זה היה אי שם בחודש מאי בשנה שעברה כשמילה חדשה הפכה לה במהרה לטרנדית ברחבי ניו יורק, קואומו- סקסואל. זהו הכינוי שהוצמד למושל הסטייט, אנדרו קואומו אחרי שבהיעדר פיקוד מהממשלה הפדרלית, לקח פיקוד על ניהול המאבק במגיפה בניו יורק והתייצב בטוח ונחוש מדי יום מול המצלמות. עם ההצלחה באה גם ההבטחה ורבים מיהרו להכתיר את המושל הותיק כמועמד הבא של הדמוקרטים לנשיאות ארה״ב. קואומו אף הגדיל ועשה ועל אך העובדה שניו יורק רחוקה מלהיות אחרי מבול הקורונה, פרסם ספר על מלחמתו בקוביד 19. התהילה החלה לחרוק כשלפני כמה שבועות התפרסם טיוח לכאורה של מקרי מוות בבתי אבות וקואומו החל להסתבך.
השבוע הגשם הפך למבול אחרי ששלוש נשים האשימו את המושל בהתנהגות פוגענית. שתי עוזרות לשעבר של קואומו האשימו אותו בהטרדה מינית במקום העבודה.
1 צפייה בגלריה
מושל ניו יורק אנדרו קואומו מגיב לטענות שהטריד מינית
מושל ניו יורק אנדרו קואומו מגיב לטענות שהטריד מינית
מושל ניו יורק אנדרו קואומו מגיב לטענות שהטריד מינית
(צילום: AP)
בשבוע שעבר התראיינה לעיתון הניו יורק טיימס שרלוט בנט, עוזרת לשעבר של המושל, וטענה כי ניהל איתה לכאורה שיחה בנוגע לחיי המין שלה, ושאל אם שכבה עם גברים מבוגרים. בנט ציינה כי המושל לא ניסה לגעת בה, אולם לא ניתן היה לטעות בכוונה שעמדה מאחורי שאלותיו באותו מקרה. "הבנתי שהמושל רוצה לשכב איתי וחשתי מפוחדת", אמרה בנט. "לא ידעתי איך אצא מזה והנחתי שהתפקיד שלי הגיע לסיומו". בתגובה אמר קואומו: "אף פעם לא התכוונתי לפעול בצורה שאינה הולמת". על פי הפרסום, לאחר השיחה פנתה בנט לראש הסגל שלו ובעקבות הדברים הועברה לתפקיד אחר. מתלוננת נוספת, לינדזי בוילן, עבדה גם היא עם המושל. לטענתה, בין השנים 2018-2016 הוטרדה על ידי קואומו כמה פעמים, ובאחת מהן הוא אף התעקש לנשק אותה על שפתיה בניגוד לרצונה. בלשכת קואומו טענו כי דבריה של בוילן אינם נכונים וקראו לבדיקה של האשמותיה.
בראיון נוסף שפורסם השבוע, סיפרה אנה רוק בת ה-33 שפגשה את קואומו בחתונה בעיר בספטמבר 2019. לאחר שהרים כוס לכבוד החתן והכלה, פנה אליה כשהיא מיהרה להודות לו על המילים היפות. מיד, סיפרה, הניח את ידו על גבה התחתון. לדבריה, כשהיא הורידה את ידו ממנה, המושל העיר לה שהיא נראית "אגרסיבית", הניח את ידיו על לחייה ושאל אם הוא יכול לנשק אותה. "הייתי כל כך מבולבלת, המומה״, תיארה. בכתבה נטען כי הודעות טקסט בינה ובין חברתה שנשלחו לאחר המפגש עם המושל ותמונות שתיעדו את האירוע אוששו את הטענות
"דבריי פורשו לא נכון כפלרטוטים לא רצויים". בהצהרה שפרסם התייחס להתנהגותו בעבר עם עובדים בלשכת בטענה שנהג להקניט את הכפופים לו ונהג ב"שובבות" שככל הנראה פשוט לא הובנה כהלכה. "אני מבין עכשיו שייתכן שהאינטראקציות שלי לא היו רגישות או אישיות מדי ושכמה מההערות שלי, בהתחשב במעמדי, גרמו לאחרים להרגיש באופן שמעולם לא התכוונתי אליו", אמר .
המומנטום הפוליטי שצבר המושל עומד כעת בסימן שאלה גדול. הסיפורים האחרונים מחזקים החשש המתנהלותו הבלתי הולמת של קואומו. חקירת ההאשמות נמצאת בשלביה הראשונים והתובעת הכללית של ניו יורק, לטישיה ג'יימס, בוחנת אפשרות למנות חוקר חיצוני.