המשפחתית הגדולה של סוזוקי מתקרבת לייצור
הקיזאשי של סוזוקי, שצפויה להפוך בתוך פחות משנתיים למכונית הדגל של יצרנית המכוניות הקטנות, הגיעה לניו-יורק בגרסה קרובה לייצור
סוזוקי הציגה בתערוכת ניו-יורק את הקיזאשי 3, דגם שלישי בסדרת מכוניות התצוגה הרומזות למשפחתית גדולה חדשה. זוהי פעם ראשונה בה סוזוקי תצא מנישת רכבי השטח והמכוניות הקטנות, ותנסה את מזלה בפלח המשפחתיות הגדולות - שם מחכות לה מכוניות רבות מוניטין כמו פולקסווגן פאסאט ופורד מונדיאו.
סוזוקי קיזאשי 3. קרובה לייצור
הקיזאשי 3 היא הקרובה ביותר לייצור בסדרה, שכללה את הקיזאשי המקורית מתערוכת פרנקפורט 2007 (אז היא הייתה מעין האצ'בק בעלת עיצוב מוזר), ולאחר מכן את הקיזאשי 2, שהוצגה בטוקיו 2007 ונראתה כקרוס-אובר ביזארי. הניסיון השלישי זוכה לעיצוב שגרתי בהרבה, עדיין עם החרטום הדומיננטי בעל הסבכה הגדולה, אך הפעם במבנה סדאן מסורתי - ארבע דלתות ושלוש קופסאות (תא מנוע, תא נוסעים ותא מטען נפרד).
הקיזאשי 3 צוידה בתערוכה במנוע V6 בנפח 3.6 ו-300 כ"ס, המעביר את הכוח לכל ארבעת הגלגלים דרך תיבת שישה הילוכים אוטומטית. המידות מצטרפות לעיצוב, והופכות הגיוניות מבעבר: הרוחב צומצם בחמישה ס"מ ל-190 (195 בקיזאשי המקורית), הגובה צמח בחמישה ל-145 ס"מ (140), ובסיס הגלגלים איבד חמישה ל-280 ס"מ, הממקמים את הקיזאשי היישר בפלח המשפחתיות הגדולות. מה שמוסיף להיות חריג, הוא נתון האורך - רק 465 ס"מ (כמו במכונית התצוגה המקורית), קצר בהשוואה לדגמים הקיימים בקבוצה.
העיצוב הפך לשגרתי יחסית
מסוזוקי נמסר כי המכונית הסדרתית - שככל הנראה תזכה לא תכונה קיזאשי - צפויה להגיע לאולמות התצוגה בארצות הברית בשנת 2010. עיצובה יהיה דומה למדי למכונית התצוגה, כמובן בשינויים קלים וללא צמיגי הענק (255/30 וחישוקי "21). מנוע ה-V6 דווקא צפוי להגיע לייצור, אך באירופה הדגש יושם על מנועים קומפקטיים וחסכוניים יותר - כולל דיזל.