פרטים חדשים על הרולס רויס הקטנה
רולס רויס פירסמה פרטים חדשים על המכונית הקטנה שלה, באירוע חשיפה ללקוחות פוטנציאלים שנערך בניו-יורק. אז איזה מנוע יהיה לרולס רויס ה"זולה"?
רולס רויס מפרסמת פרטים חדשים על המכונית הקטנה (יחסית), אותה תשווק החל בשנה הבאה. מדובר בדגם שני בלבד מאז יצאה לדרך חדשה תחת שלטון ב.מ.וו, כשהראשונה הייתה הפנטום, לימוזינה גדולה שהוצגה בשנת 2003. מכונית זו מוצעת גם בגרסאות קופה וקבריולה, מפוארות ויקרות לא פחות.
רולס רויס 200EX, שמכונה בשם הקוד RR4. ומה יהיה השם הרשמי?
הדגם החדש מכוון (גם) ללקוחות שמעדיפים לנהוג במכונית של עצמם, ולכן ברולס רויס מבטיחים רמות מעורבות גבוהות יותר מהפנטום, שתוכננה מתוך הנחה שבעל הרכב יראה את גלגל ההגה רק אם הוא יחליט להוריד את המחיצה בינו לבין הנהג. הדגם החדש יתבסס על פלטפורמת ב.מ.וו סדרה 7 החדשה, אך יהיה גדול ממנו משמעותית.
הלקוח יהיה הפעם גם הנהג?
באופן מפתיע, הרולס רויס החדשה - ששם הקוד שלה הוא RR4 - תהיה חזקה משמעותית מהפנטום הגדולה יותר. בב.מ.וו, סליחה, ברולס רויס, מפתחים עבורה מנוע V12 חדש עם מגדש טורבו ונפח של 6.6 ליטר. נתון ההספק המרבי לא פורסם, אך ברולס רויס מבטיחים כי הנתון יהיה גבוה מ-507 כ"ס. זאת, בהשוואה ל-460 כ"ס שמציע מנוע ה-V12 (בנפח 6.75 ליטר) של הפנטום.
ה-RR4 תעשה שימוש גם בתיבת הילוכים אוטומטית חדשה מתוצרת ZF, שתציע שמונה יחסי העברה - לעומת שישה בלבד בפנטום. רולס רויס אינה מפרסמת נתוני ביצועים, תצרוכת דלק או זיהום אוויר של המכונית החדשה. גם השם הרשמי שלה עדיין לא פורסם. לפי ההערכות, הדגם החדש יראה אור באחת מתערוכות הרכב הגדולות של סוף השנה או תחילת 2010 - פרנקפורט בספטמבר, או דטרויט בינואר. בכל מקרה, העיצוב שלו יהיה כמעט זהה לזה של מכונית התצוגה 200EX, אותה חשפה רולס רויס בתחילת חודש מרץ בתערוכת ז'נבה.