ערוצי הטלוויזיה והסטרימינג בארצות הברית מגלים עניין מחודש הולך וגובר בתולדות מדינת ישראל, ואחרי סדרת האקשן "פאודה" בהפקת נטפליקס, פרויקט הדוקו "ירושלים" מבית CNN והדרמות התקופתיות "הנערים" ו"שעת נעילה" בתמיכת HBO, מגיעה יוזמה חדשה ומבטיחה שמבקשת לכנס את קורותיה של מדינת ישראל בסדרה תיעודית אחת כעיבוד של הספר Israel: A Concise History of a Nation Reburn מאת ד"ר דניאל גורדיס, סגן נשיא המרכז האקדמי שלם בירושלים. זאת לאחר שאיש העסקים והמפיק ברדפורד שליי ביחד עם הבמאי מת'יו מישורי, רכשו את הזכויות על הספר דרך חברת סטון קניון אנטרטיינמנט. הצילומים מיועדים לצאת לדרך ב-2022.

1 צפייה בגלריה
sdbsdb
sdbsdb
(מת׳יו מישורי)

הספר, שאת שמו ניתן לתרגם באופן חופשי ל"ישראל: תקציר ההיסטוריה של אומה שנולדה מחדש", יצא ב-2016 וזכה בתואר ספר השנה בתחרות פרס הספר היהודי לאותה שנה. שליי ושותפו בחברת סטון קניון אנטרטיינמנט רוב לוין יפיקו את הפרויקט וגורדיס עצמו יהיה מעורב בתהליך כתיבת התסריט של הסדרה התיעודית. "אנחנו מתכבדים על כך שעלתה בידינו ההזדמנות לעבד את היצירה הבסיסית ועטורת השבחים של דניאל", מסר שליי בהודעתו לתקשורת, "אני נרגש לשתף פעולה שוב עם מת'יו כדי לספר עוד סיפור על ההיסטוריה המורכבת, המרתקת ומרוממת הנפש של ישראל". מת'יו מישורי שיביים את הסדרה אמר: "בעוד היא מתמודדת עם משברים ומכשולים, המעבר של ישראל מהמדינה צעירה, ענייה, שחייה בצנע בה חיו אבי והסבים שלי לאומת הייטק של היום, המובילה בתחום הביומדיקלי והאקולוגי, הוא סיפור שישפיע ויהווה השראה לעולם".
גורדיס, רבי קונסרבטיבי יליד ניו יורק, הקדיש שנים רבות של מחקר וכתיבה למדינת ישראל וקורותיה. ספרו "בגין: מאבק על נשמתה של ישראל" יצא בתרגום לעברית וזכה להצלחה רבה. העיבוד הטלוויזיוני המדובר ילווה את ההיסטוריה של המדינה מהקמתה ועד להתבססותה כמעצמה צבאית, כלכלית, ותרבותית במזרח התיכון. על פי הודעתם, לצד חומרי ארכיון שישולבו בסדרה במקביל לסקירה ההיסטורית של גורדיס, בכוונת המפיקים לגבש את הפרק האחרון בהתאם לעדכונים אחרונים שאירעו מאז יציאת הספר. כך למשל יתווספו לפרק הסיום חומרים העוסקים בהסכמי השלום עם איחוד האמירויות ובחריין, הכלכלה הירוקה החדשה של ישראל וכן הקמת הקואליציה הנוכחית כסימן לשינוי בזירה הפוליטית הפנימית. "העניין בישראל, כמו גם תרבות הסטארט-אפ שלה נמצאת בשיא, אבל הסיפור של ישראל מעולם לא סופר לקהל הרחב באופן מיטבי - עד עכשיו", סיכם שליי.