גוגל: נשמור מידע על הגולשים במשך 18 חודשים בלבד
בהתאם לדרישת האיחוד האירופי, גוגל מקצרת את הזמן במהלכו היא שומרת מידע אישי על הגולשים מ-24 חודשים ל-18 חודשים
ההחלטה של גוגל, לשמור מידע אישי במשך 18 חודשים במקום 24 חודשים, התקבלה בעקבות טענות כי החברה מפרה את תקנות הפרטיות של האיחוד האירופי. הוועדה להגנה על מידע, המונה 28 חברות האיחוד האירופי ונציגי ממשלות באירופה, דרשה בחודש שעבר כי גוגל תספק תשובות לגבי המידע האישי שהיא אוספת.
בתום שנה וחצי גוגל לא תמחק את הרשומות לחלוטין, אלא רק את המידע שעשוי לזהות את הגולש מאחורי מילות החיפוש המוקלדות.
גוגל: דרישות האיחוד האירופי מעורפלות
מכתב ששלחה גוגל לכמה מחברי הוועדה להגנה על מידע הגיע לידי פרנקו פרטיני, חבר הוועדה למשפטים של האיחוד האירופי. במכתב מצהירה גוגל כי תשנה את הסטנדרטים של ההגנה על הפרטיות. זה בהחלט
צעוד נכון", אמר פרטיני. "אני מעריך את המחויבות של גוגל, שעונה על ציפיותינו בנוגע לשמירה על פרטיות הגולשים ומשך השמירה של מידע אישי".
עוד אמר פרטיני כי הוא מצפה לקבל תשובות מגוגל בקרוב בנוגע לבעיות אחרות שהעלו מומחי האיחוד האירופי, כולל האופן בו החברה אוספת מידע באמצעות קובצי cookie או קבצים קטנים אחרים שגוגל וחברות אחרות שותלות במחשבי הגולשים, כדי ללמוד על הרגלי השימוש שלהם.
במכתב כתב פיטר פליישר, יועץ הפרטיות של גוגל, כי תקופת שמירה המידע של החברה תואמת לחוקי הפרטיות של האיחוד האירופי. לטענתו, גוגל פועלת לטובתם של הגולשים יותר מאשר אתרים אחרים, שאוספים ושומרים מידע על פעילות גולשים באתר לנצח.
"יש מחלוקת גדולה בקרב חוגים משפטיים באירופה על הנושא הזה", אומר פליישר, וציין כי החוקים של האיחוד האירופי צריכים להיות ברורים יותר, לטובת גולשים פרטיים וחברות שמתלבטות לגבי קביעת מדיניות הפרטיות שלהן. עוד הוא אמר כי גוגל מתקשה בפענוח ההנחיות המעורפלות מדי של האיחוד האירופי.
המטרה: פרסומות
לשם מה אוספת גוגל את הצירופים שמשתמשים מקלידים במנוע החיפוש שלה? לטענת החברה, המידע
הזה משמש לשיפור תוצאות החיפוש, להפכן לרלוונטיות יותר. בנוסף, הוא מאפשר לה להתאים לגולשים פרסומות בהכוונה אישית. במרץ האחרון הודיעה כי המידע יישמר 24 חודשים בלבד, וכעת הנמיכה את המספר בשישה חודשים נוספים.
לא רק האיחוד האירופי מודאג מהמידע שבידי גוגל: לפני כשבוע פורסם כי ארגון בשם Privacy International קבע שמדיניות הפרטיות של גוגל היא הגרועה ביותר מבין רשימה של 22 החברות המובילות באינטרנט. לדברי הארגון, אחת הדאגות המרכזיות היא שגוגל יכולה להצליב מידע שנאסף בשירותים השונים שלה, כמו תיבות המייל, המפות והמסרים המידיים, ולדעת הכל על המשתמש.