גוגל דוחה את יישום עסקת הפרסום עם יאהו
על רקע המשבר הכלכלי: גוגל דוחה את יישום עסקת הפרסום עם יאהו, כל עוד גורמים רגולטורים בארצות הברית בודקים את השלכותיה לגבי הציבור הרחב
רקע:
עסקת גוגל-יאהו - עוד ארוכה הדרך
ניב ליליאן
העיסקה שנחתמה בין גוגל ליאהו, חותמת (אולי) התנהלות נפתלת בת ארבעה חודשים וחצי שהחלה עם הצעת הרכש של מיקרוסופט. אך עוד ארוכה הדרך ממימושה ומה גוגל רוצה שנחשוב
"כאשר הכרזנו על העיסקה עם יאהו בחודש יוני, הסכמנו לדחות את יישומה עד לאוקטובר כדי לתת זמן לרגולטורים לבדוק את הפרטים", כתבה גוגל בהצהרה שנשלחה ביום ו', "מכיוון שאנחנו עדיין בדיאלוג עם משרד המשפטים, הסכמנו לעיכוב נוסף בהטמעת ההסכם, כל עוד השיחות האלו נמשכות".
העסקה המדוברת תוכל להוות כדוגמה לכך שפוליטיקאים ורגולטורים, שמואשמים במשבר הכלכלי הנוכחי, שמים דגש גדול יותר, ובודקים איך העיסקה תשפיע על האינטרסים הכלכליים של הציבור הרחב", נכתב בהודעה. יש לציין, כי אך לפני מפר שבועות, אמר מנכ"ל גוגל אריק שמידט - כי העסקה תצא לפועל ולא תידחה.
כאשר משלבים את גוגל ויאהו, מה שבעצם יוצרים הוא מונופול, והרגולטורים לא הולכים לראות זאת בהומור", אמר האנליסט רוב אנדרל, מקבוצת Enderle, "במצב הנוכחי, חברות שמרוויחות הרבה כסף לא רוצות לעצבן את הרגולטורים, שרוצים להראות שיש שריף חדש בעיר. אפילו חברות הנפט כבר לא בטוחות".
העיסקה בין גוגל ליאהו, תאפשר ליאהו להשתמש בטכנולוגיה של גוגל כדי להציג פרסומות בעמודי הבית והחיפוש של יאהו.
"מדובר בסך הכל בחוזה שנותן ליאהו את האפשרות, אך לא את החובה, להראות הודעות של גוגל AdSense בדפים של יאהו", אמרה סוזן דקר, נשיאת יאהו.
יאהו וגוגל: יישום העסקה נדחה
מומלצים