אין עיר כמו שיקגו בה שפע תיאטראות נפלאים, מוזיאונים רבים, אופרה לירית אחת הידועה באיכותה ודאון טאון מרשים. לאחר 18חודשי מגפה, אנשי שיקגו נחושים לצאת ולגמוע תרבות. עיר בלי תרבות זו עיר בלי נשמה. אביא לפניכם מספר הצעות לבילוי, חלקם חינמיות והיתר שוות לכל כיס. בכתבה זו תשמעו על מופעים בפארקים, אופרה באולם המשופץ והצגה דיגיטלית ייחודית. צאו ותהנו ממה שיש לעיר להציע.

1 צפייה בגלריה
fgjfgj
fgjfgj
(חוגגים את הקיץ)

Macbeth Lyric Opera מקבת

האופרה הלירית
בשורות טובות לאוהבי האופרה. בעונה המרתקת הבאה עלינו לטובה בשנת 2021/2020 האופרה פותחת את שעריה. האופרה "מקבת" תפתח את העונה בניצוחו המנהל המוסיקלי אנריקה מזולה ובהפקה חדשה וייחודית של דוויד מקוויאר.
"זה טוב ורע כמו זה עוד לא ראיתי" מילותיו הראשונות של מקבת הן חלק ממוטיב הטוב והרע במחזה. עלייתו המדממת של מקבת לכס המלוכה של סקוטלנד, הנתמכת על ידי אשתו הבוגדנית של המלך מביאה לאסון על שניהם. בכיכובו של רומן בורדנקו בתפקיד מקבת וסונדרה רדוונסקי בתפקיד ליידי מקבת ובהשתתפות כוכבים אחרים. האופרה תוצג מה-17 בספטמבר, מחירי הכרטיסים באולם שבעבר היו עולים כמה מאות עולים 69$. משך האופרה שלוש שעות עם הפסקה אחת.
מומלץ לבקר
לפרטים:

Tracy Letts Steppenwolf המחזאי טרייסי לטס

לקראת הופעת מחזהו של טרייסי לטס "באג" בתיאטרון סטפנוולף בנובמבר מוגשת לקהל דוגמית מקולו הייחודי של המחזאי אותה נוכל לצפות בבית – שלישייה חדשה של מחזות וירטואליים מאת לטס. שלושת היצירות המרתקות, שכל אחת מהן הופקה בפורמט דיגיטלי יהוו יריית הפתיחה של עונת 2020/2021 בתיאטרון ויהוו גשר לשיבה פנים אל פנים ולפתיחת מרכז האומנות והחינוך החדש בסתיו. הבמה הווירטואלית של תיאטרון סטפנוולף הופיעה בכל מדינות ארה"ב ומעל לעשרים מדינות בעולם, חגיגה אמיתית על הקשר העמוק שהתיאטרון מציע לכולנו.
היצירה הראשונה של לטס "ספארי לילה" בוימה בידי פטריק זאקם ומככב בה ראין ווילסון אורכה 14 דקות. העלילה עוסקת בהרגליים ליליים של קוף הלילה פנמי, צפרדע פרדוקסלי ואדם בגיל העמידה -כולם זכרים. המונולוג המעוות הזה מעלה את השאלה: האם אנו כה רחוקים מהגחמות הביולוגיות שלנו?
היצירה השנייה "המדינה הישנה" הינה סרט קצר בן 10 דקות של בובות תיאטרון בבימויו של פטריק זאקם ובהשתתפות השחקנים הנודעים וויליאם פטרסן, קארין רודריגס ומייק נוסבאום. בעלילה, שני גברים במסעדה מרוקנים את טיפות הקפה האחרונות בכוסם ומתלבטים איזה קינוח להזמין. בשלהי חייהם ( הפיזיים, אינטלקטואליים ומיניים) הם נזכרים בנוסטלגיה בנעוריהם ומנסים לתקשר על מרחב השנים.
ביצירה השלישית "המתיחה" סרט בן 8 דקות, מככב המחזאי והשחקן טרייסי לטס תחת בימוייה של אנה שפירו. הוא יוצא לדרך, לריצה ה-108 אל אומצות בשר אל דורדו. אך מרוץ זה הינו למרחקים ארוכים... ואולי הינו שונה ממה שנראה בהתחלה. לדבריו של המחזאי טרייסי לטס:" החוט המקשר בין שלושת המחזות הוא שהעולם לא מאוזן. אך מאז שכתבתי את היצירות הללו, העולם עבר מספר שינויים מסמרי שיער, שהטילו אור חדש ומסתורי על מחזות אלו ומתאימים מאד לשנת 2021.
המחזות יועלו דיגיטלית מה-29 בספטמבר עד ה-24 באוקטובר בעלות של 20$.
לפרטים:
בשיקגו יש גם שפע של אפשרויות בילוי נהדרות וחינמיות. תיאטרון גודמן ותיאטרון שייקספיר בעיר מציעים שלל פעילויות בשכונות הדרום מערביות של העיר ובדאון טאון. תיאטרון שייקספיר בשיקגו חוגג את יום השנה העשירי של תוכניתו הפנטסטית "מעורבות יצירתית בקהילה" בה נוצרו שיתופי פעולה מופלאים עם אומנים, וארגוני קהילה שכונתיים. תיאטרון גודמן בשיקגו חוגג את יום השנה התשיעי של העלאת מופע מדהים. אתם יכולים לראות המחזה השייקספירי הנפלא "חלום ליל קיץ" ואת זולמה יצירה מוסיקלית לטינית אותנטית בפארקים השונים בשיקגו בחינם.

SONES DE MEXICO ENSEMBEL’s Goodman Theatre

הביאו את כל המשפחה לאחד מהפארקים השכונתיים בשיקגו לצפות ב-זולמה ZULEMA יצירה מוסיקלית חדשה ומחשמלת (מועמדת לפרס הגרמי) של אנסמבל Sones de Mexico בהשתתפות מנהלה המוסיקלי ויקטור פינצ'רדו. היצירה זולמה נכתבה על יד דולורס דיאז ובוימה בשיתוף פעולה על ידי הנרי גורדינז, מנהל אומנותי בתיאטרון גודמן בשיקגו והמנהלת האומנותית מרסלה מונוז בתיאטרון AGUIJON . המופע המעניין יוצג בעשרה פארקים בשיקגו ברחבי העיר בחסות תוכנית Night Out in the Park בעיריית שיקגו, איגוד תיאטרוני הלטינו בשיקגו והמוזיאון הלאומי. בנוסף, מופע סיום בומבסטי מיוחד הכולל להקה מרהיבה עם מעל ל-70 אומנים כולל אורחים מפתיעים ממקסיקו יתקיים בפארק המילניום ויחתום את הפרויקט הנפלא.
המסע המוסיקלי המרהיב בן אלפי הקילומטרים מצ'יאפאס במקסיקו ועד שיקגו של זולה מזגזג בין נופי תרבות מגוונים של המולדת הלטינית בדרכה אל שיקגו במרכז המערב. המוסיקה והריקוד המרהיבים יהוו אירוח משמח לכל המשפחה. זולמה תופיע עד ה-21 באוגוסט בחינם בפארקים השונים אורך המופע 60 דקות.
מופע הסיום במילניום פארק יתקיים ב-2 בספטמבר בשעה 6:00 בערב.

מופע הזולמה מועלה כחלק מסדרת תרבות לילה חופשי בפארקים:
August 12 at 6:30 – Hale Park(Clearing West) 6258 W. 62nd Street.
August 13 at 6:30 – Hermosa Park(Hermosa 2240 N. Kilbourn Ave.
August 14 at 6:30 – Dvorak Park (Pilsen) 1119 W. Cullerton Street.
August 15 at 6:30 – Harrison Park TBC (Pilsen) 1824 S. Wood Street.
August 19 at 6:30 – Davis Square Park (Back of yards) 4430 S. Marshfield Avenue.
August 20 at 6:30 –La Villita Park( Little Village) 2800 S? Sacramento Boulevard.
August 21 at 3:00pm – Marquette Park (Chicago Lawn) 6721-6757 S/ Kedzie Avenue.
September 2 at 6:00PM – Millennium Park(Downtown ) 201 E. Randooph Street.

האירוע מתקיים בשילוב עם מחלקת הפארקים בשיקגו בשיתוף עם מעל למאה אומנים, מציגים אירועים אומנותיים לשיפור איכות החיים ולהעצמת ההנגשה והחשיפה התרבותית לכל שכונות העיר. בנוסף, היא תמיכה באומנים המתמחים באחד מערוצי התרבות הכוללים תיאטרון, מוסיקה, סרטים וריקודים, בטיפוח מעורבות אזרחית והבטחת היצע תרבותי נרחב לתושבי שיקגו ולמבקרים.
תיאטרון גודמן בשיקגו חצה את מאה שנותיו. התיאטרון נוסד בתחילת המאה העשרים על ידי וויליאם גודמן לכבוד בנם קנת דמות חשובה ברנסנס התרבותי של שיקגו. זהו תיאטרון מעולה, בראשות המנהל האומנותי ג'אורג' פולס והמנהל האדמיניסטרטיבי רוש שולפר. סדר עדיפויות של הרפרטואר האומנותי כולל פיתוח מחזות חדשים ( מעל ל-150 בכורות בינלאומיות או אמריקאיות.) יצירות מחזמר בקנה מידה גדול ו והצגות קלסיות מחודשות. התיאטרון מציג מגוון נושאים קהילתיים באיכות גבוהה. מחזותיו זכו בפרסי פוליצר, 22 פרסי טוני ומעל ל-160 פרסי ג'ף.
לפרטים:

תיאטרון שייקספיר בפארק
המחזה הנפלא "חלום ליל קיץ" יוצג בפארקים השונים בשיקגו בחינם.
המחזות יתקיימו חינם בפארקים הבאים בשעה 6:00 בערב:
ב- 24 באוגוסטin Englewood Ogden park (6500 S. Racine Ave.)
ב-26 באוגוסט Columbus Park ( 500 S. Central Ave.) in Austin
ב-28 באוגוסט Kelvyn Park (4438 W. Wrightwood Ave.) in Hermosa
ב-31 באוגוסט Piotrowski Park (4247 W. 31st St.) in Little Village
ב-2 בספטמבר Pullman Park ( 401 W. 123rd St.) in West Pullman
ב-4 בספטמבר Ping Tom Memorial Park (1700 S/ Wentworth) Chinatown
מאז הקמת התוכנית בשנת 2012 תיאטרון שיקגו שייקספיר בפארקים מונע מכוחם הטרנספורמטיבי של שיתופי פעולה עם מנהיגי שכונות במערב ודרום העיר והגיע למעל ל-175,000 צופים. התיאטרון פועל ליצירת שיתופי פעולה וקשר אמיץ עם הקהילה. אחת ממטרותיו החדשות היא יצירת חוסן קהילתי לאורך כל השנה. במסגרת מטרה זו תוצענה אפשרויות פיתוח מקצועיות ותעסוקה לאומנים מן הקהילה בצורות שונות: סדנאות, חוגים, בניית תיאטרון קהילתי ועוד.
תיאטרון שייקספיר בשיקגו הינו תיאטרון איכותי ביותר, זוכה פרסי טוני. התיאטרון מפיק עונת הצגות מדהימה, מחזות זמר, בכורות עולמיות, הפקות משפחתיות ומצגות תיאטרון מרחבי העולם – לצד תוכניות חינוך המשרתות אלפי תלמידים ומורים. בין השאר, מהווה בית ליוצרים ומציע תוכנית חינמית בפארקים בחודשי הקיץ. מטפח מעורבות קהילתית ויצירתית עם אומנים ושכנים מעל לעשור. עבודת במת התיאטרון שנוסד בשנת 1986, התרחבה לעשרים הפקות ו-650 הצגות בשנה. התיאטרון הנפלא שוכן בנבי פיר ומהווה מרכז תרבותי רב גוני המעורר מחשבה, נוגע בכל אדם ובכל מקום. התיאטרון מזמין קהל, אמנים, חברי קהילה ומזמין אותם לשתף סיפורים עוצמתיים תלויי זמן ומקום המחברים את כולנו. מומלץ מאד.
לפרטים: