פיז'ו: מכונית חשמלית? עוד רחוק היום
בעוד שהמתחרים הגדולים מבית רנו מאמינים כי המכונית החשמלית כבר כאן, בפיז'ו מעריכים כי בעשור הקרוב היא לא תוכל להציע טווח פעולה סביר, במחיר אטרקטיבי. מבחינתם, העתיד הקרוב נקרא היברידי
בנק ההשקעות הבריטי HBSC כנראה מאמין גדול במכונית החשמלית של שי אגסי. עובדה - רק השבוע הודיע הבנק על גיוס הון בהיקף של 350 מיליון דולר, אותו הוא מעמיד לטובת פרויקט בטר פלייס. מי שפחות מאמינה בכך שבקרוב מאוד תהיה פריצת דרך של ממש בתחום הרכב החשמלי המשפחתי, היא חברת פיז'ו.
דורי מנור, מנכ"ל יבואנית פיז'ו לישראל, חברת דוד לובינסקי, אמר השבוע כי החברה מפתחת רכב היברדי חדש, זאת בהתבסס על ההערכה הקיימת בחברה כי במהלך העשור הקרוב, לא צפויה פריצת דרך של ממש בפיתוח רכב חשמלי משפחתי. לפחות לא כזה שיציע טווח נסיעה סביר לצרכים משפחתיים, עם תג-מחיר תחרותי. "הבעיה היא יצור סוללות מתאימות לרכב כזה, ובפיז'ו סבורים כי יעברו עוד שנים רבות עד שרכב משפחתי כזה יוכל להציע פתרון לצרכים משפחתיים. לכן, הפתרון הוא מכונית היברידית", דברי מנור.
דוגמה לפתרון שכזה, כך מנור, תהיה הגרסה ההיברידית ל-3008 - הקרוס-אובר המודרני של פיז'ו - שתגיע ארצה במרץ 2012. גרסה זו תצויד בשני מנועים - טורבו-דיזל בנפח 2.0 ליטר, עם 163 כ"ס ו-30.6 קג"מ שיניע את הגלגלים הקדמיים, ומנוע חשמלי עם 37 כ"ס ו-20.4 קג"מ שיניע את האחוריים. בסך הכל - 200 כ"ס והנעה כפולה. טווח הנסיעה יהיה כ-800 ק"מ, וניתן יהיה לנהוג בו באמצעות המנוע החשמלי בלבד - וכך לא לזהם כלל - לטווח של כ-100 ק"מ. המשמעות היא כי בנסיעה עירונית למשל, יהיה הרכב ההיברידי נקי לחלוטין.
מנור סיפר כי ה-Ion, החשמלית הקטנה לשימוש עירוני שמפתחת פיז'ו, תוצג בסוף השנה הנוכחית. את המכונית הקומפקטית ניתן יהיה לטעון בעזרת רשת החשמל הביתית.