שוק הרכב: פתיחה סוערת ל-2008
שוק הרכב הישראלי פתח את השנה האזרחית בסערה שהפתיעה אפילו את המנוסים ביותר: צמיחה של למעלה מ-25% לעומת שנת השיא אשתקד. מאזדה הדהימה את כולם ומסרה כ-5,200 מכוניות - 193 כל יום, והרבה יותר מטויוטה ויונדאי גם יחד
בשנת 2007 נשברו כל שיאי מכירת מכוניות חדשות? נראה כי 2008 עומדת לעשות זאת שוב. חודש ינואר היה מוצלח במיוחד בשוק הרכב המקומי, עם כמעט 20,700 מכוניות חדשות שנמסרו ללקוחות - זינוק של יותר מ-26% לעומת ינואר 2007 ואחד החודשים הפוריים מעולם עבור שוק הרכב המקומי. כך על-פי נתונים שמפרסם היום (ג') איגוד יבואני הרכב.
לא פחות מתשעה מתוך עשרת המותגים המובילים השנה, דיווחו על צמיחה - לעיתים ניכרת - במסירות. במקום הראשון ממוקמת מאזדה, עם מספר אדיר של 5,233 מכוניות חדשות אותן מסרה ללקוחות, יותר מכפליים בהשוואה ל-2,587 שמסרה אשתקד.
מאזדה. פתיחה סוערת לשנת ההובלה ה-12
למעשה, מאזדה העבירה לרשות לקוחותיה יותר מכוניות בפלח הפרטיות מהמקום השני, השלישי והרביעי גם יחד. ומי נמצא שם? טויוטה פותחת את השנה היטב עם שיפור של כמעט 10% לעומת אשתקד, ובסך הכל 2,766 מכוניות חדשות. יונדאי רושמת עלייה צנועה יותר של 8%, עם 1,887 יחידות לעומת 1,748.
אלא שבדלק מוטורס נרשמת גם אכזבה מסוימת. בין עשרת המובילות מציינת רק פורד ירידה - משמעותית מאוד - במסירות. 1,132 מכוניות חדשות עלו על הכביש, לעומת כמעט 2,000 אשתקד - צניחה של 43%.
אחריה במקום שישי ושביעי בהתאמה ממוקמות הונדה (1,016 יחידות), וסיטרואן (1,003), שמציגות גידול מרשים של 34% ו-100% בהתאמה. גם רנו יכולה לראות עצמה מרוצה, עם 943 יחידות לעומת 576 אשתקד, גידול של 64%.
את טבלת עשרת הגדולות חותמות בחודש ינואר סוזוקי (מקום תשיעי, 767 יחידות) ומיצובישי (עשירי, 698). בשני המקרים, הן מציגות גידול משמעותי לעומת נתוני אשתקד.
יואב חפץ, סמנכ"ל השיווק של דלק מוטורס, אמר ל-ynet בעקבות פרסום הנתונים, כי "הצמיחה הניכרת במספר מכוניות מאזדה נובעת משלושה גורמים: שינויי מיסוי להם המתינו לקוחות, השקת שתי מכוניות חדשות ומצליחות (2 ו-6, ר.צ) וצמיחה כללית בשוק הרכב". לדבריו, שנת 2008 תסתיים עם מספר מכירות גבוה מאשתקד, אך נתח השוק בו מחזיקה מאזדה ישאר זהה.
דירוג חדש: הקונצרנים הגדולים בישראל
השנה, נספר לכם גם את התמונה הכוללת של שוק הרכב הישראלי - מיהם הקונצרנים הגדולים שמוכרים כאן את כמות המכוניות הגדולה ביותר. זאת, על-ידי חיבור נתוני המסירות של המותגים השונים, גם אם מיוצגים כאן על-ידי יבואנים אחרים.
הקונצרן | מסירות |
1. מאזדה | 5,233 |
2. טויוטה | 3,536 |
3. יונדאי | 1,895 |
4. PSA | 1,522 |
5. ג'נרל מוטורס | 1,518 |
ומי מוביל? מאזדה כמובן, שאמנם נמצאת בבעלות של פורד אך אינה נחשבת במניין המכירות של הקונצרן האמריקני. מאזדה מסרה כאן 5,233 מכוניות, והקדימה באופן משמעותי את קונצרן הרכב הגדול בעולם - טויוטה. זה מסר כאן 3,536 יחידות מדגמי טויוטה, דייהטסו ולקסוס. אל המקום השלישי הגיע קונצרן יונדאי, שמסר 1,895 מכוניות מדגמי יונדאי וקאיה.
אל המקום הרביעי מגיע הקונצרן השני בגודלו באירופה, PSA, שמסר כאן 1,522 מדגמי פיז'ו וסיטרואן. ומייד אחריו, במקום החמישי, קונצרן הרכב השני בגודלו בעולם, ג'נרל מוטורס, עם 1,518 מכוניות של אופל, ביואיק, האמר, קאדילק ושברולט. ואיפה פורד? במקום השישי, עם 1,171 יחידות מדגמי פורד, יגואר, וולוו ולנד רובר.
ראוי לציין כי בפולקסווגן טוענים כי נתוני המסירות כפי שמדווח איגוד יבואני הרכב, אינם מדויקים. בנתוני האיגוד מצוין כי פולקסווגן מסרה 501 מכוניות פרטיות חדשות. אך לטענת דובר החברה, מדובר ב-790 יחידות.