הונדה PCX - במבחן ארוך טווח
הקטנוע הקטן של הונדה הגיע למחצית המרחק השנתי שהוא נדרש לעבור - 10,000 ק"מ. קראו איך כיצד הוא מסתדר בינתיים עם שימוש אגרסיבי מבעבר
למעלה מחודשיים חלפו מאז הופיע כאן קטנוע מבחן ארוך הטווח שלנו בפעם האחרונה. הייתה זו כתבה פרי עטו של טל שביט ז"ל, כתב הרכב הדו-גלגלי של ynet, אשר נהרג בתאונת אופנוע. שביט, מרוכבי האופנוע המוכרים ומכתבי הרכב הבולטים בישראל, רכב על הקטנוע מיומו הראשון, ודיווח לכם עליו מדי חודש. כפי שגם טל היה רוצה, המבחן יערך עד תומו, על-ידי חברי מערכת אחרים ומשתתפים מפתיעים נוספים - כמתוכנן. ועכשיו לדו"ח השימוש השביעי במספר.
- דו"ח שימוש שישי
אז איך ההונדה? די כצפוי, מסתדר לא רע, עם אפס בעיות תפעול במהלך כמעט שבעה חודשים וקילומטרז' חמש-ספרתי. דעתנו עליו, מהרגע הראשון ועד עתה, כמעט ולא השתנתה. מדובר בכלי נעים לתפעול ונוח לנסיעה עם רוכב אחד או שניים, בולם היטב, יעיל וזריז בתנועה עירונית אך פחות בכבישים בין עירוניים, וכמובן מציע דימום מנוע בעת עמידת-רמזור - האמורה לחסוך דלק יקר.
מרגישים קצת אחרת
ובכל זאת, יש לנו כמה וכמה נקודות התייחסות חדשות, רובן ככולן עקב אופי שימוש שונה מבעבר. טל שביט ביצע נסיעות בין עירוניות רבות יחסית, ואילו כעת מבלה ה-PCX בעיקר בעיר. השימוש אינטנסיבי יותר, ולעיתים קרובות הוא נושא שני רוכבים.
ומה חדש? אחרי 10,000 ק"מ, קילומטרז' חצי-שנתי מכובד יחסית, לקטנוע קטן שאינו משמש לשליחויות, נדמה כי פעולת המנוע בסרק פחות "עגולה" מבעבר, וגם השילוב בין הוואריאטור למנוע אינו נטול שיהוקים קלים. כתוצאה מכך, פעולת המצערת במהירות זחילה, הפכה לפחות צפויה ונעימה. בימים הקרובים נבדוק זאת.
ואם כבר פעולת המנוע, שתי נקודות נוספות וחשובות. פעולת דימום המנוע הפכה - כנראה בעקבות שינוי שביצענו במושב - ללא-קבועה. החיישן המזהה משקל (הקטנוע אינו כובה אם לא יושבים עליו) מתקשה כנראה להבחין ברוכב, ואינו מכבה את המנוע כנדרש. בכל מקרה, לאחר שכבה, המנוע ניעור לחיים כהרף עין, במהירות שמפתיעה אותנו בכל פעם מחדש.
ומה על צריכת הדלק? ובכן, אופי שימוש נמרץ מבעבר, פגע ישירות בצריכת הדלק. טל השיג נתונים של עד 35 ק"מ לליטר בשימוש רגיל, ואילו אנחנו הגענו בקושי ל-30. יותר נסיעות בשניים, רכיבה נמרצת בתוך העיר, ושיוט בין עירוני עם מצערת מלאה לאורך זמן, השפיעו על הנתון המאכזב שקרוב יותר ל-27 ק"מ לליטר כרגע.
ואפרופו רכיבה בין עירונית. הגבלת המהירות עליה החליטו בהונדה - פחות מ-100 קמ"ש "אמיתיים" - נועדה ללא ספק לשמור על צריכת דלק נמוכה. אלא שהיא מעמידה את ה-PCX בנחיתות מול מתחריו הישירים, והופכת את הרכיבה בכביש המהיר לבעייתית, ולעיתים אף לא בטוחה. כלי רכב כבדים רבים שומרים על מהירות דומה ומעט נמוכה יותר, ועקיפה של משאית בין חיפה לתל אביב, הופכת לאתגר במקרה הטוב. זכרו זאת.
לסיום, עוד מספר נקודות שמטרידות אותנו, ויטופלו בקרוב. נעילת הארגז המותקן אינה נוחה כשהייתה, מן הסתם עקב שימוש תכוף ואולי פגעי מזג האוויר. נטפל ונדווח. המראות שהתקרבו כעת לרוכב, לאחר הסטתן עקב התקנת המשקף הגבוה והלא-מקרי, לא נוחות עבורנו לשימוש. גם את זה נשנה. לסיום, שעון זמן דיגיטלי שנרכש בפרוטות יוצמד ללוח המחוונים. חסרונו מורגש.
הדו"ח הבא - בקרוב מאד
הונדה PCX |
|
מנוע: | 125 סמ"ק, קירור מים |
הספק מרבי | 11.2 כ"ס |
משקל: | 125 ק"ג |
גובה מושב | 76 ס"מ |
צמיגים (קדמי-אחורי)
|
90-90-14, 100-90-14 |
מיכל דלק: | 6.2 ליטרים |
מהירות מרבית | 96.5 קמ"ש |
זיוף ספידומטר | 11%+ |
קוטר סיבוב | 3.70 מטרים |
טיפוס מדרכה | 14 ס"מ |
אחריות | שנה, ללא הגבלת ק"מ |
אחזקה ל-24 אלף ק"מ | 5,334 שקלים |
מחיר |
19,900 שקל |