בין ימי החורף הקרים וימי החמה הלוהטים מסתתרים בשיקגו מעט ימים יפים. לעיתים מדובר ביום אחד בלבד, אך השנה בכול השבוע שרר מזג אויר נפלא, חמים, ונעים. לאט, לאט נפתחים בעיר התרבותית מוזיאונים רבים, תיאטראות מדהימים, האופרה הלירית, התזמורת הפילהרמונית של שיקגו ובלט הברד לאחר מעל לשנת שיממון. אז הניפו את מסיכותיכם באוויר, או שאו אותן בארנקכם וצאו לבלות עם הממלצות החמות שלנו:
Court Theatre Titanic טיטניק
רוח הרפאים של אסון ה"טיטניק", ספינת התענוגות הבריטית החדשה – שיצאה לשייט בכורתה מאנגליה לניו -יורק ב-1912. מרחף על העולם. כזכור לכול, הספינה נחצתה לשניים כשנתקלה בקרחון בצפון האוקיינוס האטלנטי ושקעה במימי האוקיינוס האטלנטי. לאחר אובדן של 1517 איש והרס אונייה בשווי של מיליונים נדרש הסבר לקושייה הבלתי פתורה " מדוע שקעה "האונייה שאינה ניתנת להטבעה"? כל ההסברים היו לוטים בערפל.
לפני מאה שנה, לא היה ברור היקף הנזק. נודע שאנשי סגל הטיטניק וספינת קרפטיה שהעלתה ניצולים, שלחו את רשימת הניצולים, אך התעלמו מקריאות לחקירה מעמיקה של המחדל למרות הלחץ הציבורי. האירוע יצר את סרטו ההיסטורי והדמיוני המפורסם של ג'ימס קאמרון "טיטניק", המחזמר "טיטניק" מאת פיטר סטון ומאורי יסטון, ספר " לילה בלתי נשכח" של וולטר לורד, קומפוזיציה מוסיקלית בהשראת המוסיקה שניגנה התזמורת בעת הטביעה ועוד.

1 צפייה בגלריה
sdbsdb
sdbsdb
(מתוך ההצגה ״טיטניק״)

עתה נוסף נדבך מקסים. מחזהו המרתק של Owen McCafferty "טיטניק" (סצנות עדויות מוועדת החקירה הבריטית, 1912) בCourt Theatre. אם כי אור החזרה לחיים הרגילים מתקרב, צפיתי במחזה אונליין. אם כי לא ראיתי את דמעות השחקנים, מילותיהם והבעת פניהם הפנטה אותי בזכות בימוייה המרשים והמרגש של וונסה סטלינג שנגע בנשמתי. סטלינג הוסיפה פעלולים נפלאים למחזה. בתחתית המסך נראו שברים תזזיתיים של האונייה ומעל נראו החוקרים והניצולים. הדרמה היצירתית שלה עוררה השראה והמחישה את הדרכים בהן הטכנולוגיה מרחיבה את גבולות הדמיון באופן מלהיב ומצמרר כאחד " האם שמעתם זעקות לעזרה? האם נותר מקום בסירת ההצלה? מה שמעתם? מה ראיתם?, מה הרגשתם?" כך שאלו החוקרים את הניצולים אפופי רגשי האשמה ואנחנו הצופים החלנו לחוש את התקופה הרגשנו שאנחנו איתם על הטיטניק ברגעי המשבר. השחקנים נחקרים במהלך 16 ימים וכל יום מסתיים בעיצוב דיגיטלי מעניין. הבימוי מדהים והמשחק מעולה.
המחזה מתמקד בבירור הגורמים להתרסקות האונייה ומתעד את עדויותיהם וזיכרונותיהם האמיתיים של ניצולי ספינה מגוונים. תיירי המחלקה הראשונה, תיירי המחלקה השנייה, אנשי עסקים וקציני האונייה. סיפור הניצולים רצוף תככים, גבורה, ושבריריות אנושית ומעלה את השאלה של עושר חומרי והשפעתו המסוכנת ומתריע על אי השוויון המעמדי בין תיירי המחלקה הראשונה שרובם ניצל לבין תיירי המחלקה השלישית שרובם נספה.
מידי פעם נחשפים פרטים נוספים שלא נודעו ברבים. מחסור בסירות הצלה, השארת חלק מהסירות בתפוסה חלקית ומהירות מופרזת בה שטה ה"טיטניק" ועוד. חזינו בהחלטות שגויות של שרשרת הפיקוד שתרמו להתרסקות האונייה. הסיפור בוחן אם ניתן היה למנוע את האסון על מנת שאסונות כאלה לא יישנו בעתיד. זו הצגה עוצמתית ונפלאה, נהניתי מכל רגע. מומלץ מאד לראות.
המחזה מועלה מה-16 ביוני עד ה-11 ביולי. ניתן לצפות בהצגה מהטלפון, אי פוד, ומהמחשב. מניסיוני הצפייה במחשב הייתה הטובה ביותר. יינתנו לכם 72 שעות להשלים את הצפייה.
לפרטים: www.courttheatre.org
עוד על תיאטרון קורט Court Theater שיעלה שלוש הצגות איכותיות במהלך השנה " הטרגדיה של אותלו" מאת שייקספיר "האישה מן הים" מחזהו של אנריק איבסן ו"שתי רכבות רצות" מאת אוגוסט ווילסון. כל מחזה יהלום יקר, כל מחזה פנינה. התיאטרון ממוקם בקרבת University of Chicago
לפרטים:
www.courttheatre.org

תיאטרון גודמן Goodman Theatre

תיאטרון גודמן האגדי בדאון טאון שיקגו פותח את שעריו בשמחה הקיץ לאחר 15 חודשים ומזמין את הקהל לתיאטרון לתשע הצגות חדשות פנים אל פנים בסיסמא "חוזרים הבייתה" בשני אולמותיו אלברט ואוון. לקראת הפתיחה מחדש שיפץ התיאטרון לחלוטין את מערכות מיזוג האויר כדי להגביר את תחלופת האוויר הצח. יושאר מושב ריק בין אנשים, כמו כן אנשים יתבקשו לעטות מסכות בעת ההצגה. ( מסכה חד פעמית תינתן לנזקקים) תחנות לחיטוי ידיים יוצבו ברחבי התיאטרון.
המחזות שיפתח את העונה יהיה: Broadway Sensation School Girls מחזה זה הוצג מספר פעמים בחודש מרץ האחרון והושעה בשל הקורונה. עתה הוא יעלה מחדש מה-30 ביולי עד ה—29 באגוסט.
בהמשך מועלות שמונה בכורות עולמיות: " אמריקאית מקסיקנית" American Mariachi מאת הבמאי חוסה קרוז גונזלס, בבימויו של הנרי גונדיז. סיפר משעשע ומחמם את הלב על להקה מקסיקנית של בנות בלבד, בעידן שזו התרסה על נורמות חברתיות. מחזה זה יועלה מה-18 בספטמבר עד ה-24 באוקטובר.
מחזה שני שיועלה מה-22 בינואר עד ה-27 בפברואר יהיה Gem of Ocean של המחזאי הנודע יוצא הדופן, אוגוסט ווילסון בבימויו של הדרמטורג הנודע צ'רלס סמיט. המחזה יתאר את עלילות השחורים בפיטסבורג בתחילת המאה.
באביב בין ה-12 במרץ ל-17 באפריל תועלה הקומדיה "לילה טוב" של המחזאי Doug Wright בבימוייה של ליסה פטרסון. ותציג את אוסקר לבנט, ההומוריסט, שחקן קולנוע, פסנתרן, מלחין וקומיקאי יהודי אמריקאי שהתפרסם בשל מעני לשונו השנונים.
ההצגה החמישית תהיה מחזמר חדש The Outsiders המבוסס על רומן שכתב E.S הינטון ופרנסיס פורד קופולה על פי ספרו של אדם ראפ ובבימויו של טוני ליסל . הסיפור האהוב והמחודש על יש ואין, על שווים יותר ושווים פחות. מה-27 במאי עד ועד ה-10 ביולי 2022.
בין ההצגות הנפלאות שיועלו בתיאטרון אוון תראו את "פאני לו היימר" מובילת זכויות האזרח ודמות המפתח בארגון " קיץ החירות" במיסיסיפי. לאחר מכן תועלה ההצגה " האדווה" הגל שנשא אותי אל חוף מבטחים מאת כריסטינה אנדרסון ובבימוייה של מירנדה היימן והפקה נפלאה על ליאונרדו דה וינצ'י בעיבודה של מרי צימרמן הנפלאה.
תיאטרון גודמן הוא אחד מהתיאטראות הנפלאים בשיקגו. התיאטרון מעלה הצגות איכות בבימויים יצירתיים על כל הנושאים בחיינו. מומלץ לבקר.
לפרטים: www.goodmantheatre.org