שתף קטע נבחר
 

איגוד הפרסום: הגבלת העמלות תפגע בזכיינים

האיגוד מברך על ההקלות ברגולציה לזכיינים, אך מזהיר מהגבלת העמלות על ידי הרשות השנייה. מודי כידון: הגיע הזמן שיפסיקו לעוף באוויר מספרים דימיונים על עמלות הפרסומאי

איגוד חברות הפרסום מזהיר היום (ד') מפני כוונה אפשרית להגביל את עמלות הפרסום שמשלמות זכייניות ערוץ 2 וערוץ 10, כחלק מההקלות ברגולציה שעליהן תמליץ מועצת הרשות השנייה.

 

עניין ההקלות בתמחור העמלות לפרסומאים עלה גם בהקשר לסיכויי השרידות של ערוץ 10, שם דובר על עמלות גבוהות מדי שמשולמות למשרדי הפרסום, כחלק מהקושי לממן תוכניות. 

 

הדבר בא בד בבד עם הצעת משרד האוצר להפיכת הכבלים והלוויין לערוצים מסחריים, שישדרו פרסומות; הצעה שנתקבלה בברכה באיגוד הפרסומאים.

 

משרדי הפרסום משמשים מעין מתווך ברכישת זמן אוויר לפרסומת על ידי לקוחות מסחריים, מזכייני ערוץ 2 ו-10 - רשת, קשת וישראל 10. לכן הזכייניות משלמות למשרדי הפרסום עמלה תמורת הרכישות הללו. לרוב משרדי הפרסום יש גם הסדרים על הלקוחות המסחריים, שלפיהם המשרדים מעניקים ללקוח חלק מסוים מהעמלה, ובכך יורד מחיר הפרסום בטלוויזיה ללקוח.

  

לפי איגוד חברות הפרסום, הגבלת תמחור העמלות תביא להתייקרות הפרסום בטלוויזיה ותפגע בכל שחקני השוק הזה, ובראשם הזכייניות, וזו תהיה התערבות ממשלתית ישירה בשוק החופשי.

 

"אנו בעד טלוויזיה מסחרית איתנה ויציבה - ולכן ההקלות ברגולציה מבורכות", מסר היו"ר החדש של איגוד חברות הפרסום, מודי כידון, בהודעה. "עם זאת התערבות ישירה של הרגולטור בתמחור, כנגד כוחות השוק, תפגע קודם כל בזכיינים".

 

כידון תומך בפישוט ההליך הרגולטורי ובהקלה על הזכייניות, ואולם לא באופן זה. "הגיע הזמן להפסיק את הפנקסנות הרגולטורית ולפשט את התהליך. יש לשחרר את הערוצים המסחריים ממחויבויות לאומיות ולהטיל על הערוץ הממלכתי ,עם תקציב של 200 מיליון דולר, את המשבצת התרבותית.

 

"אין לנו התנגדות לשקיפות. אנו בעד שקיפות כי אין לנו מה להסתיר. הגיע הזמן שיפסיקו לעוף באוויר מספרים דימיונים על עמלות הפרסומאי. אך משקיפות ועד הגבלת העמלה ע"י רגולטור, המרחק גדול ואף מסוכן". 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
להפסיק את הפנקסנות. כידון
מומלצים