שרת התקשורת תומכת במרד הצרכנים הסלולרי
דליה איציק: עצם העובדה כי צרכנים מתחילים להתארגן היא חיובית. כמה אנשים ישתתפו בחרם בפועל - זה כבר פחות חשוב
שרת התקשורת, דליה איציק, הביעה היום (ב') תמיכה בחרם הצרכני הסלולרי, במסגרת מסיבת עיתונאים בבית סוקולוב בתל אביב, שנערכה לרגל היום הלאומי לאינטרנט בטוח. "זה אולי מוזר לשמוע את זה משרה, אך לדעתי, מרד צרכנים זו בשורה טובה מאוד", אמרה איציק. "עד כה, אנשים ידעו בעיקר להתלונן על המצב בשיחות סלון
ביום שישי. עצם העובדה כי צרכנים מתחילים להתארגן היא חיובית. כמה אנשים ישתתפו בחרם בפועל - זה כבר פחות חשוב".
"הממשלה אינה יכולה למלא את תפקיד הצרכנים", הדגישה איציק, "התפקיד שלנו מסתכם בפיקוח על החברות כדי למנוע תיאום מחירים ואני יכולה לומר במידה רבה של ביטחון כי ספקיות הסלולר לא מתאמות מחירים. משרד התקשורת מתכוון לקיים פיקוח אינטנסיבי על מחירי חברות הסלולר. מעבר לכך, נוכל להציע לצרכנים להשוות מחירים ולעודד את המודעות לנושא, אך בסופו של דבר הכח נמצא בידי הצרכן".
איציק גילתה כי הממשלה מתכוונת לפרסם את מחירי השירותים של החברות הסלולריות כדי להקל על הצרכנים לדעת כמה הם משלמים באמת. "מחירי השיחות הסלולריות הם בלתי קריאים, ויש לי תחושה שזה נעשה בכוונה", אמרה איציק, "חברות הסלולר הוכיחו בעבר כי יש להן את היכולת לגלות יעילות אם הן באמת מעוניינות בכך".