שתף קטע נבחר
 

שר התחבורה: לבדוק התנהלות רשות החברות

לדברי ישראל כץ, שפנה למבקר המדינה מיכה לינדשטראס, מתחילת הליך המינוי למנכ"ל חדש לרכבת, התגלו בו שיבושים, שכללו בין השאר שינוי תנאי הסף לתפקיד בדיעבד והתערבות בהליך ובתוצאותיו באופן ישיר

שר התחבורה ישראל כץ פנה היום (א') למבקר המדינה מיכה לינדשטראס בבקשה לחקור את התנהלות רשות החברות הממשלתיות בהליך מינוי מנכ"ל חדש לרכבת.

 

 

לטענת כץ, מתחילת הליך המינוי מתגלים בו שיבושים, שכללו בין השאר שינוי תנאי הסף לתפקיד בדיעבד והתערבות בהליך המינוי ובתוצאותיו באופן ישיר. לדבריו, מאחר ומדובר בהליך מכרזי הוא מנוע מלהתערב, אך מוטלת עליו אחריות אישית לנושא, בוודאי נוכח כוונת ראש הממשלה לרשת את ישראל במסילות וכבישים במסגרת תוכנית התחבורה "נתיבי ישראל". לדבריו, התנהלות הרשות ואי מציאת מנכ"ל חדש לרכבת עשויות להעיב על תוכנית זו.

 

כפי שנחשף ב"כלכליסט", רשות החברות הממשלתיות הפסיקה ביום שני האחרון את הליך המינוי, מאחר שנמצאו בו פגמים לכאורה: שני חברי ועדת האיתור, עובדי משרד התחבורה, העניקו ציונים נמוכים לאחד המתמודדים מה שגרם לחברו להתמודדות על התפקיד לעקוף אותו בדרך לכסא המנכ"ל.

 

יצוין שלא מדובר בסכסוך ראשון בין המשרדים: בחודשים האחרונים נרשמה מתיחות בין משרדי האוצר והתחבורה על רקע השמועות על ביטול הזיכיון של חברת MTS לביצוע פרויקט הרכבת הקלה בתל אביב. הסיבה: גורמים באוצר תומכים באופציית ביטול הזיכיון, ואילו במשרד התחבורה מעדיפים למצות את הליך הזיכיון עם החברה הנוכחית.

 

טרם התקבלה תגובת רשות החברות.


פורסם לראשונה 23/05/2010 22:34

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
שר התחבורה ישראל כץ
צילום: הלל פוסק
מומלצים