שתף קטע נבחר
 

קרייזלר החדשה יצאה לדרך: חודש הייצור בארה"ב

תחת בעלות פיאט ועם אתגרים לא פשוטים, קרייזלר החדשה יצאה לדרך והחלה לייצר שוב מכוניות. בינתיים - רק את הווייפר האקזוטית

קרייזלר החדשה יצאה לדרך. החברה, תחת הניהול של פיאט, חידשה את הייצור במפעל אחד - זאת לאחר חודש וחצי של השבתה מוחלטת של כל המפעלים בגלל פשיטת הרגל.

 

 

קרייזלר הודיעה ב-1 במאי על פתיחה בהליך "פרק 11" (Chapter 11), שמטרתו להגן על החברה מפני נושים. תחת ניצוחו של בית המשפט לפשיטות רגל בניו-יורק, קרייזלר החלה אז בהליך ארגון מחדש מזורז, במטרה להקים חברה חדשה וקטנה יותר, ללא החובות שהצטברו בקרייזלר ה"ישנה". בנוסף, באישור ביהמ"ש, קרייזלר החדשה הועברה לידי פיאט, ומנהליה הוחלפו על-ידי צוות ניהול בראשות סרג'יו מרקיונה, מנכ"ל פיאט, שיהיה מעתה גם מנכ"ל קרייזלר.


דודג' וייפר. המכונית היחידה שקרייזלר מייצרת, לפי שעה

 

חודש וחצי אחרי שהשביתה את כל פסי הייצור, קרייזלר החדשה בחרה לפתוח דווקא מפעל הנחשב לבעייתי יחסית. מדובר במפעל קונר אווניו בדטרויט, המייצר את מכונית העל הייחודית דודג' וייפר. קרייזלר ניסתה למכור את המפעל לפני פשיטת הרגל, ודרשה עבורו 10 מיליון דולר - כך על-פי תצהירים שהגישה לבית המשפט לפשיטות רגל. אלא שההצעה הטובה ביותר שהתקבלה למפעל, ולמעשה לזכויות הייצור המלאות של הווייפר, עמדה על 5.5 מיליון דולר בלבד, ולא כללה את חובות המותג.

 

מפעל הווייפר, שייצר השנה רק 61 מכוניות, נפתח לתקופה קצרה למדי. כבר במהלך חודש יולי הוא צפוי להפסיק לפעול זמנית, הפעם בגלל חופשת הקיץ המסורתית. בקרייזלר עדיין לא נקבו בתאריכי פתיחה ליתר המפעלים, אם כי לפי ההערכות זה עשוי לקרות עוד החודש.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מפעל בלוודיר של דודג' וג'יפ. עדיין ממתין
צילום: AFP
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים