שתף קטע נבחר
 

נתוני מכירה גרועים? מרצדס עולה להתקפה

יצרנית מכוניות היוקרה הגרמנית מנסה להתמודד עם אובדן הבכורה בשוק העולמי. הדרך לחזור למקום הראשון, כוללת כצפוי רשימת דגמים חדשים - לפחות 10 כאלה בעשור הקרוב

מקרטעת, אך בפירוש לא מוותרת. אחרי שאיבדה לב.מ.וו את מעמדה כיצרנית היוקרה הגדולה בעולם, והודחה לאחרונה גם מהמקום השני על-ידי אודי, מצהירה מרצדס על כוונתה לשוב אל הפסגה. "המטרה שלנו היא להיות מספר 1 ברווחיות ובמכירות בשוק היוקרה", אומר מנכ"ל היצרנית, דיטר זטשה, בראיון שמפרסם האוטומוטיב-ניוז. "היעד ברור, וכך גם המחויבות שלנו. השלב הבא הוא נקיטת צעדים ברורים, עליהם נרחיב בעתיד". 

 

 

ראוי להזכיר כי בחודשים האחרונים מרבה זטשה להתבטא בעניין מעמדה של מרצדס, ועל רצונו לחזור להוביל את שוק היוקרה העולמי. בתחילת אוגוסט פורסמה איגרת ששלח לעובדי היצרנית, ובה הבהיר כי מרצדס חייבת לחזור אל המקום הראשון. "אנחנו דיימלר", קרא לעובדיו, "אנו צריכים להקדים בפער ניכר את המתחרות".

 

זטשה צופה עלייה משמעותית בהיקף המכירות של מרצדס ב-2011. "בשנה הקרובה, אנו מצפים למכירות של יותר מ-1.35 מיליון כלי רכב", אמר לאוטומוטיב-ניוז, וזאת בהשוואה ל-1.17 מיליון כלי רכב בשנה שעברה. גם מותג סמארט, הנמצא בבעלות מרצדס, אמור להציג שיפור - אם כי בשיעור זניח בלבד. "בשנה שעברה, הנתון (של מכירות סמארט) היה 97,500 מכוניות. ב-2011, אנחנו מכוונים לעבר 100 אלף".

 

בהתייחסו לתוכניות לטווח הזמן הבינוני, הצהיר זטשה על כוונת היצרנית להגיע להיקף מכירות של 1.5 מיליון כלי רכב עד 2015. מנגד, אודי כבר הודיעה כי תגיע להיקף מכירות דומה שנה מוקדם יותר, ב-2014. אלא שלמרות זאת, זטשה אומר לאוטומוטיב-ניוז כי מרצדס תעקוף את היריבה מאינגולשטאט.

 

נושא נוסף שעלה בראיון, הוא היצע הדגמים של מרצדס. "עד 2020, נציג לפחות 10 דגמים שישלימו את ההיצע שלנו, כמו למשל גרסת 'שוטינג-ברייק' של ה-CLS", אמר זטשה לאוטומוטיב-ניוז. "זה עשוי אף לראות לפני-כן. יש לנו כמה רעיונות לדגמים חדשים, ונשתמש בהם כדי לסגור פערים ולחדור לקטגוריות חדשות לגמרי".

 

בסוף הראיון גם הבהיר זטשה כי מרצדס אינה מתכוונת לרכוש יצרנית שפועלת בפלחי שוק "המוניים", כמו שעשתה בעבר בשותפויותיה עם מיצובישי וקרייזלר. "אנחנו יצרנית יוקרה. בנושאים ספציפיים, שבהם יש ליצרניות גדולות תפקיד מרכזי, פרויקטים משותפים - כמו זה שיש לנו עם רנו - הם פתרון טוב. (אבל) אנחנו לא מתכוונים להיות מעורבים בעצמנו בפלחים עממיים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מנכ"ל מרצדס, דיטר זטשה
צילום: EPA
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים