גר בשטחים? הטכנאי יאחר והמשלוח יקר יותר
בהום סנטר אמרו לדורון: כיוון שאתה גר באריאל, שלם 100 שקל נוספים על משלוח מכפ"ס. למרות שהיישוב של דוריאן, לקוח בזק בשומרון, נמצא בתחומי הקו הירוק, ביקשו שימתין לטכנאי 8 שעות. ח"כ דני דנון: "זו אפליה. אין הבדל בין ת"א לאריאל"
לספק שירות ללקוחות שמתגוררים בשטחים זה לא תמיד דבר פשוט, בטח לא כשמדובר ביישובים מבודדים שהדרך אליהם עשויה להיות מסוכנת או מרובת עיכובים בדמות מחסומים. אבל האם חברות בהכרח אמורות לגבות יותר כסף על שירות הניתן מעבר לקו הירוק, גם אם מדובר בעיר כמו אריאל ? ולמה שצרכנים יחכו יותר זמן לטכנאי בזק רק כי הם גרים בשומרון?
- עוד רגע הן כאן: חברות הסלולר החדשות
- HOT: אתם לא בבית? שלמו קנס על ביקור טכנאי
- כמה זמן לוקח לבזק לתקן תקלות?
ל-ynet הגיעו שני מקרים המשקפים את הבעייתיות שבהכללה. סגן יו"ר הכנסת ח"כ דני דנון, קיבל פנייה מדורון, תושב אריאל ובה טענה שבסניף הום סנטר בכפר-סבא נאמר לו שישלם 100 שקל יותר על משלוח משם שהוא גר מחוץ לתחומי הקו הירוק. כל זאת למרות שאריאל ממוקמת כ-20 דקות נסיעה מכפ"ס.
ח"כ דנון שיגר מכתב לשר התמ"ת, שלום שמחון, וליו"ר רשת הום סנטר, אהרון מידן, בדרישה: "להפסיק את האפליה של חברת הום סנטר כלפי תושבי יהודה ושומרון". ככתוב: "אין הבדל בין אריאל לתל אביב, עיר חוקית וחלק בלתי נפרד ממדינת ישראל תשלום נוסף בגלל מיקום העיר מעבר לקו הירוק, זאת אפליה שאין לה מקום במדינת ישראל".
דנון ביקש ממשרד התמ"ת: "להבהיר לכלל העסקים בישראל, כי אין שוני מהותי בין תושב שמתגורר מעבר לקו הירוק, לתושב של כל עיר אחרת במדינת ישראל. הבחנה המוגדרת על פי מרחק או קומת מגורים היא קבילה, אך שירות שמצריך מעבר מחוץ לתחומי הקו הירוק, לא יכול להוות גורם לגובה החשבונית", כתב.
גר באריאל? שלם 380 ש' במקום 280
דורון סיפר ל-ynet: "לפני כשבועיים, ביום א', הלכתי להום סנטר במטרה לקנות ארון, במתחם עתיר ידע בכפר-סבא. בחנתי ארון דיברתי עם אחד מנציגי השירות שאלתי מה מחיר הארון והנציג אמר לי: '280 שקלים כולל משלוח והרכבה'. עניתי: 'בסדר אחשוב על זה', והמשכתי להסתובב בחנות.
"כשביקשתי לסגור עסקה, הגיע אלי נציג אחר. כשאמרתי לו: 'סגרנו על 280 שקלים', הוא שאל, 'רגע היכן אתה גר'? השבתי: 'אני גר באריאל'. ופתאום התשובה השתנתה: 'לאריאל זה 380 שקלים', אמר. 'למה'? שאלתי, 'כי זה מעבר לקו הירוק', ענה. הוא לא אמר לי 'בגלל המרחק', אלא כיוון שאתה גר מעבר לקו הירוק. רתחתי. המרחק בין כפ"ס לאריאל הוא 20 דקות.
"אני גר ביישוב חוקי, אני סטודנט ויש שם 13 אלף סטודנטים ו-20 אלף תושבים. אתה גר בשטחים אז אפשר לקחת ממך יותר כסף? זה גרם לי לא לרצות להיכנס לסניפים של הום סנטר".
בזק: "יש מגבלות ביטחוניות"
גם בבזק מקצים לכאורה יחס מיוחד לתושבי השומרון: הם יכולים לחכות יותר. דוריאן, המתגורר במצודת יהודה, יישוב שנמצא בתוך גבולות הקו הירוק, פנה ל-ynet בתלונה: "אחרי תקלות חוזרות ונשנות בקו האינטרנט של בזק שברשותי, ביקשתי לתאם טכנאי. אחרי מספר ימים בהם נאלצתי להתקשר לשם כך שוב ושוב, תיאמו לי טכנאי בזק ליום המחרת, שיגיע, כך נאמר לי בין 8:00 ל-16:00. אמרתי שזה נשמע קצת לא סביר - אבל אמרו לי: 'זה מה שיש'.
"על פי 'חוק הטכנאים', החברה חייבת לתת מסגרת זמן המתנה שלא עולה על שעתיים לכל היותר. לטכנאי מותר להגיע באיחור שעולה על שעתיים, כלומר לו הוא מגיע אחרי 4 שעות אזח מגיע לי פיצוי. לדעתי המטרה של בזק היא למנוע מהטכנאי מלאחר ביותר מ-3 שעות כדי להמנע מתשלום פיצוי על איחור טכנאי של 600 שקל. אבל להשאיר אדם ללא עבודה 8 שעות כנראה שזה בסדר".
אחרי פניית ynet, התברר כי הסיבה לטווח ההמתנה הממושך היא מיקומו של היישוב הסמוך לקו הירוק. "אני לא מבין את זה", טוען דוריאן. "אם מגיעים לפה מערד לא יוצאים מתחומי הקו הירוק".
מהום סנטר נמסר בתגובה: "הנושא ייבדק ויישקל שוב מתוך מגמה חיובית. יודגש כי לנושא המרחק יש משמעות.
למיטב ידיעתנו איננו שונים מספקים אחרים המרכיבים ריהוט כזה או אחר".
מבזק נמסר בתגובה כי, "בזק מטפלת בתקלות באזור יהודה ושומרון במהירות האפשרית, בכפוף לאילוצים המוכתבים על ידי נהלי האבטחה של כוחות הביטחון השונים, דבר המשפיע לעיתים על תיאום הגעת הטכנאי.
"חשוב לציין, כי מרגע היוודע התקלה תואם ללקוח טכנאי שהגיע בהקדם האפשרי, בהתחשב במגבלות הביטחוניות הנובעות ממקום המגורים של הלקוח. יש לציין כי בזק הינה חברת התקשורת היחידה המעניקה שירות בכל הארץ, כולל באזורים מורכבים. בתוך כך, בזק פיצתה את הלקוח על העיכוב באספקת השירות". מהלקוח נמסר כי לא קיבל עדיין כל פיצוי מבזק.