היום לפני 30 שנה במסגרת 'מבצע שלמה' הגיעו לישראל 15,000 יהודים מאתיופיה, אחת מהם הייתה ילדה קטנה בת 10 או בשמה - קסה ביינסאי. בצירוף מקרים מדהים, השבוע סוגרת קסה ביינסאי-הרבור, עוד מעגל בחייה. בתום שנתיים של כהונה כסגנית הקונכ"ל במיאמי, היא שבה לישראל, להמשך שרותה במשרד החוץ.
קאסה שרתה בשנתיים הקשות ביותר במיאמי בשל היעדרותו של קונכ"ל קבוע, מאז עזב ליאור חייט, כדי לכהן כדובר משרד החוץ, בתווך הייתה שנת 'קורונה' קשה ובין לבין, היו לה גם היריון ולידה. על אף הכל, היא הפכה לדמות דומיננטית. בשקט הפנימי ובשלווה שלה, היא כבשה את ליבם של הקולגות, באינספור מפגשים עם ראשי ערים, ראשי ארגונים, ראשי פדרציות ואנשי ממשל. מיד עם הגעתה למיאמי, התערתה במהרה בקהילה הישראלית, וזכתה לאהדה רבה.
מצויידת בניסיונה, כסגנית שגריר בניו-זילנד ובבורמה, היא הרבתה להיפגש עם הקהילה היהודית והישראלית כמו גם אינספור מפגשים עם הקהילה ההיספנית וקהילת האוונגליסים. בסיפורה האישי יוצא הדופן, היא פתחה שערים ולבבות בכל מקום שאליו היא הגיעה.
קסה הביאה את הקסם האישי המיוחד שלה. היא יזמה את 'קפה עם קסה' - מפגש חברות שבועי, שהפך לשם דבר, היא ספרה את קורות של משפחתה, על המעבר מהחיים בכפר באתיופיה למדינת ישראל ועל גאוותה לשרת את המדינה, אליה ייחלו דורות רבים מבני משפחתה.

1 צפייה בגלריה
dfhdfhdf
dfhdfhdf
(קסה מקבלת את מפתח העיר מראש עיריית מיאמי ביץ')

היא שיתפה פעולה עם הארגונים השונים, עם הפרלמנטים הישראלים, הצופים וקק"ל. היא הייתה מרצה מבוקשת בקרב הסטודנטים באוניברסיטאות, והשאירה חותם חיובי על תדמיתה של ישראל. בימי 'הקורונה' הקשים, התנדבה והשתתפה באירועי 'זום' רבים. היא כיבדה בנוכחותה ניצולי/שורדי שואה והרעיפה עליהם אהבה וזכתה מהם להערכה רבה.
ללא שפה ועם מנטליות שונה, היא גדלה במרכז הקליטה בטבריה והיא עשתה דרך ארוכה עד לשירות במשרד החוץ. קסה, היא בבואה - התגלמות של הציוני החדש. שנים רבות ערגו בני משפחתה על שיבת ציון. קסה הינה בעלת תואר שני במדיניות ומנהל ציבורי מאוניברסיטת תל-אביב, ותואר ראשון ביחסים בינלאומיים וחינוך מהאוניברסיטה העברית. היא נישאה ליהודי אמריקאי, פיליפ הרבור, שעשה עליה לישראל ולבנה הבכור העניקה את השם עברי.
כחודש לפני צאתה לחופשה, היא עשתה סבב פרידות, במהלכו זכתה להוקרה ושבחים רבים על פעילותה. השבוע היא ובני משפחתה שבו לישראל, מלאי סיפוק משליחותם. את מקומה ימלא החל מחודש יולי מייק דריקס, סגן שגריר ישראל בקוסטה ריקה, בשלוש השנים האחרונות. המדור מאחל המשך דרך צלחה לקסה וברכת הצלחה למייק דריקס.


בימים אלה מבקר במיאמי למפגש התאקלמות, מאור אלבז, אשר מונה בתחילת השנה לכהן כקונכ"ל הקבע במיאמי. המינוי מתעכב עד לאישור ממשלתי יחד עם עוד 35 ראשי נציגויות נוספים. מאור, דיפלומט מוערך בקרב עובדי משרד החוץ, כיהן עד לבואו, כמנהל מחלקת ההדרכה במשרד החוץ. רעייתו סיגל סטרינסקי-אלבז, ד"ר לגנטיקה ולנוירוביוכימיה נלוות אליו. המדור מברך אותם בברכת הצלחה.