפלסטינית הלוחמנית, תושבת חיפה, כבר ביססה את עצמה בתעשיית הקולנוע הבינלאומית והשבוע זכתה בפרס הגדול של שוק הסרטים של ברלין המתנהל במקביל לפסטיבל. כרגיל במקרה של היוצרת תומכת ה-BDS מדובר בפרויקט אנטי-ישראלי ושמו The Oblivion Theory. ההפקה שתקבל תמיכה כספית נאה, תספר את סיפורה של אמנית אמריקנית שנקלעת למצוקה במהלך שהותה בעזה עת פורצת האינתיפאדה הראשונה ב-1987. בתשע השנים הבאות היא מתעדת את ההתרחשויות המזעזעות סביבה.
סרטה של ג'סיר מעוצב כעיבוד חופשי לספרו של חוסה אדוארדו אנגולוסה מאנגולה שבאפריקה, והוא צפוי להיות ביקורתי מאוד כלפי הצבא הישראלי ומנהיגיו. "האינתיפאדה הראשונה נטמעה לעד בנפשי, היא נצרבה בחיי ושינתה אותי לעד", אמרה ג'סיר, שבשנה שעברה הייתה בצוות השיפוט של הפסטיבל, "The Oblivion Theory מתאר חוויה שונה לגמרי של אותם הזמנים בסיפור של ארצי. אני מאמינה שדרך סיפורים אישיים כשאדם מתקרב לדמויות, בכל היופי והפגמים שלהן, אז ניתן להיות כנים ככל האפשר בשאלות על המשמעות האמיתית של חיינו".