אל על עברה לרווח נקי של 14.8 מיליון דולר
הרווח ברבעון השני של 2010 - לעומת הפסד של 19.7 מיליון דולר ברבעון המקביל. הכנסות החברה ברבעון השני זינקו ב-24.8% והגיעו ל-498.5 מיליון דולר. הגידול בהכנסות הצליח להעביר את החברה לרווח תפעולי של 25 מיליון דולר
חברת התעופה אל על עברה ברבעון השני לרווח נקי של 14.8 מיליון דולר, אחרי שברבעון המקביל הציגה הפסד של 19.7 מיליון דולר.
- מאבטחים באל על התאגדו: "אין שכר על הטיסות"
- הנוסע ישב בטיסה מול המטבח - אל על תפצה
- בעקבות טיסת אל על לאילת: נלחמים על הנוסעים
המעבר לרווח של החברה התאפשר בזכות זינוק של 24.8% בהכנסות ל-498.5 מיליון דולר ברבעון השני. החברה הצליחה לתרגם את הגידול בהכנסות לרווח מפעולות רגילות של 25 מיליון דולר, כשברבעון המקביל הציגה הפסד מפעולות רגילות של 24.4 מיליון דולר.
גורם נוסף שתרם לרווחיות החברה ברבעון היה הוצאות המימון נטו: אלה ירדו מ-7.1 מיליון דולר ברבעון המקביל ל-5.3 מיליון דולר ברבעון הנוכחי.
השיפור בתוצאות החברה בא לידי ביטוי גם בתזרים המזומנים מהפעילות השוטפת: הסתכם ב-82.5 מיליון דולר, בהשוואה ל-41 מיליון דולר ברבעון המקביל. תזרים זה הצליח לממן במלואו את תזרים המזומנים מפעילות השקעה ופעילות מימון ללא קושי, כך שיתרות המזומנים של החברה גדלו ב-32 מיליון דולר בתום הרבעון.
את השנה שעברה, 2009, סיימה אל על בהפסד שנתי של 76.3 מיליון דולר, זאת לעומת הפסד של 41.9 מיליון דולר בשנת 2008.
לדברי אליעזר שקדי, מנכ"ל אל על, "לאחר ייצוב החברה, הצלחנו להגיע למגמה של שיפור ברבעון השני (...) נקטנו במדיניות מסחרית ממוקדת להשגת השיפור בהכנסות. הגדלנו את הפעילות והיצע המושבים והבאנו לעליה במספרי הנוסעים. החברה המשיכה להתמודד עם התחרות והציגה נתח שוק של 38%. בנוסף, חתמנו וקיבלנו לידנו את מטוס המטען הייעודי מדגם בואינג 747-400 שהחל לפעול במהלך הרבעון והביא לשיפור משמעותי בפעילות המטען, שצמחה במהלך הרבעון בכ-56%".