שתף קטע נבחר

 

"מתאים לי" הפסידה ל"קרייזי ליין" בקרב על גוגל

בית המשפט המחוזי בת"א דחה את תביעת "מתאים לי", להוציא צו מניעה זמני האוסר על המתחרה לעשות שימוש בסימן המסחר שלה ב"גוגל"

בית המשפט המחוזי בתל אביב דחה אתמול (ב') את תביעתה של רשת האופנה "מתאים לי", להוציא צו מניעה זמני האוסר על המתחרה, "קרייזי ליין" לעשות שימוש בסימן המסחר שלה המורכבים מצירופי המילים והאותיות ml או matimli או מתאים לי.

 

"מתאים לי", שהגישה את התביעה נגד "קרייזי ליין" ו"גוגל ישראל" בחודש אפריל, 2006, טענה כי כל הגולשים שחיפשו את מילות המפתח ml ומתאים לי ב"גוגל" צפו במודעת טקסט של "קרייזי ליין" בראש תוצאות רשימת החיפוש, אשר כללה קישור לאתר של "קרייזי ליין".

 

בתביעה התבקש בית המשפט לחייב את "קרייזי ליין" לחדול מהשימוש במילות החיפוש האלה ו

להורות לגוגל להסיר את סימני המסחר הרשומים והמוכרים של "מתאים לי" מרשימת מילות המפתח העומדות למכירה במערכת הפרסום של גוגל, ה-Adwords.

 

אין הטעיה

 

בית המשפט קבע כי "מתאים לי" לא הוכיחה כי "קרייזי ליין" התעשרה שלא כדין באמצעות השימוש שעשתה בסימן המסחר של "מתאים לי", ולא הוכיחה כי גרמה לדילול המותג שלה, לאור הזיהוי הנפרד והברור של שתי הרשתות המתחרות השופט מגן אלטוביה אף קבע כי "מתאים לי" לא הוכיחה כי "קרייזי ליין" מתחרה בה.

 

באשר לאחריות של גוגל על פרסום סימני מסחר במערכת Adwords, השופט אלטוביה קבע כי לא מצא לנכון להיעתר לבקשה של "מתאים לי" לסעד משפטי, מאחר שהתעורר ספק בזכותה של החברה על צירוף האותיות ml או "מתאים לי", ונמנע מפסיקה בעניין זה.

 

על פי הפסיקה, צירוף המילים והאותיות האלה כמילות מפתח במנוע חיפוש אינו מפר סימני מסחר. "מתאים לי" הוא צמד מילים נפוץ בעברית, ולכן שימוש בו במנוע חיפוש, גם אם הוא סימן מסחר מוכר, לא מהווה שימוש מפר בסימן מסחר.

השופט אלטוביה ציין, כי גולשי גוגל ידעו להבדיל בין המידע המופיע כקישור פרסומי, לבין הקישור לאתר של "קרייזי ליין". נוסף על כך, הוא ציין כי במודעה של "קרייזי ליין" אין כל אזכור ל"מתאים לי", ולכן, על פי

 פסיקתו, מודעה כזו אינה מטעה ועשויה להיות רלוונטית לגולשים המחפשים את "מתאים לי".

 

כאשר שקל בית המשפט בחן את זכויותיה של "מתאים לי" בסימני המסחר שלה על פי פקודת סימני המסחר, אל מול הצורך בתחרות חופשית ובחופש העיסוק, העדיף בבירור את השני על פני הראשון.

 

לא המקרה הראשון

 

לא מדובר במקרה המתועד בישראל של תביעה בגין שימוש בסימן מסחרי במודעות המילים של גוגל. גם הגרפולוגית חנה קורן תבעה בשנה שעברה על רקע דומה, אך במקרה הזה התביעה הוגשה גם נגד גוגל, כמו גם נגד סלע.גרופ.קום.

 

על פי הטענה, האחרונה רכשה מודעת מילים ב"גוגל", שהפנתה לאתר האינטרנט שלה כל גולש שהקליד בגירסה הישראלית של מנוע החיפוש את המילים "חנה קורן". המשפט עדיין נמשך.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מודעת מילים. בית המשפט העדיף את חופש התחרות
מומלצים