שתף קטע נבחר
 

מופז: "לא ניתן להלחם כך בתאונות"

שר התחבורה, שאול מופז, אישר היום את תקציב המקורי של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, תוך התעלמות מופגנת מהחלטת הממשלה על קיצוץ של 150 מיליון שקל בתקציב

אחרי שבשבוע שעבר נטש - בצעד תקשורתי למהדרין - את ישיבת הממשלה, במחאה על הפגיעה בתקציב הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, מחריף שאול מופז את המאבק בקיצוץ המתוכנן. שר התחבורה, שספג בימים האחרונים הרבה מאד אש עוינת ממה שנהוג לכנות "מקורבי ראש הממשלה", אישר היום בכל זאת את תוכנית העבודה המקורית של הרשות לשנת 2008 - לפי תקציב של 550 מיליון שקל. בכך מתעלם מופז במופגן מכוונת הממשלה לקצץ 150 מיליון שקל מתקציב הרשות, כפי שהוחלט במסגרת תקציב המדינה לשנת 2008.


אהוד אולמרט ושאול מופז. פעם הם היו חברים טובים, פעם (תצלום: גיל יוחנן)

 

בהתייחסו לתוכנית העבודה החדשה של הרשות, נשמע היום מופז לוחמני מתמיד: "בכוונתי להיאבק ולפעול לכך ש-150 מיליוני השקלים שקוצצו על-ידי משרד האוצר יוחזרו בכל דרך". מופז מאיים כי לקיצוץ בתקציב הרשות תהיה השפעה ישירה על המצב בכבישים: "לא ניתן יהיה לממש את היעדים של ירידה בתאונות הדרכים בשנה הבאה". השר גם מתנצח עם משרד האוצר, שטען בשבוע שעבר כי הרשות ניצלה ב-2007 רק 20% מתקציבה. "בניגוד לפרסומים," אומר השר, "הרשות ניצלה מתחילת השנה 76% מתקציבה, והיא תנצל את מלוא התקציב עד סוף השנה".

 

"תוכנית מערכתית"

ליאור כרמל, מנהל מנהלת ההקמה של הרשות, מאמין כי אם תיושם תוכנית העבודה במתכונתה המוצעת, ירד מספר ההרוגים בשנת 2008 מתחת ל-400. זאת, בהשוואה ל-446 הרוגים בשנת 2006. כמובן שכרמל יכול להרשות לעצמו להציב מטרות שאפתניות: על יישומה של התוכנית יופקד יאיר דורי, שמונה בשבוע שעבר לתפקיד מנכ"ל הרשות, ויחליף בפועל את כרמל כבר בשבועות הקרובים.

 

ובכך יש משום בעיה לא פשוטה: מה יגיד דורי על התוכנית שהגיש כרמל? אמנם מופז אישר אותה במלואה, אולם לא מן הנמנע כי לדורי יהיו בהמשך הדרך השגות על הסעיפים השונים. ומאחר שהוא זה שיהיה אחראי על היישום, בהחלט יתכן כי התוכנית שהציג היום כרמל, תעבור שינויים בעתיד.

 

אלא שחובה לשאול מדוע בוחרים השר והרשות להגיש תוכנית עבודה על-פי תקציב שלא אושר בממשלה: האם יש כאן התעקשות מקצועית, או שמא מדובר במאבק פוליטי בין מופז לראש הממשלה, אהוד אולמרט? את התשובה לכך נקבל מן הסתם בשבועות הקרובים.

 

ומה בתוכנית?

מופז סבור שהבשורה החשובה ביותר שמביאה תוכנית העבודה היא היותה אינטגרטיבית: "זו פעם ראשונה שמגובשת תוכנית מערכתית למלחמה בתאונות הדרכים, הכוללת שיתוף פעולה עם כל הגורמים". עם הגורמים שמונה השר נמנים משרדי התחבורה והחינוך, משטרת ישראל, החברה הלאומית לדרכים (לשעבר: מע"צ) ועוד.

 

חלק ניכר מהתקציב מופנה למימון פעילות של משטרת ישראל, בהיקף של 115 מיליון שקל, וכן מימון הקמת ותחזוקת תשתיות בטיחות, בהיקף של 195 מיליון שקל. התוכנית כוללת גם פעילות הסברה בהיקף של 40 מיליון שקל, ופעילות בשיתוף משרד החינוך, בהיקף של 46.5 מיליון שקל. סכום של 31 מיליון שקל מוקדש למימון מנהלת הרשות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום דובר צה ל
מנכ"ל הרשות המיועד, יאיר דורי: אז עוד במדי צבא
צילום דובר צה ל
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים