שתף קטע נבחר
 

רוצה מיתוג מהיר? התבלט - אך בחוכמה

מיתוג אישי ארוך טווח ונכון עושים באמצעות עבודה קשה ומתמשכת - אבל יש גם קיצורי דרך. התלבשו באופן נאות אך מובחן מהשאר, התעדכנו בחידושים לפני ישיבה, הביעו דעה, היו אדיבים - ואל תברחו מ"מינגלינג" ועשיית קשרים

מיתוג אישי נועד בכדי שיזכרו אותך, בשביל שישמעו עליך, בשביל שמי שקשור לתחום שלך לא ישאל "אורן מי?", או "גיל מי?", או "השלימו את שמכם כאן - מי?" כשהוא שומע את השם שלך. ואת זה עושים בעבודה קשה ומתמשכת, כאשר במהלכה אתם מתקשרים החוצה הרבה ממה שעשיתם, לטובת אחרים שמתעניינים בכך.

 

 

אך לא תמיד יש זמן לכל התהליך הזה - יש מצבים שבהם אתם צריכים להתבלט מיד ועכשיו. למשל, ישיבה רבת משתתפים שבה נציגים של גופים שונים, ואתם רוצים שיזכרו אתכם גם אחריה. אתם רוצים שיזכרו אתכם כדי שיזמינו אתכם גם בפעם הבאה, כדי שיתייעצו איתכם, כדי שיציעו לאחרים להזמין אתכם ולשמוע לכם, וכדי שאם אתם תפנו למי מהגופים שנציגיהם השתתפו בפגישה – הם יידעו במי מדובר.

 

מה עושים?

נוקטים פעולות שטחיות ופשוטות, שעיקרן משיכת תשומת לב - חיובית. זאת, בתקווה שלאחריה כבר תוכלו גם להוכיח את עצמכם.

 

נתחיל בבגדים: בשבוע שעבר השתתפתי בישיבה כזו, שבה היינו שש נשים בסך הכל. כל השש לבשו שחור (אחת גיוונה בקצת אפור). מסקנה: אם את מוזמנת לפגישה כזו, תלבשי כל דבר שאיננו שחור וכבר תתבלטי. ולא, הכוונה אינה בהכרח לאדום לוהט וחושני.

 

גברים, מותר גם לכם לחרוג מסקאלת האפור-כחול-תכלת-שחור-לבן. יש צבעים רבים שיכולים להחמיא, שאינם בקבוצה הנ"ל. נסו חולצה בצבע ירוק, או כתום, או סגול – בגוון רגוע בבקשה – ולא יפספסו אתכם.

 

הצגה עצמית: הרבה פעמים אנשים שבאים לישיבה כזו מציגים את עצמם "דנית, AllJobs". או "אורי, SAP". או "דפנה, אלקטרה". הבנתם את העניין. כמובן שבהצגה עצמית כזו אתם עושים לעצמכם עוול, כי ככה אף אחד לא יזכור מה בדיוק אתם עושים, למה הזמינו אתכם, ומה השפיץ שלכם. במקום זה, תנו משפט אחד קוהרנטי שמסביר מה הגדרת התפקיד שלכם ולמה אתם פה. אתם לא החברה שלכם.

 

התעדכנו בחידושים

משהו מחו"ל: אנחנו פרובינציה מאוד קטנה, ולכן מאוד אוהבים להרגיש שאנחנו חלק מהעולם הגדול. לפני שנכנסים לישיבה, תעשו חיפוש באתרים מקצועיים שרלוונטיים לנושא הנדון. חפשו משהו חדש, משהו מעניין, משהו שיכול לעזור או משהו שיכול להיות השראה, ומצאו זמן להגיד ש"בבריטניה, חברות-ענק שולחות מנהלים בכירים לסדנאות מיתוג אישי בכדי שהם ייצגו אותן בכבוד". או לחלופין ש"בשוודיה רוב הפיתוח נעשה בלינוקס".

 

דברו: גם אם אתם לא חושבים כמו כולם, או אם לא תפילו את כולם מהכיסאות עם המקוריות והחדשנות שלכם – דברו. בטח יש לכם עמדה, מחשבה או דעה, וכדאי שתשמיעו אותה, כי זה מה שאתם יודעים, וזה חשוב לא פחות ממה שכל אחד אחר יגיד.

 

אדיבות תורמת לזיכרון: מזגו מים למישהו שאתם לא מכירים, כשאתם רוכנים לעבר אמצע השולחן בשביל למזוג לעצמכם מים, תציעו גם למי שיושב לידכם. גם אם אתם לא מכירים. כך אתם מייצרים אינטראקציה ראשונית חביבה, ורוב הסיכויים שממילא גם מי שלידכם צמא.

 

אל תברחו מהחדר בסוף: נכון שאתם עסוקים, או שיש לכם פיפי או מיליון שיחות שלא נענו. אבל היפרדו בצורה נחמדה, חייכו, ותגידו משהו כמו "אשמח להיפגש שוב בהמשך". ואם אתם כבר שם, חלקו כרטיסי ביקור - תמיד כדאי להישאר בסביבה כשיש אפשרות ל"מינגלינג" ועשיית קשרים.

 

הכותבת, דנית ניצן, היא עורכת תוכן ב-AllJobs ומומחית מיתוג אישי.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים