מייסדים: גל רימון
שנת הקמה: 2013
שנות עבודה בניו יורק: 4 שנים, עם גיוסים של כ-66 מיליון דולר
מספר עובדים בניו יורק: כ-30, סה"כ כ-40 בארה"ב
איך נולד הרעיון?
״הזרע הראשוני ניטע ב-2006 (לפני הסמארטפון והפיטביט), כאשר ישבתי מול קערת צ'יפס וניסיתי לחשוב כיצד אגביל את ה"חטאים" שלי, בלי לעשות דיאטה. ואז המצאתי מעין משחק שמעניק נקודות חיוביות ושליליות על הרגלי בריאות. באותו זמן לא ידעתי שזה משחוק (Gamification). הרעיון התעבה כאשר בהיותי מנכ"ל חברת Big-data, סייענו לארגונים רבים לעבור מתפיסה תהליכית ותפיסה ממוקדת לקוח השמה את הלקוח במרכז. רציתי להמיר תפיסה זו לתוך הארגון, ולעזור לארגונים לשים את העובד/ת במרכז ההצלחה העסקית והחברה הוקמה ב-״2013.
מה היו הצעדים הראשונים שהפכו רעיון טוב להקמת סטראטאפ?
״ראשית, לקוחות, לקוחות, לקוחות. שוחחתי עם המון חברים ולקוחות לשעבר, שיתפתי את הרעיון וקיבלתי פידבק שסייע להגדיר טוב יותר את המוצר, דבר קריטי עבור Product market fit. שנית, התחלתי לכתוב המון על הנושא והפכתי למוביל דעה, דבר שייצר לידים רבים והוביל למכירה לארבעה לקוחות Fortune500 לפני גיוס סיד: יאהו, מיקרוסופט, ועוד״.
מה הייתה נקודת המפנה, המהלך שאחריו החלה צמיחה אמיתית?
״בתחילה התמקדנו במשחק כגורם הראשי, זה הועיל לתשומת הלב הראשונית על ידי השוק, מכיוון שהתחום היה טרנדי. אולם, הרגשנו שיש פספוס בין הברנד לתועלת האמיתית של הפתרון ליצירת תרבות ביצועים ולמידה בארגון, מיקוד העובדים, צמיחת העובדים ועוד. ולכן, חזרנו למקורות ושינינו את השם לסנטריקל Centrical, עדכנו את הסיפור וכתוצאה החוזים גדלו משמעותית וקצב הצמיחה של צירוף לקוחות הגדולים עלה משמעותית״.
מדוע בחרתם להעתיק את הלוקיישן דווקא לניו יורק?
״התחלנו במיקום אחר בארה"ב ודי מהר הבנתי שקשה לגייס טאלנט מתאים לעולם ה-Enterprise. יש אקו סיסטם חזק של שותפים וקיימת נוחות מבחינת שעות וטיסות. מבחינתי – זה מרכז העולם. בתוך ניו-יורק עברנו מ-Office sharing ב-Upper west למשרד יפהפה במרכז הסוהו בעקבות מרגלית סיטי״.
איפה תפסה אתכם תקופת הקורונה?
״היינו בשלב צמיחה מהיר ותכננו הכפלה ב-2020, נפגענו למשך מספר חודשים בודדים, אך חזרנו לצמיחה מהירה. בתחילת חודש מרץ הבנו את פוטנציאל המעבר לעבודה מהבית מבחינת לקוחותינו (מרכזי מכירות ושירות ענקיים), השקנו מודולים לניהול, אימון ושמירה על קשר בין העובדים למנהלים. עדכנו את הסיפור לתקופה וכתוצאה, לא איבדנו אף לקוח, השימוש בפלטפורמה צמח פי 6 והמשכנו לצמוח״.

אילו שינויים נאלצתם לעשות בעקבות הקורונה?
״ראשית, הקפדנו על תקשורת ושקיפות כערך עליון. מיידית הגברנו את תדירות כלל המפגשים תוך צמצום הזמן של כל מפגש. קראנו להם Huddle-ups כמו בפוטבול. פגישות הנהלה יומיות, פגישות חברה שבועיות שבה עדכנתי את כל החברה באופן שקוף על מצב החברה, הלקוחות, השוק, התוכניות שלנו וכיוב'. יצרנו צוותים מולטי-דיסציפלינריים מסביב למשימות מרכזיות, כגון המודולים לעבודה מהבית עבור לקוחותינו״.
כיצד השתנו היעדים, או הצעדים שתכננתם בעקבות הקורונה?
״במרץ, הוצאנו תוכנית מעודכנת עם מספר תרחישים. הורדנו עלויות באופן מיידי וביוזמת החברה, על מנת לשמור על ה-Run way של החברה בכל תרחיש. הקפדתי לעדכן את הבורד ברמה שבועית והצלחנו לחזור לצמיחה מהירה תוך שלושה חודשים, ולגיוס עובדים מחודש אוגוסט״.
מתי להערכתכם הוא הטיימינג הנכון להגיע לעיר?
״אנו מתחילים לעשות צעדים ראשונים של חזרה למשרדים בשבועות הקרובים״.
האם אתם ממליצים לחברות בימי הקורונה להגיע לעיר או לא?
״ניו-יורק לדעתי היא העיר החזקה בעולם, מרכז הפיננסי, כלכלי, חברתי, תרבותי – העיר המדהימה הזו הוכיחה בעבר שהיא יודעת להשתקם מכל אסון, אין לי ספק שתוך חודשים בודדים ממתן החיסונים ניו-יורק תחזור לאיתנה המלא״.
האם מחפשים עובדים?
ודאי, בניו-יורק אנשי מכירות לאנטרפרייז, Customer success ואנשי שיווק.
חפשו ב- www.centrical.com
מפת הסטארטאפים הישראלים בניו יורק הוקמה על ידי גיא פרנקלין. המפה מאגדת בתוכה כ-300 סטארטאפים ישראלים ומאפשרת להם לגדול ולהרחיב את פעילותם בארה״ב בדרך חדשנית. למפת הסטארטאפים המלאה:
www.IsraeliMappedinNY.com