לא להאמין: פיאט 500 הפכה לפרארי
מכונית הרטרו החמודה של פיאט לובשת בגדי ספורט, במהדורה מיוחדת שפותחה - כך היצרנית - בסיוע פרארי. קוראים לה אברט 695, ויש לה 180 כ"ס. שיווק בישראל? בסמל"ת שוקלים
אברט, חטיבת הביצועים של פיאט, מציגה גרסה מושכת במיוחד ל-500, מכונית המיני-רטרו החביבה. קוראים לה "אברט 695", הומאז' לגרסה ספורטיבית של ה-500 מ-1964. בחירה בשם זה תאפשר לאברט להציע גרסה חזקה עוד יותר בעתיד, שכן ה-695 שווקה גם בדגם SS מחוזק.
את ההבדל שעושים ארבע עשורים וחצי, ניתן לזהות בנתוני ההספק. אם ה-500 של פעם שחררה ממנוע ה-0.7 ליטר 30 כ"ס (או 38 ב-SS), ה-695 המודרנית - עם מנוע טורבו-בנזין 1.4 ליטר - מייצרת 180 כ"ס. הביצועים בהתאם: מיאוץ מעמידה ל-100 קמ"ש אורך פחות משבע שניות, והמהירות המרבית עומדת על 225 קמ"ש. וכל זאת במכונית עם רמת פליטת פחמן דו-חמצני ממוצעת נמוכה - 155 גרם לק"מ. פיאט לא מפרסמת בשלב זה נתון תצרוכת דלק. לאברט הקטנה תיבת חמישה הילוכים רובוטית עם תפעול מההגה והנעה קדמית.
ה-695 "טריבוטו פרארי" ("Tributo Ferrari" - מחווה לפרארי) מציעה עיצוב אגרסיבי עם פגושים גדולים, מסיט רוח מאחור וצמד פתחי מפלט, ספויילר אחורי ותגי "אברט" ו-"695" מאחור ובצדדים. את העיצוב משלימים חישוקי "17 בעיצוב ייחודי, ומראות צד בעיצוב סיבי פחם. לרושם התכליתי תורם גם השימוש בצבע אדום סקודריה (Scuderia, "אורווה") - הצבע הרשמי של מכוניות הספורט והמירוץ של פרארי.
בתא הנוסעים, שתמונותיו לא פורסמו, מבטיחים האיטלקים מושבים ספורטיביים קלי משקל (10 ק"ג פחות ממושבים רגילים), גלגל הגה מצופה עור עם תפרים אדומים ובסיס ידית הילוכים בשלושת צבעי דגל איטליה - ירוק לבן ואדום. ה-695 תמשיכ להציע מקום לארבעה נוסעים, כולל נהג.
עוד נמסר כי יש לה בלמי ברמבו בקוטר 285 מ"מ מלפנים ו-240 מ"מ מאחור, היגוי חשמלי עם מצב "ספורט", מערכת פליטה שהצליל הבוקע ממנה הותאם במיוחד לדגם זה, בולמים בכיול שונה מאברט רגילה ותאורת קסנון.
לטענת אנשי אברט, מהנדסי פרארי היו שותפים בפיתוח המכונית, בדומה לשיתופי פעולה בין אברט ופרארי בימים בהם שלט בסדנת השיפורים מייסדה, קרלו אברט המנוח.
פיאט אינה מפרסמת מחיר לדגם החדש, שייצורו צפוי להתחיל בחודשים הקרובים. מחברת סמל"ת, יבואנית פיאט לישראל, נמסר ל-ynet כי "בדומה לכל דגמי פיאט, יבוא גרסאות האברט של ה-500 לישראל נשקל בהתאם להערכות היבואנית בנוגע לכדאיות השיווק".