המשבר בצים: 100 יפוטרו או יפרשו, השכר יקוצץ
בלעדי: חברת צים של החברה לישראל צפויה להציג היום תוכנית התייעלות לאחר שנקלעה לקשיים. ל"ידיעות אחרונות" נודע כי ההנהלה החליטה להוריד שכר של מנהלים ובכירים בהיקף של 10% ולאפשר לעובדים לצאת לפנסיה מוקדמת או לפרוש תמורת פיצויים מוגדלים. התנגדות צפוייה מטעם ועד העובדים
חברת צים , שבשליטת החברה לישראל של עידן עופר , צפויה להציג היום (ה') את תוכנית ההתייעלות שלה, לאחר שנקלעה לקשיים, הכוללת פרישתם מרצון או פיטורי כמאה עובדים וקיצוץ של 10% בשכר בכירים. התוכנית נועדה למעשה לחזק את מצבה הפיננסי של החברה שנקלעה לקשיי נזילות קשים. התנגדות צפוייה מצד ועד העובדים.
- החברה לישראל: הפסד של 111 מיליון דולר לצים
- צים תפוצל בין חיפה ללונדון - עובדים יפוטרו
- מנכ"ל צים: "פיטורים - חלק מתוכנית ההתייעלות"
- הרפתקה חדשה לעידן עופר: חברת מכוניות בסין
החברה ממשיכה בתהליכי ההתייעלות אשר נועדו להצלתה ולשיפור ביצועי החברה. על כן ביצעה מהלך של מיקוד עסקי, הרחבת פעילויות רווחיות וצמצום פעילות בעלות פוטנציאל להפסד. במסגרת זו החברה ביצעה ארגון מחדש של קווי התובלה והרחיבה את שיתופי הפעולה עם חברות מובילות בענף על מנת לייצר כוח משמעותי שיוכל להתחרות במציאות החדשה שיצרו חברות הענק בתחום.
בדרך למיזוג אפשרי עם חברה מחו"ל, שיתופי הפעולה שחתמה צים לאחרונה מאפשרים פתיחת קווים נוספים, הגברת תדירות השירות, כיסוי רחב יותר של פעילות ופיזור הסיכון כחלק משיפור מתן השירות ללקוח.
למרות ההפסדים הכבדים, בשנה האחרונה תוצאות החברה היו טובות מאלו של חלק ניכר מהמתחרות בענף, כחלק מהליכי חסכון והתייעלות הללו. הדבקת הפער עם הענף דווקא בתקופת השפל מוכיחה את יעילותה של התוכנית העסקית.
עם זאת, מצב הכלכלה העולמית בכלל וענף התובלה בפרט, חייבו את החברה לבחון מחדש את תנאי ההעסקה של העובדים ועל אף שהחברה נמנעה מכך בשנה האחרונה, היא נאלצת עתה לקצץ בתנאים ולפטר חלק מעובדיה.
הנהלת צים נמצאת במשא ומתן עם ועד העובדים מספר חודשים, בשאיפה למזער את הפגיעה בעובדים, אך עד כה ללא תוצאות.
ל"ידיעות אחרונות" נודע כי בימים האחרונים החליטה ההנהלה להוריד שכר של מנהלים ובכירים בחוזים אישיים בחברה בהיקף של 10% וכן לאפשר לעובדים שירצו לצאת מרצונם לפנסיה מוקדמת וכן לעובדים המעוניינים לעזוב ולקבל פיצויים מוגדלים.