פסטיבל הסרטים הישראלי חוגג 16 שנים להיווסדו. אחרי שנדחה בחודשים האחרונים, הוכרז השבוע כי ייצא לדרך ב- 18 באפריל ויימשך עד ל-28 באפריל במהדורת אונליין.
"בפסטיבל יוקרנו עשרה סרטים מהמדוברים ביותר בקולנוע הישראלי״, אמרה סינדי שטרן מנכ"לית Chicago Festival of Israeli Cinema. ״סרטים מקוריים, אופטימיים, קומיים תיעודיים, יצירתיים ומטלטלים המציגים את הפלורליזם בחברה הישראלית על שלל תושביה ברחבי הארץ. נתהלך בארץ לאורכה ולרוחבה״, היא מוסיפה, ״מעמק יזרעאל נצעד לחיפה, משם לתל-אביב, לירושלים ולנגב ונחוש בניואנס המיוחד של כל מקום. נצפה בסרטים מעולים זוכי פרסים ונכיר משפחות שונות בחברה הישראלית. שלושה מהסרטים יוקרנו במהלך 72 שעות וביתרם תוכלו לצפות במהלך עשרת ימי הפסטיבל לנוחיותכם".
שטרן עמלה ימים ולילות בכדי לגבש פסטיבל איכותי ביותר שימשיך את המסורת ארוכת השנים גם בהתאם לתנאי הקורונה החדשים. גם השנה, בתום כל הקרנה ייערך דיון של הצופים עם אחד מהיוצרים.
לקראת ההקרנה, שפתוחה השנה עבור כל צופה ברחבי ארה״ב, קבלו את הסרטים המובילים שיוקרנו בפסטיבל:
אסיה – Asia
"אסיה הינו הסרט הישראלי הטוב ביותר לשנת 2020, הזוכה הגדול בפרס אופיר. סרט הביכורים של רותי פריבר מציג יחסים מורכבים בין אם לביתה. הסרט המרגש ונוגע ללב מספר את סיפורה של אם חד הורית עולה מרוסיה, אסיה (אלונה איב) בת 35 וביתה ווויקה (שירה האס) בת ה- 17 החולה בניוון שרירים (ALS). הן חיות בהרמוניה זו לצד זו כשאסיה, אחות בבית חולים מתמקדת בעבודתה ווויקה מבלה את זמנה עם חבריה. כשמצבה של ביתה מדרדר הן מתקרבות. קרבה אנושית, אמהות, אהבת אם וחמלה. הסרט תוכנן במקור להשתחל אל לחמשת המועמדים לפרס האוסקר״.
אחד בלב Honeymood
קומדיה נפלאה ומרגשת של היוצרת טליה לביא שזכורה היטב כמי שניפצה את מיתוס הצבא בסרטה "אפס ביחסי אנוש". עתה היא מנתצת את מיתוס מוסד הנישואין בחן ובהומור. חתן (רן דנקר) וכלה (אביגיל הררי) מגיעים אחרי החתונה לסוויטה מפוארת במלון "וולדורף אסטוריה" לחגוג את ירח הדבש כהלכתו. ליל הכלולות שאמור להיות מתוק כדבש הופך להיות מר כלענה. מסע הזוי בין זיכרונות של חיי הרווקות מציפים את בני הזוג. בסוף ההקרנה יתקיים ראיון עם היוצרת טליה לביא אשר תשיב לשאלות הקהל.

4 צפייה בגלריה
חאכח
חאכח
רן דנקר ואביגיל הראי
(Honeymood)

הרפתקה בשחקים – Sky Raiders
סרט הרפתקאות לכל המשפחה של התסריטאי והבמאי ליאור חפץ המבוסס על ספרו של עודד מרום. הסרט האינטליגנטי מעלה את סיפור יתומי מלחמה שעליהם להסתגל למציאות חדשה. הסרט מוכיח שאין דבר העומד בפני הרצון. יותם (אמיר טסלר) ונועה (הילה נתנזון) בני 13 חובבי תעופה מגלים גרוטאות של מטוס המסרשמיט, מטוס הקרב הראשון של חיל האוויר. הם מחליטים לשפץ אותו בסיועו של טכנאי קשיש השותף לסודם למרות התנגדות הוריהם ומצליחים במשימתם. בימים אלו, כשכל פעוט מבלה את יומו במשחקי מחשב, מרענן לראות נערים שמבלים את זמנם בהרכבת מטוסים. סרט מקסים.


Here we Are "הנה אנחנו"
ניר ברגמן, במאי ותסריטאי שסרטו הראשון "כנפיים שבורות" זכה להצלחה גדולה, מעלה ברגישות ובכבוד יחסי אהבה בין אב לבן חולה העומדים על סף תלות. בעלילה, האב אהרון, (שי אביבי) מקדיש את חייו לטיפול בבנו (נועם אימבר) האוטיסט ומשתמש באסטרטגיות התמודדות יצירתיות כדי להקל על חרדותיו. הם חיים יחד בשלווה ובהרמוניה עד שהבן מתבגר ועובר למגורים נפרדים ועצמאיים. אהרון, שמאמין שרק הוא מכיר את צרכי בנו אינו יכול להיפרד מבנו. במהלך דרכם למוסד, אהרון מחליט לקחת את בנו למסע אחר ברחבי ישראל. בסוף ההקרנה יתקיים דיון עם נציגי אגודת האוטיזם בשיקגו.

4 צפייה בגלריה
חאכח
חאכח
(הנה האנחנו)

סאבלט Sublet
סרטו החדש של איתן פוקס יוצר הסרט הנפלא "ללכת על המים". סאבלט הוא מכתב אהבה לעיר תל-אביב ולחיי הפתיחות והנהנתנות בה. בעלילה מייקל (ג'ון בנג'מין היקי) בן 50 עיתונאי ב"ניו יורק טיימס", מגיע לתל-אביב בעקבות טרגדיה משפחתית. הוא מסבלט את דירתו של תומר (ניב ניסים) בן 25 המתנדב להראות לו את העיר הגאה. הזוג מתאהב כשמייקל חולק את חוכמתו וסופג את אנרגיית הנעורים של תומר. סרט מתוק על לה"טבים וזקנה.


בין הסרטים התיעודיים תמצאו את הסרט הקולינרי "שבת אחים" breaking Bread“. זוכת "מאסטר שף" הערביה המוסלמית עתאמנה אסמעיל יזמה את פסטיבל השאם בו כל זוג מתחרים מורכב משף ערבי ושף יהודי וכך דרך האוכל והקיבה מתקיים דו קיום חברתי בחיפה, עיר הסובלנות .
סרט השואה "אהבה זאת לא הייתה" Love It Was Not"
מעלה סיפור "אהבה" בין אסירה יהודייה, הלנה, במחנה המוות אושוויץ לבין קצין נאצי בכיר, פרנץ וונטש. בזכות מערכת היחסים הזו היא שורדת את השואה. שלושים שנה לאחר המלחמה הלנה מתבקשת מאשתו של וונטש להעיד לטובתו במשפט המתנהל נגדו. היא בדילמה – האם תסייע לקצין אכזר שאחראי לרצח אלפי יהודים, אך הציל את חייה ואת קרובי משפחתה?
שיר ערש לעמק A Lullaby for the Valley
סרטו של הבמאי בן שני על האומן המופלא אלי שמיר מכפר יהושוע שצייר בצבעי שמן את שדות המושב, עצי האלון העתיקים ואת דור החקלאים של עמק יזרעאל והתפרסם רק בגיל מבוגר. במהלך מפגש של הבמאי עם שמיר, בן שני החליט לתעד את עבודתו. לאורך עשר שנות התיעוד תוכלו להבחין בשינויים בנוף הכפר, ובעבודת האומנות בסרט הנהדר.
"לשמור בבטן" ,Holding In It
סרט נוגע ללב על משפחה שהופכת למשפחה פונדקאית לזוג שאיבד כל תקווה להביא ילדים לעולם. הזוג הפונדקאי מכוון את המצלמה לעצמם מרגע קבלת ההחלטה.
"מחילה Forgiveness“
הלהיט של הבמאים, התסריטאים והכוכבים גיא עמיר וחנן סביון יוצרי "מכתוב" על החברה והתרבות הישראלית. בעלילה שני פושעים קטנים מסתבכים בגין אוצר הקבור באדמה. אחד מהם נמלט והשני סופג את העונש של שניהם. מה יקרה כשהם ייפגשו? נקמה או פיוס. סרט מרתק.
הפסטיבל עוסק בנושאים אוניברסליים: דרכי התמודדות של משפחות החיות עם בן משפחה בעל מוגבלויות רפואיות או נפשיות, כמיהה לילדים, כמיהה לשלום, יתמות ילדים בעקבות מלחמות ישראל, שואה, אמנות, להטב"ים בחברה. הסרטים הישראלים המופלאים עדכניים ורובם הופקו בשנה האחרונה.
הפורמט זהה לשאר אירועי הצפייה בתקופת הקורונה.
מחיר כל כרטיס 18$ ומחיר חבילת כל הסרטים 120$.
לפרטים פנו ל- www.israelifilmchi.org