ליבנו יוצא אל תושבי ישראל שספגו ירי חסר תקדים לירושלים, גוש דן ואזור הדרום ואנו מתפללים לשלום הפצועים. הטילים האלו יכולים להרוג יהודים, וערבים ישראלים – סמל לערבות לשותפות בין ערבים ויהודים במדינה.
למלחמה מחוץ נוספה מלחמה מבית בערים מעורבות בתוך המדינה. בחיפה נערכו הפגנות, בלוד הוצתו מכוניות ושרפו בית הכנסת, חיילי משמר הגבול נקראו לשמור על הסדר. בעכו, יידו אבנים, הניפו דגל פלסטין, קראו קריאות גנאי, שרפו עמדת משטרה והציתו את מסעדת "אורי בורי" הידועה בהעסקת יהודים וערבים כאחד וניסו לפגוע ברכבי יהודים.

2 צפייה בגלריה
sdbsdbsd
sdbsdbsd
מודאגים
(שריפות בישראל, השבוע)

מכאן, משיקגו, המראות הללו מדאיגים וכואבים. התמונות שאנחנו רואים מישראל מזכירות לנו את אירועי הביזה וההצתות בדאון טאון שיקגו בעקבות ירי ג'ורג' פלויד או את פרעות תרפ"ט – הרצח בחברון וביפו.
באסון מירון שהתרחש רק לפני עשרה ימים (ומרגיש כאילו כבר הפך זיכרון רחוק), רבבות מערביי ישראל התנדבו ברוחב לב ונרתמו לסייע למשפחות החרדים, לצוותי הרפואה ולאנשי המשטרה. במקביל גם בפוליטיקה דו הקיום נראה היה מכאן קרוב מתמיד. בנט ונתניהו התחרו ביניהם על המלצת מחמוד עבאס והציפייה לממשלת שינוי שתכיל את כל גווני אוכלוסיית ישראל, שמאל, מרכז וימין ותסתמך על חברי התנועה האיסלמית וחברי התנועה המשותפת כבר עומדת היום, שוב, בסימן שאלה.
צחוק הגורל- האם היוצרות התהפכו? אין לדעת.
אסיים במילותיו של דוקי דרור: "זה הזמן לא לפחד, זה הזמן לא לשנוא, זה הזמן לא להאשים, זה הזמן להאמין בטוב המשותף שעוד יחזור". מי ייתן שהשלום ישוב לישראל במהרה ונחגוג את שבועות בבטחה בישראל ובתפוצות.

אירועי שבועות בשיקגו

הפרשת חלה ועיצוב פרחים
נשות שיקגו מוזמנות לאירוע חברתי בו יכינו בצק לחלות לכבוד שבת וחג. בזמן שהבצק תופח תוכלו להשתתף בדיון "כיצד מצוות הביכורים משנות את החיים?". בעת קליעת החלות תהנו מהנחייתה של הדר מזרחי בעיצוב פרחים יפהפה לכבוד חג השבועות. קפה, פרפה יוגורט ועוגות גבינה יוגשו למשתתפות. שובו הבייתה ב-12:00 בצהריים עם חלה מוכנה לאפייה, סידור פרחים לשבת ולחג וחוויות לימודיות מתוקות.
מתי? ביום שישי ה-14 במאי בין השעות 10:30 -12:00
מחיר 18$ או תרומה גבוהה יותר.
לפרטים: www.ChicagoIsraeliCenter.com/SheatChevrah


2 צפייה בגלריה
sdbsdbsd
sdbsdbsd
(חוגגים שבועות)
לימוד בחג השבועות
ארגון נילי – נשים לומדות יחד מארגן שיעורי לימוד בימים שני ת 17 במאי אחה"צ וביום שלישי ה-18 במאי בשעה 4:00.
השיעורים יתקיימו באוהלים באוויר הפתוח בשכונות Lincolnwood , Skokie and West Rogers Park בהנחיית הרב נוח גולדשטיין, הרב ראובן ברנד, גברת אמה כץ, גברת רחל צימרמן וגברת בט פרקל.
לפרטים:WWW.NILITORAH.ORG

פסטיבל הסרטים היהודי

פסטיבל הקולנוע היהודי המאורגן בידי JCC בשיקגו חוגג תשע שנים להיווסדו שב באביב עם מבחר חדש של סרטים מגוונים מבחינה תרבותית: קולנוע תיעודי שבמרכזו עומד סיפורו של משה דיין, וקולנוע ישראלי של הבמאים דינה צבי-ריקליס ועירן ריקליס: סרטו המקסים, "עץ הלימון" זכה בפרסים רבים. דרמה מרגשת עם גוונים קומיים העוסק בסכסוך הישראלי-פלסטיני ובמלחמתה של אלמנה פלסטינית נגד שכנה היהודי, שר הבטחון הרוצה להרוס את מטע עץ הלימון של משפחתה, השוכן בקרבת גדר הביטחון. בהשתתפות השחקנים הנפלאים היאם עבאס, עלי סלימאן, רונית ליפז-מיכאל ודורון תבורי.
השבוע צפיתי בסרט "שלוש אימהות" סרטה העלילתי של דינה צבי- ריקליס. סרט מרשים אותו מספרת רוחה, השחקנית הנהדרת טלי שרון, המביימת סרטים ופתאום אימה (גילה אלמגור) מגלה לה סוד טרגי על דודותיה פלורה (רבקה רז) ויסמין (טרייסי אברמוביץ) שלישייה שנולדה במצרים ועלתה ארצה ב-1952 ולא נפרדה. בפלאשבקים ממצרים לישראל, ומאחות לאחות נפתר הפאזל. סרט מרתק, נדיר ביופיו, בתפאורתו וזכה בפרסי אופיר.
הסרט הבא בבימויו של ערן ריקליס יהיה "מסתור" בו מסופר על נעמי, סוכנת מוסד הנשלחת לשמור על מונה, משתפת פעולה לבנונית בהשתתפות השחקניות נטע ריסקין וגולשיפטה פרהאני שיוקרן בין ה-21-23 למאי.
הדובדבן בעוגה יהיה ראיון עם הבמאים עירן ריקליס ודינה צבי- ריקליס ביום ראשון ה-30 במאי בשעה 11:00 באמצעות זום. האירוע חינמי
לפרטים: https://jccfilmfest.jccchicago.org/