שתף קטע נבחר

זיהום אוויר: הקלות לדיזל

רכבי דיזל בעלי טכנולוגיית בטיחות מתקדמת יהנו מהקלות בבדיקות זיהום האויר בטסט השנתי. הסיבה: לא ניתן לבצע בהם את הבדיקות המחמירות שביקש לבצע המשרד לאיכות הסביבה. לכלי רכב ישנים תהיה החמרה בבדיקות מהאחד באפריל

למרות כוונות משרד איכות הסביבה להחמיר מאוד את בדיקות זיהום הרכב למכוניות דיזל בטסט השנתי מה-1.4, תכנית עליה סיפרנו לכם לפני ימים אחדים, יערכו הבדיקות למרבית כלי הרכב בשיטה הנהוגה באירופה. כך מתברר מהוראות נוהל חדשה, שהועברה אתמול למכוני הרישוי.

 

 

מתברר כי השיטה החדשה שדורש משרד איכות הסביבה, בה נדרשים כלי הרכב הנבדקים לעלות על גלילים בעוד מנועם פועל ומאיץ, אינה אפשרית במכוניות מודרניות עם מערכות מתקדמות, כמו בקרת אחיזה, בקרת יציבות ו-ABS. זאת מכיוון שמחשב המנוע עלול לזהות את הבדיקה כתקלה ולגרום לניתוק המערכות, מה שיחייב את בעל הרכב להיכנס לתיקון במוסך לאחר הבדיקה. בכלי רכב בעלי הנעה כפולה יש בעיה אחרת - כל הגלגלים מניעים את הרכב, ובבדיקה רק שניים מהם מואצים על-ידי הגלילים.

 

אלא שלמרות זאת, התעקשו במשרד לאיכות הסביבה לבצע את הבדיקות על-גבי אותם גלילים, לכל כלי הרכב, להוציא כלי רכב משנת 2006. בעקבות התעקשות המשרד לאיכות הסביבה, הודיעו במשרד התחבורה כי הבדיקות יבוצעו כנדרש, אך כלי רכב שיכשלו בגלל זיהום גבוה או שלא יוכלו לעבור את הבדיקות, לא יפסלו. גם מכוני הרישוי הודיעו שלא יוכלו לבצע את הבדיקות, והוסיפו כי אינם מוכנים לשאת באחריות לנזקים שעלולים להיגרם לכלי הרכב בגלל הבדיקה הישראלית המקורית.

 

בעקבות כך הושגה הסכמה בין משרד התחבורה והמשרד לאיכות הסביבה, לפיו כלי רכב בעלי מערכות מתוחכמות לא יבדקו על-גבי גלילים. המשמעות היא כי הבדיקות שיערכו להם יהיו מקלות יותר בדרישות הזיהום. במכוני הרישוי מעריכים שרוב רכבי הדיזל הנעים כיום על הכבישים, ייהנו מהבדיקות המקלות.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מכון בדיקה (אילוסטרציה)
צילום: גלעד קוולרצ'יק
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים