לתקוף מכל החזיתות: שיווק דירה למכירה
מעוניינים למכור נכס שבבעלותכם? מתברר שפרסום מודעה באינטרנט זה ממש לא מספיק. שיווק מפה לאוזן ופרסום על גבי לוח המודעות השכונתי - יגדילו את הסיכוי למכור אותו במחיר גבוה ובזמן קצר. מדריך למוכר דירה - כתבה רביעית בסדרה
אם תשאלו בעלי נכסים כיצד הם משווקים את הנכס שלהם למכירה, רובם יענו שבאמצעות מודעה באינטרנט. לכאורה מדובר בפתרון נהדר - ברוב האתרים הפופולריים אפשר לפרסם ללא עלות, וכל מודעה זוכה לחשיפה גדולה ומביאה טלפונים רבים של מתעניינים. עם זאת בפועל, רובם מגלים תוך זמן קצר, ששיווק נכס באינטרנט הוא לא מספיק.
מדריך למכר דירה - לכתבות קודמות:
- רק שלא יתפוצץ: כך תנהלו מו"מ על מכירת נכס איך תכין דירה למכירה? תחשוב שזה בליינד דייט
- מוכר דירה? אל תשכח את הסמול טוק
רוב המתעניינים המתקשרים בעקבות המודעה מתגלים כלא רציניים, לעיתים מכיוון שהם מתעניינים רק בתמחור הנכס לצורכיהם, ולעיתים מכיוון שהם מחליטים על סמך מעט המידע שברשותם, שהנכס אינו מתאים להם.
כדי לבצע שיווק מקצועי שיאפשר למכור את הנכס במחיר מקסימלי, מומלץ לפנות לסוכן נדל"ן שמתמחה באזור של הנכס. אם אתם בכל זאת מעוניינים לשווק את הנכס ללא עזרה ממתווך מקצועי, כדאי לדעת מהם ערוצי השיווק האפקטיביים ומהי הדרך הנכונה להשתמש בהם.
ראשית רשמו לפניכם את כלל הברזל: ככל שכלי השיווק קרוב יותר לנכס - כך הוא אפקטיבי יותר. הסיבה היא פשוטה: סטטיסטית, רוב הקונים הפוטנציליים גרים בקרבת הנכס או מכירים אדם שגר בקרבתו. מכיוון שקהל היעד נמצא סביבכם, כדאי שערוצי השיווק יתמקדו בסביבה הקרובה. לפניכם ערוצי השיווק האפקטיביים ביותר לנכס והאופן הנכון לשימוש בהם:
שלט "למכירה"
המתעניינים שיתקשרו דרך השלט יהיו רציניים יותר מהשאר, כיוון שבהתקשרות שלהם הם למעשה מביעים את הסכמתם לגור בבניין ובסביבה של הנכס.
כמו כן, העובדה שרוב המתעניינים יהיו תושבי האזור, הופכת אותם לפוטנציאליים יותר. לכן: שלט על הנכס הוא כלי השיווק האפקטיבי ביותר.
כדאי לדאוג לשלט שיכבד את הנכס, שנעשה בידי איש מקצוע ושתלוי במקום נראה לעין בצורה מאובטחת, ולא נע ונד ברוח.
מודעה בעיתון
כלל הברזל תקף גם כאן: מודעה בעיתון מקומי היא אפקטיבית יותר ממודעה בעיתון ארצי. מומלץ לציין במודעה את הייחוד של הנכס, אם קיים כזה. כך לדוגמה: "נוף מהפנט על כל גוש דן", "משופצת כחדשה", "מרפסת גג ענקית" וכיוצא בזה.
פרסום באינטרנט
פרסום של מודעה באינטרנט הוא הכלי הנפוץ ביותר לשיווק נכס. ברוב האתרים המובילים ניתן לפרסם נכס ללא עלות, ולהוסיף תשלום בעבור הבלטת המודעה.
כדי להגדיל את הסיכוי לפניות מצד מתעניינים רציניים, השתמשו באפשרות של הוספת תמונות של הנכס. מומלץ לצלם את הנכס מזוויות אטרקטיביות ולהוסיף צילום שלו מבחוץ וצילום של מבט ממנו החוצה. פרסמו מספר רב ככל האפשר של תמונות, כדי למשוך קונים פוטנציאליים ולסנן את אלה שאינם פוטנציאליים. בנוסף, דאגו להקפיץ את פרסום הנכס לתחילת רשימת הנכסים באמצעות עדכון תאריך הפרסום.
כדי לקדם את המודעה במנועי החיפוש, דאגו להשתמש במילות מפתח הרלוונטיות לגולשים. כך למשל: שם העיר, שם השכונה, שם הרחוב, מספר החדרים, סוג הנכס (דירת גג, פנטהאוס, דירת גן, דופלקס, קוטג' או וילה), גינה, מרפסת, כיווני אוויר וכדומה.
שיווק מפה לאוזן
מכיוון שרוב הקונים הפוטנציאליים גרים באזור הנכס או מכירים מישהו שגר באזור, מומלץ להפיץ את הידיעה בקרב תושבי האזור. דאגו ליידע את השכנים, את בעל המכולת השכונתי, את הגננות בגן, את הספר, את הקוסמטיקאית ואת כל בעלי העסקים השכונתיים. תתפלאו לגלות כמה פניות מצויינות תקבלו באמצעות ערוץ שיווק זה.
פרסום בלוחות המודעות
במקומות רבים, לוח המודעות האזורי משמש ככלי תקשורת מאוד משמעותי לתושבים. מודעה על לוחות המודעות שבקרבת הנכס יוצרת את "אפקט הרכילות" לגבי מכירת הנכס, וגורמת לידיעה להתפשט בשכונה כאש בשדה קוצים. כדי להכין את המודעה ניתן להשתמש בדף A4 פשוט, ועליו צילום של הנכס והפרטים שלו.
ולסיכום - ככל שתשתמשו במספר רב יותר של ערוצי שיווק, כך יגדלו סיכויי הנכס להימכר במחיר גבוה יותר ובזמן קצר יותר.
הכותב הוא מדריך ומאמן סוכני נדל"ן, יועץ שיווק ומכירות, בעבר מנהל הדרכה וייעוץ ברשת אנגלו סכסון.