אחרי האסון: תעשיית הקרוזים מביטה קדימה
ראשי ענף שייט התענוגות התכנסו לכנס שנתי ראשון מאז אסון הקוסטה קונקורדיה באיטליה, בו נהרגו 32 נוסעים. בחברת האם של הספינה, קרניבל, דיווחו על ירידה בהזמנות, אולם בענף מצפים למספר שיא של הזמנות השנה - 17.2 מיליון נוסעים
ענף שייט התענוגות התכנס אתמול (ג') לכנס השנתי הראשון שלו מאז האסון של הקוסטה קונקורדיה באיטליה. מנהלי הענף הדגישו את המחויבות שלהם לבטיחות והביעו ביטחון באשר להתאוששות הביקוש. התאונה של קונקורדיה, בה מצאו את מותם 32 נוסעים לחופי איטליה בחודש ינואר, הטילה צל ענק על הכנס השנתי של ענף הקרוזים במיאמי, שאירח אלפי גורמים בענף השייט והתיירות, ממאות מדינות.
- שוקעת: "קרניבל" צופה 82% ירידה בהכנסות
- הטביעה באיטליה: מיקי אריסון איבד 760 מיליון ד'
- ספינות הקרוזים מסוכנות? "גדול זה בטוח"
חברת האם של קוסטה, קרניבל, מפעילת הפלגות התענוגות הגדולה בעולם, מסרה כי ההזמנות חלשות מהרגיל השנה, מה שהוביל אותה לקצץ בתחזיות הרווח לשנת 2012 בקרוב למחצית.
האוורד פרנק, סגן היו"ר של קרניבל (Carnival Cruise Lines), אמר בכנס: "כפי שכולם יודעים, התקרית של קונקורדיה מיקדה תשומת לב רבה בענף שלנו. על אך שרוב תשומת הלב היתה שלילית, ואנחנו חווים מכשולים בטווח הקצר, כבר עמדנו בפני קשיים בעבר ובכל פעם הראנו עמידות ויכולת התאוששות". פרנק אמר גם כי החברה מתמקדת בבטיחות הנוסעים והצוות, לרבות שיפור ההדרכה לנוסעים לפני העלייה לאונייה.
מובילי הענף אמרו כי הם צופים מספר שיא של הזמנות להפלגות תענוגות בשנה הקרובה, לאחר ש-14 אוניית חדשות ייכנסו לפעילות במהלך שנת 2012. על פי ההערכות, 17.2 מיליון נוסעים ייקחו חלק בקרוזים השנה, עלייה של 5% לעומת 2011. רק 68% מהנוסעים יהיו מצפון אמריקה, לעומת 74% בשנה שעברה. בין השנים 2013 ל-2015 10 אוניות חדשות יתחילו בפעילות.
28 מקרי מוות ב-9 שנים
ג'רלד קאהיל, נשיא ויו"ר קרניבל, אמר כי האסון של הקונקורדיה הגיע בזמן בו הענף ציפה להתאוששות מהמיתון ובתקופה בה החברות תכננו להציע הנחות משמעותיות. לדבריו, החברה עצרה את כל פעולות השיווק שלה לאחר התקרית, אך כעת חזרה לפרסם, מה שהוביל לעלייה בהזמנות."התפיסה שלי היא, שרוב האורחים שלנו מבינים, במיוחד אלו שכבר היו על שייט תענוגות בעבר, שהענף מציע חופשה בטוחה מאוד", אמר, "לדעתי חלק מהאנשים שלא מכירים את הענף, נבהלו בעקבות הפרסומים בתקשורת לאחר התקרית. תשומת הלב היתה מרוכזת בנו, והיתה לכך השפעה, ללא ספק".
לפני התקרית של קונקורדיה, איגוד קווי הקרוזים הבינלאומי רשם 28 מקרי מוות בין השנים 2002 ל-2011, מתוכם 22 מקרי מוות של אנשי צוות האונייה. במהלך תקופה זו האוניות אירחו 223 מיליון נוסעים ואנשי צוות.
"מכל הסקרים שביצענו עולה כי האנשים רואים במקרה זה כמקרה נפרד וכי הם ימשיכו לעלות על שייט תענוגות", אמר דניאל ג'יי. הנראן, נשיא ומנכ"ל Celebrity Cruises.
קוסטה קונקורדיה נוטה על צידה
צילום: רויטרס
מומלצים