בתום שנה של הגבלות בשל נגיף הקורונה, נערכו השנה חגיגות מימונה בהרגשת הקלה ופריקת עול. באינספור מקומות ובבתים נערכו מסיבות, חלקן צנועות, באווירה משפחתית וחלקן ראוותניות.
במלון האומנויות סאגמור שבמיאמי ביץ', בבעלותם של משפחת בן יוסף, ובהנהלתה של רונית ניומן סיימו את חג הפסח בחגיגת מימונה מסורתית. על שפת הבריכה חוללו רקדניות בטן, מוזיקה אותנטית נעמה לאוזניהם של האורחים וצוות מרוקאיות שהכין את המופלטות לעיני האורחים שנהנו מהמראה המיוחד.

חגיגת מימונה מיוחדת לאלפיון העליון, ערך איש העסקים הישראלי, רון יפת, במועדון הגולף היוקרתי שבאי פישר איילנד. חברים וקולגות הגיעו במעבורת עם רכבם, וחלקם במטוסים פרטיים מניו יורק וחברו לחברים מתושבי האי. הרעיון לחגיגת המימונה היה של חברו הקרוב ושכנו, רפי אלקיים. האורחים נהנו מארוחת ערב עם מאכלי חמץ, משולחן מתוקים, וממופלטות מבית היוצר של אפרת גבאי. הזמר סמיר שוקרי ולהקתו, יחד עם רקדניות הבטן הגיעו במיוחד לאירוע מניו יורק. הם הרקידו את הנוכחים, ובהמשך נהנו האורחים משירתו האותנטית של הזמר המקומי, יניב דהן ומההפעלות של התקליטן, רון עוז.


4 צפייה בגלריה
asfasf
asfasf
(רפי אלקיים והמארח רון יפת )
לאחר הפוגה של שנה בשל הקורונה, שבו הלן ואבי אביב, לקיים את מסורת המימונה בביתם. כמאה מוזמנים קיבלו הזמנה, אולם אליהם הצטרפו עוד כמאה אורחים נוספים שהגיעו לחווילתם המרווחת כדי לחגוג מימונה ססגונית במיוחד. כהרגלה הלן (האלופה) הכינה מגוון עוגות, עוגיות, ומגוון ריבות מרוקאיות שהוצבו על שולחן ארוך, הערוך עם כל טוב ובר משקאות עשיר "שלף A +". בחצר מסביב לבריכה הוצבו שולחנות ופינות ישיבה מרוקאיות מסורתיות ואוהל חינה. החבורה הגדולה התערבבה עם חבורת הצעירים חבריהם של ילדי המארחים, שפיזזו על רחבת הריקודים לצלילי שירתו של הזמר רועי יוסף. המדור שולח ברכת תרבחו ותסעדו.

4 צפייה בגלריה
asfasf
asfasf
(מסורת המימונה בביתם של הלן ואבי אביב)

סניף פלורידה של ארגון ה IAC, בראשותו של ניר לרמן, בשיתוף פעולה עם "הבית הישראלי", בראשותה של יפעת אורן אלי, ערכו מסיבת מימונה קהילתית ב"מועדון וולט" שבבעלותו של איש העסקים רונן זגורי. כמאה וחמישים איש נהנו ממוזיקה אותנטית, מופלטות ומבחר מתוקים, מהופעה של רקדנית בטן וממצב רוח מרומם. בין לבין התגודדה חבורת הצעירים בפאטיו הרחב שם הם רקמו חברויות חדשות. בלטה בנוכחותה רויטל מלכה, סגנית הקונכ"ל לשעבר שהגיעה למיאמי לתקופת תגבור לקונסוליה הישראלית.
4 צפייה בגלריה
asfasf
asfasf
(המוציאים לפועל ניר לרמן, רונן זגורי ויפעת אורן אלי )

לביתו של יושב ראש ומנכ"ל עמותת "ידידים", עירן חזן, הגיעו חברים ומתנדבי העמותה כדי לחגוג את המימונה בשמחה מיוחדת והרגשת הקלה, לאחר עבודה מאומצת במיוחד בסיוע לנזקקים לקראת חג הפסח. האורחים נהנו ממבחר גדול של מטעמי המימונה ובמיוחד מהספנז' שהתווסף למופלטות. בלטו בנוכחותם, רויטל מלכה סגנית הקונכ"ל לשעבר, ציפי הולנד, נשיאת עמותת "גשר של אהבה" וג׳ו זבולוני, איש העסקים והפעיל הקהילתי. את זמנם של האורחים הנעים התקליטן שחר מה"יאללה רדיו". המדור שולח ברכת שגשוג לעמותה.

4 צפייה בגלריה
asfasf
asfasf
(עירן חזן מארח את ציפי הולנד ורויטל מלכה (צילום: ארז קאשי))
הפינאלה של סבב המימונה היה בבית משפחת לילי ומוריס גבאי. הכלות שושי רעייתו של ויקטור ואפרת רעייתו של סיימון, כבר מורגלות מזה שנים בארגון חינות מרוקאיות כולל תפאורה אותנטית. השתיים עיצבו שולחן מתוקים לתפארת, עם מיטב הכלים המיוחדים לפי מסורת המימונה. השולחן שהיה ספון לאורך מרפסת הפונה אל האגם, היה ערוך ועמוס לעייפה, בשלל דברי מתיקה, מעשה ידיה של הכלה אפרת, להנאת האורחים. האוויר הצלול והישיבה לצד הבריכה, המוזיקה המגוונת ובר משקאות עשיר היוו תפאורה מושלמת לחגיגת מימונה צוהלת ושמחה, שבקעה מלב המארחים, בראשותה של אם השבט, לילי גבאי. פעמיים נדרשה המשטרה להרגיע את הצוהלים שרק שעה ארוכה אחר חצות נרגעו וישבו לשירה וסיפורים. המדור שולח ברכת תרבחו ותסעדו לכל הקהילה.

מחלוקת בארה"ב על דרכון למתחסנים הממשל האמריקני בוחן כעת אפליקציה דיגיטלית, שקיימת כבר בניו יורק, שמתחברת לנתונים הבריאותיים של האזרח ודרכה אפשר יהיה להציג אם אדם קיבל תשובה שלילית לקורונה או שקיבל חיסון נגד הנגיף. מושל פלורידה, רון דה-סנטיס, אומר שמדובר בסוגיה של חופש וחירות הפרט ולכן הוא לא מוכן שבמדינתו, בעלי עסקים יחויבו להכניס רק את מי שיציג תעודת מתחסן או אחרי שעבר בדיקת קורונה וקיבל תוצאה שלילית. "אני חושב שיש לזה השלכות עצומות על הפרטיות וזה לא הכרחי לעשות", אמר דה-סנטס.
פורסם לראשונה: 07:31, 09.04.21