יונדאי בכחול-ירוק - מציגה i10 חשמלית
קונצרן הרכב הקוריאני ממתכנן לשווק מכונית חשמלית קטנה, המבוססת על ה-i10 ועונה לשם BlueOn. בינתיים הועברו 30 יחידות לשימוש ממסדי, ולתקופת מבחן של כשנתיים
שוק הרכב הדרום קוראני זוכה למתחרה חשמלית. יונדאי, קונצרן הרכב החמישי בגודלו בעולם מודיע כי החל בתהליך שיווק מכונית חשמלית המבוססת על ה-i10 הקטנה - המבוססת על מכונית המיני שנחשפה עוד בתערוכת פרנקפורט 2009. בכוונת יונדאי לספק 30 יחידות של המכונית לגופים ממשלתיים שונים, שיעזרו בין היתר בפיתוח תשתית הטענה במשך השנתיים הבאות. יונדאי מצהירה בהתאם כי היא נמצאת במגעים עם רשויות ערים שונות, בהן סיאול, בנוגע להקמת רשתות הטענה למכוניות חשמליות.
המכונית החשמלית הקטנה ארוכה בשני ס"מ מדגמי הבנזין השונים של ה-i10, עם ממדי רוחב וגובה דומים. מנוע החשמלי מסוגל לייצר - כך יונדאי - 81 כ"ס, המאפשרים להאיץ את המכוית הקטנה ל-100 קמ"ש מעמידה, תוך 13.1 שניות ארוכות יחסית, ובדרך למהירות מרבית של 130 ק"מ. נתונים מעט מאכזבים, אותם ניתן לתלות במשקל הגבוה יחסית של המכונית - נתון אותו לא משחררת יונדאי בינתיים.
על אספקת החשמל מופקדות סוללות ליתיום-יון, המאפשרות טווח נסיעה מצומצם מעט של 140 ק"מ בין טעינות. טעינת הסוללות משקע ביתי רגיל תארך כשש שעות, וניתן לטעון אותן עד ל-80% מהקיבולת המלאה, תוך 25 דקות בלבד בטעינה מהירה.
ביונדאי מבטיחים כי ב-i10 החשמלית ימוקם מול עיני הנהג מסך, שיציין את מצב טעינת הסוללות ומיקומן של תחנות הטענה קרובות. אגב, החשמלית הקטנה תגיע עם ערכת "צליל מנוע" מיוחדת, שנועדה למנוע סכנות מהולכי רגל ולקויי ראיה ושמיעה. יש לציין כי מערכת דומה תשווק ביפן בטויוטה פריוס, וכי קבוצות עבודה שונות באו"ם ובשוק האירופי המשותף בוחנות את הנושא בעיון כבר תקופה ארוכה.