סקר שנערך בקרב כ-8000 מצביעים יהודים בארה"ב ונערך לאחר המאבק האחרון בין ישראל לעזה, מבצע ״שומר החומות״ מגלה כי מיעוט גדול מאמין במה שנראה אולי כתיאור הקיצוני ביותר של ישראל כמי שמבצעת רצח עם ואפרטהייד. בקרב המשיבים לסקר שהוזמן על ידי מכון הבחירות היהודי, 34 אחוז הסכימו כי "היחס של ישראל לפלסטינים דומה לגזענות בארצות הברית", 25 אחוז מביניהם הסכימו כי "ישראל היא מדינת אפרטהייד" ו- 22 אחוז הסכימו כי "ישראל מבצעת רצח עם נגד הפלסטינים״.
בקרב המצביעים הצעירים שנכללו בסקר שפורסם השבוע, ההסכמה עם הטענות הללו הייתה גבוהה אפילו יותר.
בסקר נמצא כי 9 אחוז מהמצביעים הסכימו עם ההצהרה לפיה "לישראל אין זכות קיום״, אך בקרב מצביעים מתחת לגיל 40 שיעור זה עמד על 20 אחוזים. שליש מהמצביעים הצעירים הסכימו כי ישראל מבצעת רצח עם, עמדה שאפילו עורכי דין לזכויות אדם הביקורתית כלפי ישראל טוענים כי היא קיצונית. יותר משליש הסכימו שישראל היא מדינת אפרטהייד.

1 צפייה בגלריה
sdgsdg
sdgsdg
(מפגינים נגד ישראל)

הממצאים מזעזעים את הקהילה בארה״ב כאשר ארגונים פרו-ישראליים מהזרם המרכזי נאבקים להעלות את המודעות ואת המידע אודות ישראל ובעיקר מנסים בדרכים מגוונות להעלות את תחושת הזיקה והשייכות של צעירים יהודים בארה״ב לישראל. על פי הסקר נראה שאמנם האמירות הקשות שנאמרו נגד ישראל בימי המבצע בעזה נחשדו באנטישמיות אבל מסתבר שיהודים אמריקנים רבים מסכימים עם ההצהרות והטענות של כמה מהמבקרים החריפים ביותר של ישראל בשמאל.
בכל הנוגע להשמעת ביקורת על ישראל, שאל הסקר את הנשאלים האם לדעתם כל אחת מארבע ההצהרות הקריטיות היא אנטישמית אלה שאמרו כי הצהרה אינה אנטישמית נשאלו אז אם הם מסכימים עם זה:
רק במקרה אחד, רוב של 67 אחוז - הסכימו שהיה אנטישמי לומר, "לישראל אין זכות קיום״. כשנשאלו אם הם חשים קשורה רגשית לישראל, 62 אחוזים מהנשאלים אמרו כי כן ו - 38 אחוזים אמרו שלא, מספרים התואמים את אלה במחקר Pew שנערך על 4,700 יהודים אמריקאים שפורסם במאי.