צדוק סביר מי שנחשב כאחד מהזמרים הפופולריים של סוף שנות ה-50 עם קול בס־בריטון, נוהג לפקוד את מחוזותינו מדי שנה באפריל, לחגוג את חג הפסח עם בני משפחתו: הבן הבכור, איש העסקים המצליח אילן, העוסק במיאמי באופנה עילית, בתו אורלי, המתגוררת בניו יורק ואייל - סוכן של מכוניות יוקרה במיאמי”. למיאמי הוא הגיע בפעם הראשונה בחייו כשהוזמן בשנת 1970ע"י האמרגן הישראלי, אריה כדורי, לסדרת הופעות בקרב הקהילות היהודיות בפלורידה. הקהל התמוגג מצדוק, שחיקה בפניו את מיטב אליליו, בהם: ארמסטרונג (סאצ’מו), דין מרטין, הארי בלפונטה ודני קיי. השבוע הוא סגר מעגל, במיפגש השבועי של חברי "השמיים הם הגבול", במסעדת "אצל איציק", התארח צדוק. השיחה התגלגלה אודות הזמר העברי של שנות החמישים ובספונטניות מצאה החבורה את עצמה, פוצחת בשירי נוסלגיה, בהנהגתו של הזמר, שלמה שפיציק, שהזמין את צדוק לשיר שיר סולו מהרפרטואר העשיר שלו, כשהסועדים הנדהמים, נהנו מהאווירה. סביר התגייס ללהקת פיקוד הצפון והשתתף בה בגרסה הראשונה של “מוישה ונטילטור” בכיכוב מפקד הלהקה, יעקב בודו, וקולו מהדהד מהלהיט שלה, “שיר הצנחנים”. הוא הביא לביטוי את כישרון החיקוי המדהים בהופעה בתוכנית ‘שלושה בסירה אחת’, משם דרכו הייתה סלולה לתהילה. השיר הראשון שהקליט, היה “מלח בודד בים”, אחריו באו שני להיטיו הגדולים, “היורד דרומה” ו”אני והתוכי”, ובמשך עונה בידר בתיאטרון הסאטירי “סמבטיון”, “שם שר את ‘שכנוזים שכנוזים’. בין האמנים שאיתם חלק במה הייתה יפה ירקוני, שייקה אופיר. לצדוק סביר כ- 100 שירים, מהמפורסמים: "סימונה מדימונה", "רומיה ויואל", "מלח בודד", "שיר היורד דרומה", "שיר התוכי", שירי יודל, צרור שירי פרנק סינטרה ואפילו מהאופרה הספר מסביליה. ב-2003 השתתף בסרט זהירות מצלמה, הופיע ב"רק בישראל".
בשנת2007 השתתף כמתחרה בתוכנית הטלוויזיה "הדבר הגדול הבא". בנובמבר 2012 העניק לו איגוד אמני ישראל אות הוקרה על תרומתו לתרבות הישראלית לאורך השנים.

2 צפייה בגלריה
sdgsdg
sdgsdg
(צדוק סביר ואריה כדורי במיפגש נוסטלגי )

מאז עזיבתו של הקונכ״ל ליאור חייט בנובמבר 2019 טרם הגיע קונסול כללי קבוע לקונסוליה במאמי, כאשר משרד החוץ שולח מתגברים זמניים בתפקיד קונכ״ל . לאחרונה הגיעה רויטל מלכה, מי שכיהנה כסגנית הקונסול הכללי בשנים 2011-2016 , לכהן בקונסוליה כממלאת מקום הקונסול הכללי. רויטל הנמרצת זכורה לטובה בשל פעילויותיה הרבות למען הקהילה היהודית והישראלית וכן קידום הקשרים בין פלורידה לישראל בנושאים בילטרלים מגוונים. למשרד החוץ חשוב כי תפקיד הקונסול הכללי במיאמי יהיה מאויש כל הזמן גם בהיעדר קונכל קבוע על רקע חשיבותה של פלורידה במרקם היחסים עם ישראל. משרד החוץ שלח את רויטל כדיפלומטית מקצועית על רקע ניסיונה והיכרותה את הנפשות הפועלות במיאמי וגם על רקע תפקידה הייצוגי בתקופת יום הזכרון ויום העצמאות בהם השתתפה ונאמה באירועים רבים. רויטל מכהנת במשרד החוץ כסגנית מנהל מחלקת קונסוליות כלליות באגף צפון אמריקה.
לישראל 8 קונסוליות כלליות בנוסף לשגרירות בוושינגטון, המכסות את 50 מדינות ארה״ב. לאחרונה נערכה במטה משרד החוץ חלוקה מחדש של תחומי האחריות של הקונסוליות וכיום הקונסוליה במיאמי אחראית על פלורידה, מיזורי, קנזס ופורטו ריקו רויטל תשמש בתפקידה במיאמי עד אמצע חדש מאי. בינואר האחרון מונה, מאור אלבז לקונסול כללי קבוע במיאמי אך הוא כמו גם ראשי נציגויות רבים של ישראל ברחבי העולם ממתין לאישור ממשלה על מנת להתחיל בתפקידו הרשמי .

2 צפייה בגלריה
sdgsdg
sdgsdg
(רויטל מלכה, ממלאת מקום הקונכ"ל)