ויקי ג׳מאל המתגוררת בפלורידה כבר 23 שנה, נשואה ואמא לששת ילדיה, מתמחה בטיפולי גמילה מהתמכרויות ומטפלת רגשית בשיטה ייחודית.
היא גדלה בתל אביב, ורגע אחרי שהשתחררה מהצבא, בדיוק כשהחיים התחילו לקבל כיוון, היא עברה למיאמי. ״המעבר לא היה פשוט בכלל, לא ידעתי במה זה כרוך, לא הייתי מוכנה לזה נפשית", היא מודה. "אני מאמינה שהגענו לעולם ללמוד וללמד, ומבינה היום שבשביל להעביר אחרים דרך, אנחנו קודם כל צריכים לעבור אותה בעצמנו. למרות האתגרים שעברתי, היום אני מבינה שהמעבר לארה״ב חישל אותי בכל מובן אפשרי. בשנים הראשונות בארה״ב הייתי ״משותקת״, היא מספרת, ״מאובנת ממש והחלומות שרציתי להגשים היו רחוקים מאי פעם. הייתי חצויה. מחד, רציתי לחזור לשורשים שלי למוכר והידוע, ומאידך, ידעתי בתוך תוכי שישנו כאן קושי שהגיע כהזדמנות לגלות את עצמי, להבין מי אני ומה קיים בי, מה ייעודי בעולם ומה הנשמה שלי בחרה להגשים כאן על פני האדמה. זה היה תהליך עמוק בו למדתי את עצמי מחדש, ואת זה בדיוק אני עושה עם המטופלות שלי. מתוך הדרך המטלטלת הזו, אך כל כך מבורכת, נולדה בי תשוקה עזה שבוערת בי והיא לעזור לכל אחת שמסכימה להסיר את המסך שעומד בינה לבין העולם, לראות את סיטואציות חייה מלמעלה, מעבר לקשיים, להחזיר את השליטה לידיה ולמצוא משמעות בחייה, על מנת שחלילה השיעורים לא יחזרו על עצמם שוב ושוב".
האתגרים של ויקי מוכרים לכולנו: "העקירה מהבית, מהשורשים, הריחוק מהמשפחה והחברות הקרובות לי היה מלווה בתחושות של בדידות וזה היה קשה מנשוא. בתקופתי זה היה חלק חסר ולא היו קבוצות שניתן להכיר דרכן נשים ישראליות שחולקות אותה שפה ותרבות. שנים הייתי בתוך המרה השחורה הזו, עד שהבנתי שיש לי שתי ברירות: או להמשיך לחיות בתחושת תסכול והחמצה שלא מניבה דבר, או לעשות מהלימון לימונדה ולראות את התמונה מלמעלה, מתוך הבנה בסיסית שיש סיבה גדולה יותר ממה שאני יכולה להבין ולחפש איפה אני יכולה לפעול ולהשפיע"
1 צפייה בגלריה
asfasfasf
asfasfasf
(ויקי ג'מאל)

היום, במבט לאחור, יש לה לא מעט עצות והכוונות למי שמגיע לארה״ב וחש את תחושת הניכור והניתוק: ״הייתי ממליצה למי שרוצה להצליח בארה״ב ובכל מקום אחר לנוע בחיים מתוך האמת הפנימית שלה ולהיות היא כמו שנכון וטוב לה, לעצמה ולא לפי מה שטוב לאחרים. בעיניי, זוהי הדרך היחידה שהנשמה שלנו במסע החיים מלאה ושמחה. אני מוצאת שיש לנו נטייה להרים ידיים מהר, ובעיקר לחפש תשובות בחוץ. הרבה פעמים, אנחנו נוטים לחשוב שאחרים יודעים טוב יותר מאיתנו מה נכון עבורנו. רק אחרי שנים שהתשתי את עצמי בחיפוש אחר תשובות בחוץ, הבנתי שהתשובות, הפתרונות וההכוונה נמצאים אצלנו פנימה ומזמינה כל אחת ואחד ללמוד להקשיב לעצמם, למה שהבטן אומרת, לאינטואיציה, הקול הפנימי העמוק. את הנשים שבאות אליי אני מלמדת שעליהן לעשות הכל על מנת להאמין בעצמן, לטפח אהבה עצמית ולתת תוקף לרצונות העמוקים והפנימיים ביותר. לא לפחד להיות היא כמו שהיא, לחיות את האמת שלה, כי איפה שיש אמת יש הכל. ולא לשכוח״, היא מזכירה, ״שינויים אפשריים גם אם זה נראה לרגע שלא, גם אם זה דורש לגעת במקומות שאתן מעדיפות שלא, גם אם זה לוקח יותר זמן משקיוויתן. כל דבר בזמנו, תהיו סבלניות ובחמלה לעצמכן, לפעמים דברים לוקחים זמן להתהוות, ולכל דבר הטיימינג שלו. חשוב לזכור שכדי שיהיה לנו טוב יותר עלינו להיות טובות יותר לעצמנו, זה מתחיל בנו, בתוכנו. להחזיק באמונה, באהבה ובביטחון פנימי, כי זה התדר שבסופו של דבר ינצח. שם זה מתחיל ונגמר. ככל שנלמד לנהל את המרחב של עצמנו מתוך אהבה עצמית המרחב יתעורר ויתפתח. זה שריר שמחכה להתרחב ולהתעצם לאין סוף".
בחיוך רחב היא מסכמת : "מאחלת לכל אחת להיות אמיצה ולבחור להקשיב פנימה - יש שם עולם שלם שמבקש להתגלות, העזו לשוב אל עצמכן - תמצאו שם אוצרות שווים במיוחד שאיתם הגעתן לעולם, מתנות ששייכות רק לכן, תעזו לחיות את החיים שאתן ראויות. כן זה למידה מחדש של התעוררות והיזכרות, זה מתחיל בצעד אחד קטן וממשיך למסע חיים שווה במיוחד. השקיעו בעצמכן ואל תוותרו על עצמכן, הדבר החשוב ביותר שיש לכן - הוא אתן".
אורלי כרמון, עו״ד, יזמית, נשיאת פורום נשות העסקים הבינלאומי ומנכ"לית אורקה, עוצמה נשית חובקת עולם, ארגון הנטוורקינג הגדול לפתוח מנהיגות, השפעה וקשרים בין נשים ישראליות מ-50 מדינות.
orly@orcawomen.com