גוגל רוכשת את חברת ה-RSS המובילה FeedBurner
בסוף השבוע השלימה גוגל את רכישת FeedBurner, החלוצה בתחום ה-RSS. מטרת הרכישה: לשלב פרסומות גם בעדכוני RSS של בלוגים ואתרי חדשות, ולהמשיך בתוכנית העל לכיבוש שוק הפרסום ברשת
גוגל אישרה ביום ו' כי רכשה את חברת ה-RSS המובילה FeedBurner. הרכש האחרון צפוי לחזק את כוחה של החברה בתחום הפרסום לצד עדכוני כותרות (feeds) בבלוגים ואתרים אחרים המופצים בפורמט RSS.
פרטי העסקה לא נמסרו רשמית, אך דיווחים שונים בבלוגים מהשבועות האחרונים העריכו כי גוגל תשלם עבור FeedBurner כ-100 מיליון דולר.
FeedBurner נחשבת לחברה החלוצה בשוק בתחום משלוח עדכונים מאתרי אינטרנט בטכנולוגייה הידועה בשם Really Simple Syndication (ובקיצור, RSS). בין לקוחותיה של FeedBurner אפשר למנות את הוול סטריט ג'ורנל, הבי.בי.סי ואמאזון.
נוסף על משלוח עדכונים, FeedBurner מציע לבעלי אתרים גם סטטיסטיקות שעוזרות להם ללמוד מי קורא את האתר שלהם, וגם משלבת פרסומות בעדכוני ה-RSS, שמאפשרות לבעלי האתר להרוויח כסף גם מהקהל שקורא אותו ב-RSS.
אנחנו מחפשים כל הזמן דרכים לזהות כלים חדשים ולהציע אותם ליוצרי תוכן ובעלי אתרי אינטרנט", מסרה סוזן ווג'סיסקי, סגנית נשיא לניהול מוצרים בגוגל, בקטע שפורסם בבלוג הרשמי של גוגל. לדבריה, הרכישה תעזור לגוגל לספק כלים חדשים למאות אלפי לקוחותיה המפרסמים.
סבב הרכישות של גוגל ומיקרוסופט
העסקה, שנחשבת קטנה בקנה מידה פיננסי, היא האחרונה בסדרת מיזוגים ורכישות בשוק הפרסום המקוון, שצומח לאחרונה בקצב מהיר.
לפני כשבועיים, יריבתה של גוגל, מיקרוסופט, הודיעה על הרכישה הגדולה ביותר שביצעה אי פעם, של aQuantive, חברת הפירסום אונליין העצמאית הגדולה ביותר כיום, עבור 6 מיליארד דולר. צעד זה מהווה תגובה לרכישה של חברת DoubleClick - המתחרה הישירה של aQuantive - על ידי גוגל תמורת 3.1 מיליארד דולר.
העסקה האחרונה תרחיב את תוכנית הפרסום ב-RSS של גוגל, Adsense for feeds, המאפשרת שליחת פרסומות מפולחות בהתאם לדף בו הן משובצות.
ל-FeedBurner, חברה שבסיסה בשיקגו, יותר מ-430,000 בעלי אתרים המשתמשים בשירות ה-RSS שלה. בעלי אתרים אלה מפיצים באמצעותה לקוראים יותר מ-736,000 עדכוני RSS (המכונים feeds), כולל 110,000 עדכוני וידאו ואודיו, על פי החברה.