שתף קטע נבחר

בשורה לנהגים: מחירי החניה תחת פיקוח

ועדת הכלכלה קבעה: מחירי השימוש בכל החניונים יהיו תחת פיקוח, וימדדו לפי יחידות זמן של רבע שעה החל משעת החניה השנייה. הרשות להגבלים עסקיים: "בעלי החניונים יעלו את המחירים"

מחירי החניה בחניונים הציבוריים והפרטיים ייכנסו לפיקוח, ויחושבו לפי יחידות זמן של רבע שעה. ועדת הכלכלה אישרה היום (ב') את הצעת החוק לקריאה שנייה ושלישית, תוך שהיא מרחיבה את ההצעה המקורית, שאושרה לפני שלושה חודשים בקריאה ראשונה - חובת חישוב המחיר תחול על כל החניונים, החל משעת החניה השנייה. את הצעת החוק יזמו חברי הכנסת משה כחלון, יואל חסון ואורית נוקד.

 

 

יו"ר הוועדה, ח"כ גלעד ארדן, אמר כי "מדובר בהצעה צרכנית חשובה, המונעת עיוות בגבייה - כך שהצרכן לא ישלם עבור מוצר שלא נצרך". יוזם החוק, חבר הכנסת כחלון, הסביר את מטרת החוק: "המטרה היא ליצור הגינות ושקיפות - אזרח ישלם רק עבור מה שהשתמש. זהו צעד נוסף לעידוד מדיניות של מקסימום הגינות בתשלומים, כך שאם נהג חנה 15 דקות בלבד, הוא לא יאלץ לשלם עבור שעה שלמה".


חניון (צילום ארכיון: אביגיל עוזי)

 

אלא שבניגוד לתמיכה לה זוכה החוק, משרדי הממשלה השונים דווקא הביעו התנגדות להרחבתו, בטענה כי בהחלתו על חניונים פרטיים, יש משום פגיעה בחופש העיסוק. גם משרד התחבורה הביע התנגדות להצעה, בטענה כי תביא להוזלת מחירי חניה ובכך תגביר את השימוש בכלי רכב פרטיים. זאת, במקום לעודד את השימוש בתחבורה ציבורית.

 

נציגת הרשות להגבלים עסקיים טענה כי החוק יביא להעלאת מחירי חניה: "בעלי החניונים ירצו לפצות על אובדן ההכנסה, וכן על העלות הנוספת הכרוכה בעדכון מערכות הכרטוס". נציגת משרד המשפטים אמרה כי אין לממשלה יכולת להעריך מה תהיה ההשפעה של הצעת החוק, אולם להערכת המשרד - בעיית החניה, במיוחד בתל-אביב, מצריכה פתרון משמעותי יותר.

 

לעומתם, אמר רוני איכר, מנכ"ל חברת אחוזות החוף המפעילה כ-100 חניונים בתל-אביב, כי החוק לא ישפיע על מחירי החניה - ולא יגרום לייקורם, כפי שטענו כמה מנציגי הממשלה. "אם תהיה השפעה על המחירים, היא תהיה שולית בלבד. מאחר שהחניונים בבעלות עירונית לא יעלו מחירים, גם החניונים הפרטיים לא יירצו להעלות מחירים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
חניה. משלמים רק כמה שחונים?
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים