הדורס במעצר; מחכים לתוצאות בדיקת האלכוהול
הוארך ב-3 ימים מעצר הנהג שדרס למוות שני רוכבי אופניים ופצע עוד חמישה. הוא טוען כי לא שתה, אלא נרדם על ההגה, ובמשטרה מחכים לתוצאות בדיקת האלכוהול שלו. רוכב שנפצע: "אנחנו עושים כל מה שצריך כדי להיזהר, ובכל זאת פוגעים בנו"
המשטרה גבתה אמש (שבת) עדות מאחד החברים שבילו את הלילה עם הצעיר בן ה-18 מבית שמש, החשוד כי דרס למוות את רוכבי האופניים יצחק סימון ושלום גרוסמן ליד מחלף שורק. החבר תמך בגרסתו של הנהג הדורס, לפיה לא שתה אלכוהול אלא פשוט נרדם על ההגה. בית משפט השלום בראשון-לציון האריך אמש בשלושה ימים את מעצרו של החשוד בדריסה. שמו ותמונתו נאסרו לפרסום.
הנהג הדורס בהארכת מעצרו (צילום: עופר עמרם)
המשטרה מייחסת לחשוד בדריסה, שנהג במכונית הפיאט של דודתו, עבירות של גרימת מוות ברשלנות, נהיגה בקלות ראש וסטייה מקו הנסיעה. מבקשת המעצר שהגישה המשטרה עולה כי הצעיר הוציא רישיון נהיגה בשנה שעברה. כשסטה בבוקר שבת לשול הכביש, הוא פגע בשבעה רוכבי אופניים שנסעו יחד בקבוצה. חמישה אחרים נפצעו, בהם אחד באורח קשה.
במהלך הדיון התברר כי הנהג נסע בחזרה מאשדוד אחרי לילה של בילוי עם חמישה מחבריו, וכי הלילה כלל צריכה של
אלכוהול ואולי גם סמים. עם זאת, לא ידוע עדיין אם החשוד צרך סמים או אלכוהול בעצמו. המשטרה ערכה לו בדיקות סמים ואלכוהול, שתוצאותיהן אמורות להתקבל ביום שלישי. חוקרי התנועה מתכוונים לבצע גם איכון לטלפון הנייד שלו כחלק מהחקירה. לדיון בבית המשפט הגיעו שתיים מקרובות משפחתו של הצעיר כדי לתמוך בו. הן אמרו בעיניים דומעות: "זה אסון לכולנו".
חבר של החשוד אמר למשטרה כי בדיוק כפי שטען, הנהג לא שתה לפני שעלה למכונית. עם זאת, החבר אישר כי הוא החל לנהוג כשהוא עייף מאוד. במשטרה מתכוונים לגבות עדויות גם מארבעת החברים האחרים שהיו שותפים לבילוי הלילי. עורכת דינו של החשוד הדגישה בדיון כי לנהג אין עבר של עבירות תעבורתיות או פליליות, וכי "בתאונה לא הייתה שום כוונה זדונית". על קיר הפייסבוק שלו כתב אחד מחבריו: "שאלוהים ירחם עליו".
רוכב שנפצע: "נמאס שהורגים אותנו"
דן אמיר, שנפצע קל בתאונה וסובל משריטות, חתכים ומכות יבשות, שחזר ל-ynet את רגעי האימה. "רכבתי בתחילת הטור, ושמענו חבטה אדירה. מישהו נכנס עם רכב באמצע השיירה, פגע בנו, והשאר ידוע. שניים נהרגו". אמיר, רוכב אופניים ותיק, סיפר כי הוא חש בעיקר תסכול מהפגיעות החוזרות ונשנות ברוכבי אופניים: "אתה עושה הכל נכון, נוסע בקבוצה בשעות הבוקר המוארות בצד הכביש, ואז מישהו מתעייף על הכביש והורג אותך".
זירת התאונה. "לא לרכוב זה לתת לגיטימציה לעבריינים" (צילום: אלי סניור)
אמיר מדגיש את חוסר האחריות: "זה לא היה איזה רוכב בודד שאתה לא רואה. נמאס כבר שהורגים אותנו. עייפים, שיכורים, מסוממים, זה יכול להיות רוכב או רץ או אפילו חייל בטרמפיאדה". על העתיד אמר: "כרגע אני לא במצב שבו אני יכול לחשוב אם אמשיך לרכוב או לא, אבל אני חושב שלהפסיק לרכוב זה לתת לגיטימציה לאלה שנוסעים שיכורים או עייפים. הדרך הכי קלה היא לוותר".
לזירת התאונה אתמול בבוקר הגיע גם מנהל המחלקה לטראומה וכירורגיה דחופה בבית החולים קפלן, ד"ר יורם קליין, שמתגורר בסמוך למקום האירוע. אמש סיפר כי מצבו של הרוכב שנפצע קשה השתפר. הוא סובל מחבלות בחזה ובראש, אולם שב להכרה, ואינו נזקק עוד להנשמה. עם זאת, מצבו מוגדר עדיין קשה ויציב. במצבה של הרוכבת שנפצעה בינוני לא חל שינוי, והיא סובלת מפגיעות בפנים ובגפיים. שלושת הפצועים קל שוחררו לביתם.
ד"ר קליין סיפר כי גם הנהג הפוגע הגיע לחדר המיון, אך הוא לא נפגע באופן משמעותי ולכן שוחרר. לדבריו, הנהג נראה צלול לחלוטין, אך הוא אינו יודע מה יעלו בדיקות האלכוהול.
חברים לא רק לרכיבה: "ננסה לאסוף את כולם"
הרוכבים בקבוצה היו חברים ב"עמותת ליאור" מקנטרי קלאב גלי הדר שבראשון-לציון. הם נהגו לצאת לרכוב מדי שבת. "זו קבוצה של רצים ומשתתפי טריאתלון שקיימת כבר יותר מעשר שנים, ומלבד הרכיבה בשבתות הם היו משתתפים בתחרויות ונפגשים גם בזמן הפנוי", סיפרה ג'ני צור, יושבת ראש העמותה. "אני מקווה מאוד שהקבוצה תמשיך לרכוב. אחרי שנעבור את השבוע הקשה הזה עם שתי ההלוויות והשבעה, ננסה לאסוף את כולם ביחד שוב".
שיפור במצב הפצוע קשה. המומים בכביש (צילום: צפריר אביוב)
אורן אלון, מדריך טריאתלון ולשעבר דובר איגוד הטריאתלון, איחר לנסיעה, והגיע למקום האירוע אחרי ששמע מחבריו על שקרה. "הם כולם חבר'ה מדהימים ומאוד מגובשים. במהלך הרכיבה שלהם היה חשוב לשמור על ההווי החברתי", סיפר. "אני חושב שהדבר הראשון שצריך לעשות זה להגביר את האכיפה בכבישים. המשטרה צריכה להיות
במקום הנכון בזמן הלא נכון".
לדבריו, "להוריד את רוכבי האופניים מהכביש זו טעות איומה, עם זאת, אני תומך בחקיקת חוק שיחייב רכב ליווי לכל קבוצה כזו של אנשים. המדינה יכולה לעשות עוד הרבה כדי למנוע מקרים כאלה, אני לא מדבר רק על להרחיב את שולי הדרך ולהקצות אותם לרוכבי אופניים. הבנתי שבפארק אריאל שרון הולכים לסלול דרך של עשרה קילומטרים, שבה ירכבו רוכבי האופניים, אבל מה יעשו הרוכבים בצפון הארץ ובדרומה? יש בעייתיות, אבל בשורה התחתונה מי שנפגע הם רוכבי האופניים".