Perimeter 81 פיתחה פתרונות ייחודיים לאבטחת המידע ברשת, בעולם בו העבודה עוברת יותר ויותר למובייל והעובדים עוברים לעבודה מרחוק. הפתרונות שפיתחה מאפשרים לעסקים לאבטח בקלות את הגישה לשרתים מקומיים, לשירותי ענן ויישומים עסקיים, אבטחת אינטרנט למשתמש, קישוריות ביניהם ואבטחת נקודות הקצה (endpoint protection) - הכל תחת פלטפורמה אחת, כשירות - ללא שימוש בחומת אש פיזית, שירותי VPN ופתרונות חומרה מיושנים.
לחברה יש למעלה מ-1500 לקוחות משלמים, מארגונים קטנים, בינוניים ועד חברות Fortune 500 אשר מגיעים מסקטורים רבים כגון הייטק, פיננסיים, ביטוח, מדיה ועוד. החברה נמצאת בקצב צמיחה מרשים של כ- 400% בכל שנה. החברה גייסה במהלך שנת הקורונה כ-65 מיליון דולר בשלושה סבבים מהירים ורשימת השותפים בה כוללת בין היתר גופים מובילים כגון Insight Partners, Toba Capital, חברת פורטפוליו של קרן ההשקעות האמריקאית, Francisco Partners וקרן ההשקעות Spring Ventures, הנסחרת בבורסה בת"א בהובלתו של אביב רפואה.

תעודת זהות:

מייסדים: עמית ברקת ושגיא גידלי
שנת הקמה: 2018
שנות עבודה בניו יורק: שלוש שנים וגיוסים של כ-65 מיליון דולר
מספר עובדים בניו יורק: כ-20 עובדים
איך נולד הרעיון?
״זו החברה השניה שלנו. החברה הראשונה שלנו הייתה SaferVPN ובמסגרתה סיפקנו פתרונות VPN לצרכנים פרטיים שחיפשו שירות אינטרנטי המאפשר הגנה על הפרטיות שלהם ואנונימיות ברשת. באותה תקופה, בשנת 2017 , שמענו מלקוחות רבים על שתי מגמות חזקות שקורות בשוק - הראשונה, חברות רבות מעבירות את המשאבים והתשתיות לענן. כמו כן, ישנה דרישה גוברת לפתרונות תוכנה על פני פתרונות חומרה. המגמה השניה, אותה זיהינו הרבה לפני הקורונה, הייתה שעובדים רבים עוברים לעבוד מרחוק - בין אם זה מהבית, בית קפה או חוף הים. כוח העבודה הפרוס בנקודות שונות צריך גישה מאובטחת ומהירה למשאבים הארגוניים מכל מקום ובכל זמן. הבנו שיש כאן הזדמנות אדירה היות והפתרונות הנוכחיים, מבוססי החומרה, אינם מתאימים לעולם המודרני ולשינוי הגדול שמתחולל והחלטנו לבצע מהלך נועז, למכור את SaferVPN ולבנות את החברה החדשה תוך אמונה מלאה שנוכל להוביל את המהפכה הבאה בתחום הסייבר״.
מה היו הצעדים הראשונים שהפכו רעיון טוב להקמת סטראטאפ?
״הצעדים הראשונים שעשינו לאחר שהבנו את הפוטנציאל בשוק ובמוצר היו למעשה ולידציה (אימות השוק) על מנת לראות שאנחנו באמת בכיוון הנכון. שנינו דוגלים בהחלטות מבוססות דאטה. לכן, דיברנו עם עשרות לקוחות רלוונטיים על מנת לאסוף פידבקים. נסענו לכנסים ברחבי העולם ונפגשנו שם עם מומחים רבים מהתעשייה והתחלנו לדבר באופן תדיר עם אנליסטים של החברות המובילות. מכל אותן שיחות, קיבלנו את אותה ההבנה וההכרה שמה שאנחנו רוצים לבנות - זהו הדבר הנכון״.

2 צפייה בגלריה
sdgsdg
sdgsdg
(עמית ברקת ושגיא גידלי)

מה הייתה נקודת המפנה, המהלך שאחריו החלה צמיחה אמיתית?
״זה נכון שאירועי הקורונה האיצו את הרלוונטיות של הפתרון שלנו, אבל הוא צבר תאוצה עוד הרבה לפני כן. התופעה שראינו בקורונה היא למעשה חינוך של השוק - ההערכה הראשונית שלנו הייתה כי הלקוחות יאמצו את המוצר בענן בתוך 5-10 שנים ואילו היום בפועל, הקצב הוא הרבה יותר מהיר. הערכתם הנוכחית של גרטנר היא שתוך שנים בודדות המהפכה תושלם ומרבית החברות יעברו למודל החדש בו יש מעבר מהקופסה לענן. לגבי נקודת המפנה - אין כאן תשובה אחת - זו עבודה מאומצת של שנים שבה בנינו שני דברים חשובים - הראשון הוא כמובן מוצר מנצח עם חוויית משתמש שאין כמוה בשוק והשני, בנינו יכולת Go To Market מאוד ייחודית אשר כוללת אינספור מרכיבים ותהליכים שבאמצעותם אנו מגיעים למאות לקוחות חדשים בכל חודש״.
מדוע בחרתם להעתיק את הלוקיישן דווקא לניו יורק?
״הרבה פעמים בחיים זה שילוב של צורך, מזל ונסיבות. ג׳יימס, העובד האמריקאי הראשון היה בתחילת דרכו מתמחה אצלנו בחברה הראשונה בשנת 2015 ועשה עבודה מאוד מרשימה. עם חלוף הזמן וכאשר הקמנו את Perimeter 81, פנינו באופן מיידי לשוק האמריקאי כשוק מטרה ראשון. לשם כך, רצינו נוכחות על הקרקע - גייסנו את ג׳יימס למשרה מלאה לצוות המכירות בסוף שנת 2017 ומשם צמחנו במהירות. בחרנו בניו יורק ראשית כי שם גייסנו את העובד הראשון ושנית, כיוון שזהו יעד מאוד נוח עבורנו כחברה ישראלית בינלאומית מכמה סיבות - עבודה עם איזור זמן של החוף המזרחי מקלה משמעותית על התקשורת היומיומית בין הצוותים השונים, נגישות גבוהה מישראל ובנוסף, ניו יורק היא מרכז חשוב של הייטק, סטארטאפים, משקיעים ועורק ראשי בתעשייה״.

2 צפייה בגלריה
sdgsdg
sdgsdg
(צוות החברה)

איפה תפסה אתכם תקופת הקורונה?
״הקורונה תפסה אותנו בעת ביקור בסן פרנסיסקו בכנס ה- RSA שהוא אחד הכנסים הכי גדולים בעולם בנושא סייבר. עמדו לסגור את סן פרנסיסקו ואנחנו נאלצנו לחזור במהרה למציאות לא ידועה. החברה הייתה בתקופת צמיחה מואצת של גיוס עובדים, לקוחות והכנסות. נורא חששנו תחילה מן המשבר אבל התאפסנו במהירות ויצאנו עם קמפיין שיווקי גדול. הפלטפורמה שבנינו מיועדת בדיוק בשביל העולם שנוצר בעקבות הקורונה - עבודה מרחוק. עזרנו למאות חברות בתקופה זו ליצור תשתית חזקה שתאפשר לעובדים להתחבר למשאבים הארגוניים - הן ל On-premises והן לתשתיות הענן בצורה מאובטחת מהבית. עשינו זאת בזמני שיא, בסדר גודל של שעות וימים וזאת בזכות הדרך שבה פיתחנו את המוצר שלנו וחווינו האצה גדולה בקצב הצמיחה של החברה״.
אילו שינויים נאלצתם לעשות בעקבות הקורונה?
״כמו כל חברה, נאלצנו לעשות שינויים בצורת העבודה שלנו ולהתאים את זה לרוח התקופה - אימצנו כלי עבודה רבים לניהול הפגישות בין העובדים, ניהול המשימות, הגדרת תהליכים חדשים, פגישות יומיות בוידאו של הצוותים, תהליכים חדשים לגיוסי עובדים ועוד. זאת הייתה תקופה מאתגרת אולם לבסוף ראינו הסתגלות מהירה למצב החדש. אני חושב שמשהו שמאוד עזר לנו בתקופה הזאת זה הערכים של החברה - אנחנו מאמינים בשקיפות - של המידע ועל מה שקורה בחברה. למשל, כל העובדים יודעים מה מאזן הלקוחות והכנסות בזמן אמת - זה מקנה המון רוגע וביטחון, בייחוד בתקופה שכזו. אנחנו מאמינים בעובדים ונותנים להם המון מרחב פעולה וכלי עבודה - אנחנו מאמינים שזה חלק ניכר מהמפתח להצלחה״.
מתי להערכתכם הוא הטיימינג הנכון להגיע לעיר?
״זה תלוי מאוד בשלב בו החברה נמצאת ובאסטרטגיית הצמיחה שלה. עבורנו לדוגמא, זה היה מאוד נכון בשלב הקמת החברה - עם ההשקה של המוצר כבר היו לנו לקוחות משלמים מארצות הברית. כמו כן, הגדרנו מראש את השוק האמריקאי כשוק הראשי עבורנו. דילגנו על הדרך שסטארטאפים ישראלים רבים עושים ובה הם ״מתגלחים״ קודם בישראל ורק אז פורצים גלובלית. עקב כך, היה לנו צורך להקים את האופרציה בניו יורק בהקדם האפשרי. מומלץ לעשות זאת כאשר המוצר והחברה מגיעים לבשלות מסוימת או בהתאם לצורך עסקי ספציפי. כמו כן, צריך לקחת בחשבון את העלויות המשמעותיות שיש להקמה של אופרציה כזו (שכר, משרדים, הקמת חברה אמריקאית, רגולציות וכו׳)״.
כיצד השתנו היעדים, או הצעדים שתכננתם בעקבות הקורונה?
״לשמחתנו, הגענו ליעד השנתי של 2020 כבר בחודש אוגוסט ועקב כך העלנו את היעד השנתי משמעותית. בסופו של דבר, החברה קפצה ב- 450% בהכנסות במהלך שנת הקורונה. הצמיחה המואצת הביאה עמה הזדמנויות נוספות כגון ההשקעות אשר מאפשרות לנו להצמיח את החברה בקצב מהיר ביותר. החזון שלנו, שצפינו קורם עור וגידים במהירות שיא - ואנחנו עובדים במלוא המרץ לייצר פלטפורמה אחידה שבה כל ארגון יכול לצרוך שירותי Network and Security כשירות (SaaS) ולהחליף בצורה קלה את הפתרונות הישנים״.
האם אתם ממליצים לחברות להגיע לעיר בשלב זה?
״חד משמעית כן. אומרים the show must go on. לחברות בפרופיל שלנו שצריכות אנשים על הקרקע בארצות הברית, ניו יורק הייתה ועודנה ממרכזי העולם. עם החיסונים, העיר מתעוררת ואט אט חוזרת לקדמותה - יותר מקומות נפתחים ועוד כמה חודשים אני מאמין שנגיע לסוג של שגרה חדשה״.
האם מחפשים עובדים?
כן, בכל רגע נתון. בניו יורק יש משרות פתוחות לאנשי מכירות, תמיכה בלקוחות, SDR and Account Managers חפשו ב- www.perimeter81.com

מפת הסטארטאפים הישראלים בניו יורק הוקמה על ידי גיא פרנקלין. המפה מאגדת בתוכה כ-300 סטארטאפים ישראלים ומאפשרת להם לגדול ולהרחיב את פעילותם בארה״ב בדרך חדשנית. למפת הסטארטאפים המלאה:
www.IsraeliMappedinNY.com