ניסיון שני: בריליאנס הסינית חוזרת לגרמניה
בריליאנס, השותפה של ב.מ.וו בסין, עושה ניסיון שני לשווק את מכוניותיה בגרמניה, אחרי שבניסיון הראשון השיווק נעצר בגלל בטיחות לקויה. הפעם, מבטיחים הסינים, המכונית בטוחה. יחסית
בריליאנס, שותפתה של ב.מ.וו לייצור מכוניות בסין, הודיעה הבוקר (ה') על הוצאת משלוח ראשון של מכוניות לשוק הגרמני. מדובר ב-BS6, משפחתית גדולה שכבר נחתה פעם אחת בגרמניה, אך נאלצה לשוב על עקבותיה בגלל בטיחות לקויה. בריליאנס היא מיצרניות הרכב הסיניות הראשונות שמגיעה לאירופה, וה-BS6 היא ככל הנראה הדגם הראשון שמשווק שם ופותח באופן מלא על-ידי הסינים.
- לפני השדרוג: בריליאנס BS6 כושלת במבחן ריסוק
- מתקפלים: בריליאנס הסינית יוצאת מהולנד ובלגיה
- צפו בסרטון: לנד-ווינד הסינית במבחן בטיחות
המשלוח הראשון כולל 270 מכוניות, והן ישווקו על-ידי נציגת בריליאנס, חברת "HSO מוטורס יורופ" (HSO Motors Europe). המכוניות זכו לציון של שלושה כוכבי בטיחות על-פי תקן ה-Euro NCAP, לאחר מבחן שבוצע על-ידי ה-IDIADA, גוף מבחן רשמי של Euro NCAP.
בריליאנס BS6. חוזרת לאירופה (צילומים: רועי צוקרמן)
בריליאנס מתכוונת למכור באירופה 158,000 מכוניות במהלך חמש השנים הקרובות, ולהגיע לקצב של 200,000 יחידות בשנה בתוך עשר שנים. לצורך כך הקימה יחד עם יבואניות מקומיות רשת הפצה ב-17 מדינות, כולל גרמניה, ספרד, צרפת ושוויץ. לרשות בריליאנס יעמדו 700 סוכנים, מרביתם משווקים מותגים נוספים מלבדה.
בריליאנס זכתה לכותרות לא מחמיאות באירופה אשתקד, כאשר ה-BS6 נבחנה על-ידי ארגון הנהגים הגרמני ADAC לקראת שיווקה. במבחן הריסוק, שבוצע בתנאים דומים לאלה של Euro NCAP, הציגה המכונית בטיחות מחפירה וזכתה לכוכב אחד בלבד מתוך חמישה אפשריים.
בתגובה הודיעו הסינים כי יבצעו שינויים במכונית, ולבסוף דיווחו כי 60 רכיבים שונו כדי לשפר את הבטיחות. כאמור, זה הספיק בשביל ציון של שלושה כוכבים, שנחשב עדיין לנמוך מאוד בתעשיית הרכב העכשווית. בכירים בבריליאנס אמרו באפריל כי בכוונתם להשיג ציון חמישה כוכבים מרבי בשנים הקרובות.