שתף קטע נבחר
 

השביתה בנמלים נדחתה מהיום למחר

ההסתדרות וועדי העובדים מאיימים להשבית את שלושת נמלי הים, אבל דחו את השביתה המתוכננת, כדי לאפשר למו"מ להתקדם. העובדים דורשים תוספת שכר מעבר למה שהובטח למגזר הציבורי. האוצר: "הדרישות מופרכות"

ההסתדרות וועדי העובדים של נמלי אשדוד, חיפה ואילת דוחים את השביתה המתוכננת בנמלים ביום אחד - מהיום (א') למחר. זאת, כדי לאפשר להסתדרות ולוועדים להגיע להסכמה עם משרד האוצר וחברות הנמל על תוספת שכר לעובדי הנמלים, שתמנע את השביתה. יש לציין כי בנמלים הוכרז סכסוך עבודה לפני חודשיים ולכן העובדים יכולים לשבות בכל רגע נתון.

 

 

כפי שפורסם לראשונה ב-ynet, הודיעו הוועדים כי הם מאיימים בהשבתת נמלי הים במחאה על כך שטרם נחתם אתם הסכם שכר. השנה הסתיימה תקופת השקט התעשייתי, שעובדי הנמלים התחייבו עליה עם חתימת הסכם הרפורמה בנמלים בשנת 2005, ונפתח מו"מ להסכם שכר חדש. לאור זאת, הסכימה ההסתדרות להוציא את עובדי הנמלים מהסכם השכר במגזר הציבורי, המחייב להעניק לכל העובדים תוספת שכר של 6.25% בשלוש שנים.

 

עובדי הנמלים - מהמגזרים עם השכר הגבוה במגזר הציבורי - אינם מסתפקים בכך ודורשים יותר, בטענה ששכרם נשחק יותר מזה של עובדים אחרים, בעיקר זה של עובדי דור ב'. יש לציין כי עם בהסכמי הרפורמה חולקו מענקים נדיבים למרבית עובדי הנמל, אך הם לא שולמו לעובדי דור ב'.

 

יצויין כי מנתוני האוצר עולה עלות שכרם הממוצעת של עובדי נמל חיפה הסתכמה בשנת 2009 בכ-26,900 שקל בחודש (ברוטו) ובנמל אשדוד - "רק" 26,700 שקל בחודש. עוד עולה מנתוני האוצר כי שכר עובדי הנמלים גבוה בהרבה של הרופאים, אנשי הקבע בצה"ל, הפרקליטים, השוטרים, עובדי דואר ישראל, הכבאים ואפילו עובדי מקורות וחברת החשמל. 

 

הנהלות חברות הנמל: אנחנו לא צד בסכסוך

יו"ר ועד עובדי נמל חיפה, מאיר תורג'מן, אמר כי: "הסכם עבודה חדש הוא ממש כורח המציאות נוכח השינויים שחלו בנמלים, אבל האוצר מערים קשיים ולא מוכן להתקדם במו"מ. זה נראה כאילו הם מנסים ליצור משבר ולגרום לשביתה, ושאחר כך יאשימו אותנו". יו"ר ועד עובדי נמל אשדוד, אלון חסן, אמר ל-ynet לאחרונה: כי "ההסכם שנחתם בין עיני לשטייניץ לא חל עלינו ולא מעניין אותנו. אנחנו לא חלק מהמגזר הציבורי ואנחנו דורשים דברים אחרים לגמרי. יש אצלנו בעיה של פרמיות שלא קיימת באף מגזר אחר, ואנחנו דורשים לתקן אותה".  

 

שוקי סגיס, מנכ"ל נמל אשדוד, אמר השבוע למגזין "ממון" של "ידיעות אחרונות" כי: "הנהלות חברות הנמל אינן צד כרגע במגעים שמתנהלים בין ההסתדרות והוועדים לבין האוצר". מהנהלת נמל חיפה נמסר ל-ynet בתגובה: "בהיות חברת הנמל חברה ממשלתית, היא כפופה לממשלה ובהקשר זה לאוצר".

 

מאיגוד המשתמשים בהובלה ימית נמסר כי "איומי השביתה הם תוצאה ישירה של התעלמות הממשלה מהצורך בהידברות עם העובדים". יו"ר האיגוד, גד שפר, אמר כי: "בנמלי ישראל אין הסכמים עוד מחודש פברואר. אם היו הסכמי עבודה בהם מעוגנים כל התוספות המגיעות לעובדים, לא היינו מגיעים שוב למצב בו העובדים מאיימים בשביתה והאיגוד התריע לא פעם על מצב זה. בכנס השנתי של האיגוד ציינתי כי בדרך הים עוברים 98% ממטעני סחר החוץ של ישראל ועל כן חייבים להבטיח בהסכמי עבודה את השקט התעשייתי במקום רגיש זה".   

 

האוצר: "העובדים דורשים תוספת מופרכת"

ממשרד האוצר נמסר בתגובה: "עובדי הנמלים הם מבעלי השכר הגבוה במגזר הציבורי. למרות זאת, ולמרות ששאר עובדי הציבור חתמו לאחרונה על הסכם שכר, עובדי הנמלים דורשים תוספת מופרכת של 5% לשנה - פי שלושה יותר משאר עובדי הציבור. כנציגי ציבור משלמי המסים לא נותר לנו אלא להצטער על כך".


פורסם לראשונה 18/12/2010 20:00

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
נמל אשדוד: כדאי להזדרז
צילום: אבי רוקח
מנכ"ל נמל חיפה, מנדי זלצמן, ויו"ר ועד עובדי הנמל, מאיר תורג'מן: מנסים להגיע להבנות עם האוצר
צילום: אבישג שאר-ישוב
מומלצים