שתף קטע נבחר

סיבוב פרסה בג'נרל מוטורס: שינוי לתדמית ירוקה

יצרנית הרכב, שביצעה הליך ארגון מחדש בעקבות המשבר ב-2009, מתחייבת למדיניות סביבתית. פיתוח המכונית החשמלית יואץ, המפעלים יחסכו במים ויסייעו לקהילה. נוסעים לעתיד ירוק

ג'נרל מוטורס פרסמה השבוע את דו"ח הקיימות הראשון שלה מאז הפכה ל-GM Company. הדו"ח החדש מורה על שינוי תפיסה, לעומת ענקית הרכב הישנה שהחזיקה במותגים רבים ובשרשרת אספקה לא יעילה במיוחד.

 

 

טכנולוגיות ניידות חדשות: GM מתחייבת להאצת המחקר והפיתוח בחזית כלי הרכב החשמליים. על רקע הצמיחה המהירה באוכלוסיית העולם ומגמת העיור, החברה מצהירה על צורך שינוי החשיבה הבסיסית באשר לתחבורה. לכן, החברה מגבירה את המחקר ברכבים חשמליים בעלי השפעה קטנה על הסביבה, כמו EN-V. הטכנולוגיה החדשה מתמקדת בחיסכון באנרגיה: מניעת תאונות, חנייה קלה יותר וחופש אישי גדול יותר.

 

הסטת פסולת וחיסכון במים: חברות הרכב מתחילות לנסח תוכניות לחיסכון במים, בדומה לגישה שלהם כלפי אנרגיה נקיה. היעד של GM הוא הפחתה של כמות המים בהם משתמשים בייצור הרכבים, וחלק מהמפעלים מתחילים להתקין מתקנים חדשים לטיפול במים שנותרים לאחר הליך הייצור. החברה גם מפחיתה את סך הפסולת שלה לכל רכב ב-10%, ו-100 מפעלי ייצור יעמדו על מאזן של אפס ייצור פסולת עד שנת 2020.

 

שרשרת אספקה: GM מתחייבת לשרשאות אספקה מקומיות יותר, שלדברי החברה ישפרו את המצב הכלכלי-המקומי במקביל להפחתת הפסולת ופליטת גזי החממה. בסין, תוכנית לשרשרת אספקה ירוקה משתפת כבר עכשיו פעולה עם ספקים והיא הובילה להפחתת השימוש במים, אנרגיה ופליטת גזי החממה.

 

קהילה: החברה תרמה לאחרונה 27 מיליון דולר לבתי הספר בדטרויט, בנוסף לתרומות למרכזים קהילתיים ליד המפעלים. מתנדבים של החברה עזרו לייסד את הגינה הקהילתית "גרין פלייס" של דטרויט, במקום בו עמדו בתים שרופים בעבר.

 

ממשלת ארה"ב סייעה

ג'נרל מוטורס פועלת רבות כדי לתקן את תדמיתה ולשחזר את תהילת העבר, לאחר משבר קשה שעברה כחלק מההאטה הכלכלית בארצות הברית בשנים האחרונות. במרס 2009 סירב נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, להעניק לחברה סיוע כלכלי, וביקש ניסוח מחדש של הצעות החברה לרפורמה פיננסית ומבנית.

 

ב-8 ביוני 2009, הגישה החברה בקשה לארגון מחדש תחת הגנה של פשיטת רגל, מה שאומר כי ההשקעות של בעלי המניות הקודמים אבדו לחלוטין. הגשת הבקשה לפשיטת רגל נדרשה בעיקר בעקבות חוסר היכולת של הישות העסקית הקודמת לתמוך בתוכניות הפנסיה וליצור שותפויות מסחריות עם יצרני רכב אחרים, שהיו יכולות לעזור בהפחתת העלויות תוך הישארות באותו מודל עסקי.

 

ביולי 2009, עם מימון חלקי של ממשלת ארצות הברית, סיימה GM את הליך הארגון מחדש. היא נרשמה מחדש בבורסת המניות תחת השם GM Company, עם הנפקה ראשונית על פי שווי של 20.1 מיליארד דולר.


פורסם לראשונה 16/01/2012 20:30

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים