מחפש עבודה ברשתות חברתיות? פעל נכון
20% ממחפשי העבודה עושים זאת גם ברשתות חברתית. אם כבר עושים זאת - עשו זאת נכון: היו נגישים, פרטו את העבר התעסוקתי, תנו לינקים לחברות, אתרים, ופרויקטים שהייתם שותפים בהם. אל תסתפקו בעדכון שורת הסטטוס
לכתבה שהופיעה פה בתקופה האחרונה נתנו את הכותרת "רק 1 מ-5 מחפש עבודה ברשת חברתית". אבל מנקודת המבט שלי, אחד מתוך חמישה זה לא "רק" – זה הרבה.
המשמעות היא שכ-20% מהאוכלוסייה של מחפשי העבודה ערים לנושא של מיתוג אישי. כי איך תחפש עבודה, קשרים והזדמנויות ברשת חברתית אם לא לקחת בחשבון את המיתוג האישי שלך קודם כל? ואני לא מתכוונת ל"מיתוג" במובן של יצירת דימוי מזויף. כי לדימוי מזויף אין שום קשר למיתוג אישי.
הכוונה במיתוג אישי ברשתות חברתיות, בזמן חיפוש עבודה, היא פשוטה: להציג את עצמך כמו מי שאתה, תוך התמקדות בדברים הרלוונטיים לקריירה, למקצועיות ולחיפוש עבודה.
כלומר:
- להיות נגיש.
- לתת מידע על העבר התעסוקתי.
- לתת לינקים למקומות, חברות, אתרים, ופרויקטים שהיית שותף בהם.
- לפרט את ההשכלה. לגבש רשימת אנשי קשר גדולה ואיכותית ברשת החברתית.
- לעקוב אחר פרסומים של קהילות שבהן אתה שותף.
- לא להיות עסוק יותר מדי במשחקי פייסבוק, בהעלאת תמונות מכל פרט בחיי היומיום, ובכתיבה אובססיבית של סטטוסים.
מצד שני יש קרוב לעשירית מהנשאלים שאינם נכללים במחפשי העבודה ברשתות החברתיות שאמרו שהם מעדכנים כמה חברים בכך שהם מחפשים עבודה, או שהם מעדכנים בשורת הסטטוס שהם מחפשים עבודה, אך לא יותר מזה. חבל.
אם כבר - אז כבר
מה יעזור לכם אם בניתם עמוד לתפארת ב-LinkedIn (וזה לוקח הרבה שעות טובות, מניסיון), ואם העליתם לשם את הרזומה שלכם, המלצה מעמית או מנהל, לינקים, פירוט של ההשכלה שלכם, תמונה הורסת ו"על עצמי" כובש – ובסופו של דבר לא גיליתם לאף אחד שתשמחו לקבל הצעות עבודה?
אז בוודאי שהעמוד יתרום למיתוג האישי שלכם בכל פעם שמישהו יסתכל עליו ויחשוב לעצמו "אוקיי, הוא נראה לי רציני בתחום שלו". אבל זה לא מספיק וזו לא המטרה. מיתוג אישי חכם ומקצועי ברשתות חברתיות יכול להביא לקידום בקריירה. בין אם זה חיפוש עבודה, בין אם זה החלפת עבודה, בין אם זה חיפוש מחדש של הגדרה מקצועית למי שרוצה לעשות תפנית בקריירה.
העניין הוא שהדברים האלה לא יקרו לבד. הם יקרו אם תחליטו שזו מטרה מספיק חשובה, אם תחליטו שאתם רוצים להיות אקטיבים בעניין הזה, ואם תחליטו שזה בסדר גמור – ואפילו טוב – שאנשי הקשר שלכם יידעו שאפשר להתחיל לעניין אתכם בתפקידים טובים שהם שומעים עליהם.
אז 1 מ-5 זה לא מעט, אבל אפשר יותר - ויותר טוב. אז עדכנו, שתפו, ואפשרו להזדמנויות להגיע אליכם. עדיף זה, מאשר הסיזיפיות של חיפוש עבודה באופן ה"קונוונציונלי".
הכותבת, דנית ניצן, היא מומחית במיתוג אישי ועורכת התוכן ב-AllJobs דרושים