Viacom תובעת את גוגל בגלל פיראטיות ב-YouTube
מבחן משפטי ראשון לגוגל בעקבות רכישת YouTube. חברת Viacom תובעת את אתר שיתוף הווידאו בגלל הפצה של תכנים בלתי מורשים
ענקית המדיה Viacom הודיעה היום (ג') כי היא תובעת את גוגל ואתר שיתוף הווידאו שלה, YouTube, על סך יותר ממיליארד דולר בשל שימוש בלתי מורשה בתכניה באתר.
Viacom הגישה את התביעה בבית המשפט המחוזי במחוז הדרומי של ניו יורק. החברה מבקשת פיצויים בסך יותר ממיליארד דולר וצו מניעה המורה לגוגל להפסיק להפר את זכויותיה.
החברה טוענת בכתב התביעה כי קרוב ל-160,000 סרטונים בלתי מורשים מתוך תוכניות החברה זמינים לצפייה באתר YouTube ונצפו יותר מ-1.5 מיליארד פעמים. חברת Viacom מפעילה, בין השאר, את ערוץ קומדי סנטרל, MTV, ערוץ הילדים ניקולודיאון, חברת ההפקות דרימוורקס ועוד.
"האסטרטגיה של YouTube היא להימנע מנקיטת צעדים המיועדים למנוע את הפרת זכויות היוצרים באתר", מסרה Viacom בהצהרה שפירסמה, "המודל העסקי של החברה מבוסס על הנעת תנועה ומכירת פרסום המתבססות על תכנים בלתי מורשים. מדובר בפעילות בלתי חוקית במפורש העומדת בסתירה עם חוקי זכויות היוצרים".
גוגל ו-Viacom ניהלו בחודשים האחרונים משא ומתן על הסדר ביניהן, אך Viacom מסרה כי
חברות מדיה נוספות התעמתו עם YouTube בשל הפרה לכאורה של זכויות היוצרים שלהן, אך Viacom היא התאגיד הראשון שתובע את גוגל בעקבות רכישת YouTube.
חברות אחרות, בהן CBS ו-NBC, העדיפו לחתום על הסכמים עם גוגל, במסגרתם הן הקימו ערוצי תוכן באתר שיתוף הווידאו והפיצו קטעי וידאו באופן מורשה. קבוצת Universal Music, יחידה ב-Vivendi, איימה לתבוע את YouTube, אך לבסוף חתמה על הסכם עם החברה.
תגובת גוגל לתביעה: "לא קיבלנו את התביעה אך אנחנו בטוחים כי YouTube כיבדה את הזכויות החוקיות של בעלי הזכויות ואנו מאמינים כי בתי המשפט יסכימו איתנו. YouTube הוא שירות מצוין למשתמשים ובעל פוטנציאל גם לבעלי הזכויות; האפשרות לאינטראקציה עם המשתמשים, לאפשר להם לחשוף את התכנים שלהם בפני קהל צעיר וצומח; ולקחת חלק בעוגת הפרסום ברשת. לא נאפשר לתביעה הזו להסיח אותנו מהגידול הנמשך והצמיחה החזקה של YouTube ויכולתו למשוך עוד ועוד משתמשים ולבנות קהילה חזקה".