יונדאי i20 מחודשת בז'נבה? אתם תסתפקו בישנה
הסופר-מיני של יונדאי תוצג בעוד מספר ימים בגרסה מחודשת, עדכנית, מודרנית וחסכונית. אולמות התצוגה באירופה כבר מוכנים, אך אלינו היא תגיע רק בעוד כשנה
יונדאי מרעננת את ה-i20, מחליפת הגטס, אך בישראל תיאלצו להסתפק בגרסה הישנה. שנתיים וחצי לאחר השקתה בישראל, הסופר-מיני הקוריאנית עוברת עדכון קוסמטי, במסגרתו היא מקבלת את חרטום יונדאי החדש ומנועים חסכוניים מבעבר. החדשות הרעות: רק השוק האירופי יזכה ליהנות הן, שכן בישראל תמשיך להימכר הגרסה הישנה, לפחות עד 2013 - כך נמסר ל-ynet מיבואנית המותג, חברת כלמוביל.
עוד חדשות בערוץ הרכב של ynet:
- פרארי מציגה את המכונית המהירה בתולדותיה
ה-i20 המחודשת מקבלת חרטום חדש, הכולל יחידות תאורה ופגוש שונים. מהצד ומאחור השינויים מינוריים יותר, וכוללים בעיקר חישוקים קלים חדשים ויחידות תאורה אחוריות עם עיצוב פנימי שונה - אך אותה צורה כללית. יונדאי לא מפרסמת תמונות של תא הנוסעים.
הדגם המחודש גדול במקצת מה-i20 שהושקה בתערוכת פאריז 2008, עם ממד אורך של 399.5 ס"מ - תוספת של שלושה ס"מ לסרח העודף הקדמי ו-2.5 ס"מ לאחורי, שינוי שלא צפוי להשפיע על המרווח בתא הנוסעים. יתר המידות נותרו זהות: רוחב של 171 ס"מ, גובה של 149 ס"מ ובסיס גלגלים של 252 ס"מ.
עוד נמסר כי באירופה יוצעו מנועי דיזל משודרגים, כאשר החסכוני בהם יהיה יחידת שלושה צילינדרים בנפח 1.1 ליטר עם 75 כ"ס. מנוע זה יפלוט רק 84 גרם פחמן דו-חמצני לק"מ בממוצע. מנוע שני, בנפח 1.4 ליטר עם 90 כ"ס, יפלוט 96 גרם לעומת 116 במנוע אותו הוא מחליף (עם אותו נפח והספק). לישראל המנועים העיקריים לא צפויים להשתנות, וימשיכו להיות יחידות 1.4 ליטר (100 כ"ס) ו-1.6 (עם 126 כ"ס). פרטים נוספים על ה-i20 ה"ישראלית" צפויים רק לקראת סוף השנה.
מחברת כלמוביל נמסר כי מועד השיווק המאוחר, נובע ממועד תחילת ייצור לגרסאות הישראליות שצפוי רק בחודש יולי. ביבואנית מסבירים כי לא ניתן לקבל את הרכב מוקדם יותר מראשית 2013.