שתף קטע נבחר
 

דצ'יה מרעננת את הלוגאן

המשפחתית הקטנה של דצ'יה עוברת מתיחת פנים ראשונה, ארבע שנים לאחר שיצאה לדרך וחוללה מיני-מהפיכה באירופה. עדיין אין תיבה אוטומטית

דצ'יה לוגאן, המכונית הזולה של רנו שמשווקת בהצלחה באירופה, זוכה למתיחת פנים ראשונה - ארבע שנים לאחר שהושקה לראשונה ברומניה. המכונית, שחוללה מיני-מהפיכה בתעשיית הרכב תודות לתג המחיר הנמוך בה היא נמכרת, צפויה להמשיך ולהימכר ללא עליית מחיר - למרות שעברה שורת שיפורים.

 

בין היתר התעדכן העיצוב, שמעתה דומה יותר לזה של הסנדרו, ההאצ'בק שמבוססת על אותה פלטפורמה. עם סמל רנו על החרטום, צפויה הסנדרו להגיע לישראל בשנה הבאה ולהיות אחת המכוניות הזולות ביותר בישראל.


 

מלבד העיצוב החיצוני, שכולל כעת בין היתר סבכה קדמית ויחידות תאורה חדשות וגדולות יותר, זוכה הלוגאן גם לתא נוסעים משודרג. כאן מדברים ברנו על שיפור באיכות החומרים ותחושה מהודרת בהשוואה לעבר. גם האבזור שודרג, עם גלגל הגה המתכוונן גם לגובה, משענת ראש מרכזית קטנה במושב האחורי וחגורות שלוש נקודות לכל המושבים. בתחום הבטיחות מבטיחים ברנו שיפור הן בתחום הפאסיבי (מערך קריסה משודרג ותכנון טוב יותר של הקונסולה) והאקטיבי.

 

למרות שעדיין אינה מציעה בקרת יציבות, אפילו לא כאופציה, מעתה ניתן יהיה לקבל את הלוגאן עם ABS שמשלב חלוקת עוצמת הבלימה בין הגלגלים (EBD) וסיוע לבלימת חירום (EBA). האבזור התקני יכלול שתי כריות אוויר בלבד.


 

הלוגאן המחודשת גדולה מקודמתה, עם תוספת של ארבעה ס"מ לאורך הכללי - 429 לעומת 425 ס"מ בעבר. גם מפסק הסרנים צמח בשבעה מ"מ, לטובת שיפור התנהגות הכביש. בסיס הגלגלים נותר ללא שינוי (263 ס"מ), וכך גם ממדי הרוחב (174) והגובה (152.5). תא המטען ימשיך להציע נתון נאה של 510 ליטר.

 

היצע המנועים נותר אף הוא ללא שינוי, עם יחידות 1.4 ליטר (75 כ"ס) או 1.6 - עם שמונה שסתומים ו-90 כ"ס או 16 שסתומים ו-105 כ"ס. מנוע הדיזל, בנפח 1.5 ליטר, יוצע בשני הספקים - 70 ו-85 כ"ס. כל המנועים ישודכו לתיבת חמישה הילוכים ידנית, ונכון לעתה עדיין אין תיבת הילוכים אוטומטית באופק.


 

בעבר הביעו בקרסו עניין בדצ'יה לוגאן, ושקלו לשווק אותה בישראל במחיר תחרותי. אך לאחר מכן חזרו בהם, וכעת התוכניות המוצהרות הן לשווק כאן רק את הסנדרו (גרסת האצ'בק) וה-MCV (סטיישן גדולת ממדים). את תפקיד הסדאן, תמלא כאן הקליאו סדאן העתידית, שתגיע מטורקיה ומבוססת על אותה פלטפורמה כמו הלוגאן.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
דצ'יה לוגאן. מתיחת פנים ראשונה
חרטום חדש
תא נוסעים משודרג
אפילו הסמל חדש
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים