זהר ולוסקי, נציג החינוך של קק"ל (JNF) בארה"ב ופלורידה, עומד מאחורי כל הפעילות החינוכית העניפה של של משלחות הסטודנטים, התלמידים והמחנכים מארה"ב לישראל בעונות הקיץ ובכל ימות השנה. זוהר מעיד כי אין דרך טובה יותר ללמוד וללמד על ישראל, מאשר חווית הביקור בארץ, והכנס החינוכי המשותף למחנכים ולסטודנטים יוצר חיבור כל כך טבעי, עמוק ושורשי. הקיץ השנה התאפיין בפעילות חינוכית עמוסה, במהלכו בקרו משלחות שונות בישראל.

כאלף ומאתיים משתתפים הגיעו מכל רחבי ארה"ב לתכניות חינוכיות בישראל בחסות הקרן הקיימת לישראל Jewish National Fund, כשלוש מאות משתתפים מתוכם הגיעו מפלורידה. תלמידי תיכון רבים מפלורידה ורחבי ארה"ב בחרו לבלות את חופשת הקיץ האחרון, דווקא בתכנית לימודים מיוחדת בישראל, שנמשכה חודש וחצי במכון תיכון ע"ש "אלכסנדר מוס", שבהוד השרון. במסגרת התכנית, הכירו התלמידים את הארץ לאורכה ולרוחבה, וחוו 4,000 שנות היסטוריה יהודית דרך הרגליים. עתה הם הפכו להיות שגרירים של ישראל, וישראל הפכה להיות חלק מהם ומהזהות היהודית שלהם לכל החיים.

3 צפייה בגלריה
fgjfgj
fgjfgj
(משלחת התלמידים של הקרן הקימת לישראל)
במסגרת תכניות "תגלית", ותכניות Alternative Break ו Caravan for Democracy הגיעו בסיוע קק"ל JNF, מאות סטודנטים יהודיים נוספים, אשר לקחו חלק בפרוייקטים האיכותיים. בדרך חוויתית של התנדבות למען העם והחברה בישראל ובתוך כך גם להכיר מקרוב פרוייקטים רבים המשפיעים על ישראל והופכים אותה לטובה ומצויינת יותר. בין כל הקבוצות החינוכיות הרבות, השתתפה גם קבוצה מיוחדת של סטודנטים שאינם יהודים, שהיה זה להם הביקור הראשון בחייהם בישראל. הם הגיעו לארץ כחלק מתוך פרוייקט שנקרא "הקרוון לדמוקרטיה"Caravan For Democracy , פרוייקט המסייע להם להכיר לראשונה את ישראל היטב, מבפנים בכל ההיבטים (בלי הנחות ובלי "איפור"), והם חזרו מוקסמים ובוודאי ישפיעו כשגרירים לטובת ישראל בקמפוסים ובקלאבים שלהם.   

3 צפייה בגלריה
fgjfgj
fgjfgj
(משלחת הסטודנטים של הקרן הקימת לישראל)

גולת הכותרת החינוכית של הקיץ המוצלח הזה, היתה ללא ספק כנס המחנכים העולמי 2021, בחסות הקרן הקימת לישראל Jewish National Fund.
כנס-סמינר 'לומד ונוסע' במשך שבוע מלא וגדוש בלימודים, סיורים ומפגשים ברחבי ישראל, בגליל, בגולן, בנגב ובירושלים. הארגון המקצועי והמסור התבצע על ידי חטיבת החינוך והקהילה של קק"ל JNF, בהובלתו של שר שלום ג'רבי - מנהל החטיבה, יחד עם מחלקת החינוך בתפוצות של החטיבה עם דובי פריצקי, ומלכה ברקאי שנצחו על תכנית הסמינר ודאגו לכל הפרטים הקטנים שיהיו מוצלחים ביותר.
בכנס השנה השתתפו מחנכים מזרמים שונים של החינוך: מהחינוך הפורמלי והלא-פורמלי, בתי ספר, בתי כנסת, תנועות נוער, JCC, ארגונים ופדרציות ועוד ובתוכם גם מספר אנשי חינוך המלמדים בארה"ב לימודי ישראל, אך טרם זכו להיות בארץ. עתה אחרי הסמינר הם מספרים שהחוויה הזו שתחרט בליבם לעד, ותסייע להם להעביר את ערכי אהבת עם ישראל וארץ ישראל, לתלמידים שלהם בצורה ישירה, ולחזק את המנהיגות והזהות היהודית שלהם ואת החיבור לישראל, לאנשים, למורשת ולנופים.

3 צפייה בגלריה
fgjfgj
fgjfgj
(משלחת המחנכים של הקרן הקימת לישראל)