ההשתלטות הושלמה: פורשה מחזיקה בפולקסווגן
פורשה הודיעה על רכישת קרוב ל-5% נוספים ממניות פולקסווגן - ועם יותר מ-35% הפכה היום (ג') לבעלת הבית בפועל של ענקית הרכב השלישית בגודלה בעולם
היסטוריה: לפולקסווגן יש בעלת בית חדשה - פורשה. יצרנית מכוניות הספורט, שמייסדה הוא מי שתיכנן את החיפושית (הפולקסווגן הראשונה) עבור אדולף היטלר, השלימה היום מהלך השתלטות על יצרנית הרכב הגדולה באירופה. פולקסווגן היא יצרנית הרכב השלישית בגודלה בעולם, לאחר שעברה את פורד בטבלת המכירות בגלל המשבר בארצות הברית.
פורשה הודיעה לפני זמן קצר כי רכשה היום (ג') 4.89% ממניות פולקסווגן. בכך עלו אחזקותיה במניות השליטה של היצרנית ל-35.14%, ועם יותר מ-35% מזכות ההצבעה, הפכה לבעלת הבית בפועל של פולקסווגן - מהלך שהפך אותה ליצרנית הרכב השלישית בגודלה בעולם. לא נמסר כמה שילמה פורשה בעבור 14 מיליון המניות שרכשה היום.
פורשה היא יצרנית הרכב השלישית בגודלה בעולם
יצרנית מכוניות הספורט, בהנהגתו של פרדיננד פייך, לשעבר יו"ר פולקסווגן ונינו של מייסד פורשה, פתחה במהלך ההשתלטות בעקבות חששות מנפילת פולקסווגן לידיים זרות. בעבר היצרנית הייתה מוגנת על-ידי מה שמכונה
בגרמניה כ"חוק פולקסווגן", שמטרתו למנוע השתלטות זרה על היצרנית. אלא שבית המשפט של האיחוד האירופי קבע כי החוק המדובר אינו תקין ויש לבטלו.
בתקופה הקרובה, פורשה צפויה להגדיל אחזקותיה בפולקסווגן ליותר מ-50%. זאת, כחלק מתוכנית עליה הכריזה באופן רשמי ב-3 במרץ השנה. לצורך כך, הגישה היצרנית בקשה לרשות להגבלים עסקיים בגרמניה, והרכישה שביצעה היום היא חלק מהליך האישור. עוד נדרשת פורשה להציע לפולקסווגן לרכוש ממנה את אודי - מהלך המחויב בחוק שאינו צפוי להשפיע על מבנה פולקסווגן: פורשה תציע מחיר נמוך, פולקסווגן תסרב ואודי תישאר כחטיבה המוטמעת בקונצרן.
עם מהלך ההשתלטות, הופכת פולקסווגן לחטיבה של פורשה, וכל מהלכיה ינוהלו על-ידי הנהלת יצרנית מכוניות הספורט. מדובר לא רק במהלך בעל חשיבות כלכלית, אלא גם בסגירת מעגל ובהפיכת אימפריית הרכב שנולדה בחיפושית קטנה, לחלק מהיצרנית שהקים מעצבה, פרדיננד פורשה.